Єзуїт є людиною, яка свідома своєї гріховности, але, незважаючи на це, збагнула покликання бути товаришем Ісуса, як святий Ігнатій, що просив Марію молитися за нього до Отця, аби той з'єднав його зі своїм Сином. Бути товаришем Ісуса сьогодні - означає вступити у найважливіший бій нашого часу - бій за віру та справедливість, яка походить з віри. Головний настоятель. Адреса
Curia Generalizia, Compagnia di Gesu, Casella Postale 6139, 00195 Roma Prati, Italia.
Настоятель Товариства Ісуса в Україні. Адреса
Головний дім Товариства Ісуса в Україні, вул. Й. Сліпого 8-а, 79017 м. Львів, тел. (032)-2967027. Товариство Ісуса в Україні не має окремої провінції, але є дистриктом у складі Незалежного російського регіону Товариства Ісуса.
Формаційні доми
Новициат Найсвятишего Имени Иисуса, ул. Долинная 6, а/я 93, пос. Восход, г. Новосибирск - 630051, Россия.
Новіціат: Nowicjat Towarzystwa Jezusowego, ul. Tatrzańska 35, 81-313 Gdynia.
e-mail: nowicjat@jezuici.plЦя адреса електронної пошти приховується від різних спамерських та пошукових роботів. Щоб побачити її потрібно активувати java-script.
www.jezuici.pl/nowicjat
Чисельність монашої спільноти
У спільноті є 15 монахів, з них: з вічними обітами - 12, новиків - 3 (тимчасових обітів у Товаристві немає).
Чисельність монахів за кордоном
У світі - близько 20 000 єзуїтів. На час видання довідника за кордоном перебуває 6 братів з України.
Освітній рівень монахів
З вищою освітою - 7 (з них - з вищою богословською - 6), з незакінченою вищою - 4, зі середньою - 4.
Середній вік
Середній вік єзуїтів - 34 роки.
Дата заснування і засновник
У 1539 році десять друзів у Господі - священиків, що походили з різних країн Європи, створили Товариство Ісуса - новий чернечий чин, щоб на шляху убогости, чистоти та послуху краще служити Богові і людям. Засновником Товариства є св. Ігнатій з Лойоли (Іспанія) - іспанський лицар і дворянин, за походженням баск. У неповних 30 років його важко поранено на війні. Тепер він надовго залишився у родинному замку прикутим до ліжка. До рук Ігнатія потрапляють книги "Життя Христа" і "Життя святих" і суттєво впливають на переміну його внутрішнього життя. Щораз більше він відчував прагнення наслідувати святих, про яких читав, і щораз менше прагнув такого життя, яке провадив раніше. Терпіння й читання зробили з нього нову людину. Одужавши, свій лицарський меч він пожертвував на вівтар Матері Божої у Монтсераті.
Діяльність
У Головному домі, у Львові, постійно перебуває головний настоятель Товариства Ісуса в Україні о. Давид Назар, а також кілька єзуїтів у формації. Основні напрямки їх діяльности: адміністрування ордену в Україні, видання ігнатіянської літератури, праця "на виклик" - реколекції, дні віднови, релігійні конференції і семінари, тощо. Серед членів Товариства Ісуса в Україні є представники обох католицьких обрядів: латинського і византійського. Відповідно орден має офіційну реєстрацію як в Українській Греко-Католицькій Церкві, так і в Римо-Католицькій Церкві. Єзуїти Головного дому також мають представництво у Києві (вул. Лютеранська 6/56), де, крім иншої діяльности, працюють в місії "Єзуїтська релігійна служба". В Україні єзуїти опікуються трьома римо-католицькими парохіями. При парохії св. Анни, у м. Хмельницькому, функціонує Реколекційний дім блаженного о. Йоана Бейзима.
Також єзуїти служать на парохіях - Успення Пресвятої Богородиці, у с. Чорний Острів, Хмельницької области та Діви Марії-Королеви, у с. Кіцмань, на Чернівеччині. Члени Товариства завжди охоче виїжджають на реколекції, дні віднови, конференції та семінари. Активно діє місія "Єзуїтська релігійна служба". Ця організація є українським відділом Всесвітньої єзуїтської служби біженців (JRS - Jesuit Refugee Service), яка, за дорученням Святішого Престолу, опікується проблемами біженців та мігрантів цілого світу. Основний напрямок діяльности в Україні на тепер - допомога в поверненні на батьківщину та реінтеграції в суспільство тих наших мігрантів-заробітчан, яким не пощастило на чужині, адже багато з них залишаються не тільки без грошей, але й втрачають здоров'я або ж опускаються на саме дно суспільства.
Історія
Через рік після створення Товариства Ісуса, у 1540 році, папа Павло ІІІ підтвердив основу майбутнього статуту Товариства. Протягом першого століття існування Товариство Ісуса досить потужно розвивалося, зокрема науково і освітньо. Значно збільшилася кількість колегій. Хоча вони й були для ордену деяким тягарем, але також призвели до зростання чисельности членів Товариства та його впливу у суспільстві. У 1565 році орден нараховував 2 тисячі членів, а у 1615 р., коли вмер п'ятий генерал ордену, понад 13 тисяч. Невдовзі після заснування Товариства єзуїти з'явилися в Індії, Китаї, на Філіпінах, у Конго, Ефіопії, Північній та Південній Америці. Багато з них намагалися допомогти американським індіянцям, які зазнавали жорстокого поводження з боку європейських колонізаторів. У цьому дусі були засновані відомі "редукції" у Парагваї. Великий успіх єзуїти здобули в Азії. У 1614 році більше мільйона японців були християнами (до того, як християнство зазнало переслідування в цій країні). В Китаї єзуїти дістали від імператора право проголошувати Євангеліє завдяки своїм знанням у галузі астрономії, математики й инших науках. Успіхи Товариства протягом першого століття його існування спровокували проти єзуїтів суперництво, заздрощі й інтриги. У багатьох випадках боротьба ставала настільки запеклою, що орден опинявся на межі свого існування. За тієї доби, охопленої рухом найконтроверсійніших ідей - янсенізму, квієтизму, просвітництва - єзуїти брали участь у всіх суперечках. Але ці наукові баталії, в яких прославляли себе богослови й філософи, не повинні затіняти працю євангелізації, яка ніколи не припинялася. У XVII та XVIII століттях у різних європейських країнах зростає число "народних місій", метою яких був розвиток християнської освіти там, де населення, будучи номінально християнським, насправді не було катехизоване.
Опозиція Товариству з боку великих католицьких монархів Європи (Іспанії, Португалії, Франції) змусили папу Климента XIV у 1773 році розпустити орден. Останній генерал ордену був ув'язнений у римській тюрмі, де через два роки помер.
Орден був скасований протягом сорока років. Закрилися колегії, місії, були зупинені найрізноманітніші апостольські починання. Єзуїти були приєднані до єпархіяльного духовенства. Однак з різних причин Товариство продовжувало існувати в деяких країнах: в Китаї та Індії, де збереглося кілька місій, у Прусії і, насамперед, у Росії, де Катерина ІІ відмовилася оприлюднити декрет папи. Таким чином, структури Товариства на території Російської імперії змогли існувати та діяти і надалі. Товариство Ісуса відновив папа Пій VII у 1814 році. Знову почалася традиційна апостольська праця. Колегії пережили новий розквіт. За умов промислової революції провадилася значна робота в галузі технічної освіти. Коли наприкінці XIX століття з'явилися рухи мирян, єзуїти взяли участь у керівництві ними.
Єзуїти відкривали нові періодичні видання. Важливою ініціятивою стало створення центрів суспільних досліджень для вивчення нових соціяльних феноменів та впливу на них. У 1903 році була створена організація "Народна дія" ("Action Populaire"), щоб сприяти зміні соціяльних і міжнародних структур та допомогти робітникам і селянам у їхньому колективному розвиткові. Багато хто з єзуїтів фундаментально досліджував природничі науки, що зазнали стрімкого підйому у ХХ столітті. З цих учених найвідоміший палеонтолог П'єр Теяр де Шарден. Єзуїти також розпочали комунікативну діяльність. Вони працюють на радіо "Ватикану" від його заснування і до сьогодні. Друга світова війна стала для Товариства, як і для всього світу, перехідним періодом. У післявоєнний час виникають нові починання. Єзуїти беруть участь у створенні "робітничої місії": священики працюють на заводі, щоб розділити умови, в яких живуть робітники і уприсутнити Церкву там, де її ще не було.
Єзуїти розвивають богословські дослідження. Французи вивчають богослов'я Отців Церкви і вперше видають наукові праці грецьких та латинських отців. Праця над ними триває і до сьогодні. Инші богослови стають відомими у зв'язку з Другим Ватиканським Собором: о. Карл Ранер у Німеччині, о. Бернард Лонерган, який викладав у Торонто та у Римі.
Ще одна важлива сфера - екуменічна діяльність, якій надав потужного імпульсу Другий Ватиканський Собор. Одним з піонерів у цій галузі був о. Августин Беа (згодом кардинал). Після Собору Товариство дійшло до висновку про необхідність внесення змін до свого способу дій. У 1965 році була скликана 31-а Генеральна конгрегація, яка обрала нового генерального настоятеля о. Педро Аррупе та започаткувала деякі найнеобхідніші зміни (формацію, спосіб апостольства, функціонування Товариства тощо). Через 10 років о. Педро Аррупе вирішує зібрати 32-у Генеральну конгрегацію, щоб глибше замислитися про місію Товариства в сучасному світі. Ця конгрегація, що затвердила в своїх декретах першорядне значення місії - "служіння віри", як це визначила ще 31-а конгрегація, висунула також инше завдання - участь Товариства Ісуса в боротьбі за справедливість у світі. Вже до того багато хто з єзуїтів, ніби виходячи за межі свого й без того різноманітного покликання, залучався до суспільної діяльности заради встановлення справедливішого соціяльного устрою та захисту прав людини. Але те, що раніше вважалося справою окремих членів, віднині ставало церковною місією ордену нарівні з місією протидії атеїзму. Тому конгрегація прийняла 4-й декрет - "Наша місія сьогодні: служіння віри і сприяння справедливості".
Не раз ми чули, що разом зі зникненням віри в Бога зникає й повага до людини, що гуманізм і соціяльна справедливість мають християнське коріння. Але вперше в історії Церкви релігійний орден поєднав у своєму служінні ці дві місії: захист віри і захист людської гідности та сприяння встановленню справедливости повсюди, у всіх частинах світу, серед усіх народів, незалежно від їхнього віровизнання, культури, політичного устрою, етнічної та расової приналежности.
http://monks.ugcc.org.ua/index.p....emid=40