Мета Центром монашого життя у східній традиції є постійна молитва та споглядання, спасіння душі, або змагання до святости через очищення серця та постійну молитву. Це життя євангельської простоти, осередком котрого є любов Бога і ближнього, життя вірности й інтимности з Богом, у якому акцентується життя родинне як інституція. У центрі такого життя стоїть особа та її повне здійснення в присутності Бога, що очищує і переображує.
Монаша спільнота - це молитовна спільнота, вартість якої походить не від її соціяльної праці, а від онтологічного буття у Христі всередині Церкви. Тому-то постійні зусилля скеровано до того, щоб зберегти в монастирі дух молитви, миру, покори, братньої любови, тихої праці та життя в Божій присутності. Особливістю нашого буття є прослава Бога євангельським та аскетичним способом життя, наслідування Ісуса Христа і життя в Дусі Святому за прикладом Пресвятої Богородиці, Апостолів, святих Отців та духовне служіння потребам Церкви.
Головний настоятель. Адреса
Ігумен монастиря, Монастир св. Теодора Студита, с. Колодіївка, Підволочиський р-н., Тернопільська обл. - 47844, тел. (03543) 32465.
Головний монастир (Формаційний дім)
ImageМонастир Св. Теодора Студита.
Богом покликана особа, вступаючи до монастиря, стає кандидатом. Коли кандидат пройшов пробу, яка триває 1-1,5 року, йому надають підрясник, шкіряний пояс і скуфію. Так він стає послушником. Через три роки послушник приймає постриг у рясу: отримує рясу і камилавку. Таким чином він стає рясофорним іноком. Це перший ступінь монашого посвячення. Пройшовши певні випробовування і ставши зрілим у монашому житті, за три або чотири роки (залежно від готовности особи), рясофорному іноку вділяється Чин малого ангельського образу або Чин мантії. Відтоді інок стає монахом. Приймаючи чин схими, монах складає обіти (такі, як у цьому чині приписані: нестяжання, ціломудрія і благочестя). Чин мантії - це другий ступінь монашого церковного посвячення. Третій ступінь монашого посвячення Церквою - Великий Ангельський образ. Він є найвищим ступенем посвячення Богові, символом завершення формування монаха, коли він уже здатний прийняти строгішу форму монашого подвигу: усамітнення, мовчання... "Великий ангельський образ" можна отримати не швидше, як через 5-10 років після Малої схими, залежно від готовности особи.
Дочірні монастирі
Жіночий Монастир Введення у Храм Пресвятої Богородиці, смт. Великі Бірки, Тернопільський р-н., Тернопільська обл.
Монастир Матері Божої "Знамення" с. Посіч, Тисменицький р-н., Івано-Франківська обл.
Монастир Святого Духа с. Долина, Теребовлянський р-н., Тернопільська обл.
Чисельність монашої спільноти
Загальна кількість спільноти - 28 осіб, а саме: єромонахів - 8; єродияконів - 2; великосхимників - 1; мантійних монахів - 1; рясофорів іноків - 7; послушників - 7, з яких 1 священик; кандидатів - 2.
Освітній рівень монахів
З вищою богословською освітою - 7, з них 2 - з ліцензіятом, 5 - із дипломом семінарії; 1 - із незакінченою вищою, 7 - студенти семінарії; вища освіта - 3; неповна вища освіта - 2; середня спеціальна освіта - 5; ПТУ - 9, середня освіта - 2.
Середній вік
Середній вік братів - 35 роки.
Дата заснування і засновник
Монаша спільнота розпочала існувати у першій половині серпня 1995 року Божого, у м. Івано-Франківську.
Засновник: єромонах Григорій Планчак.
Єромонах Григорій (Роман) Планчак народився 16 травня 1960 року у м. Прнявор, Республіка Боснія і Герцеговина, (Югославія). Влітку 1979 року вступив до монастиря ОО Василіян у м. Кула, Сербія, Югославія. Восени того ж року був покликаний до військової служби у місті Сараєво. У грудні 1980 року повернувся, після закінченої військової служби, у монастир до міста Кула, а у січні 1981 року, з благословення настоятелів, переїхав до монастиря у Глен Ков, НЙ (США), де протягом двох років був у новіціяті. З 1983 по 1990 рік проходив філософські та богословські студії у Римі. Богословські студії закінчив у Григоріянському Богословському Університеті, а ліцензіят з Патристичної духовости в Орентальному Інституті.
У Римі 1 січня 1988 року склав схиму, а 29 травня того ж року одержав священичі свячення з рук Святішого Отця Івана Павла ІІ, у базиліці святого Петра. У січні 1991 року повернувся на Україну, де виховував кандидатів і новиків як соцій магістра у монастирі ОО. Василіян, у селі Крехів. Восени 1992 року, згідно з рішенням Провінційної та Генеральної Рад ОО. Василіян, був призначений ігуменом і парохом монастиря у Кулі, Югославія.
З 1995 по 1996 рр. був духівником Семінарії та Катехитичного Інституту в Івано-Франківську. В 1995 році, в Івано-Франківську, за благословенням Кир Софрона Дмитерка заснував нову монашу спільноту братів і сестер. Влітку 1996 року о. Григорій з братією розпочав нове життя у Монастирі св. Теодора у с. Колодіївка.
3 травня 1997 року Архимандрит Кир Любомир Гузар видав грамоту, якою єромонаха Григорія Планчака було затверджено Ігуменом Монастиря святого Теодора Студита та надано йому усі права намісника згідно з Типіконом монахів студійського уставу.
Діяльність
Основним правилом життя монахів є молитва та праця. Щоденними обов'язками вони прославляють Бога, служать ближнім та самі освячуються. Служіння монахів у монастирі розподілені так, щоб мати змогу брати участь у Церковному та келійному правилах. Праця та обов'язки у монастирі називаються "послушанія", і вони бувають дуже різні. Послушанія є духовні й матеріяльні, що виконуються у монастирі і поза ним. Найосновніші послушанія у монастирі: щоденна робота у захристії, на фірті, кухні і пральні, майстерні, комп'ютерній, а також іконопис, виготовлення речей церковного вжитку, переклад духовних текстів, видання книжок, касет із проповідями та духовними піснями. Крім того, чільне місце займають священичі служіння на парохії, зустрічі з людьми та духовний провід, катехитична школа для дітей та молоді. Щороку монахи організовують табори для молоді зі Східної та Західної України, у яких активну участь беруть також і брати.
Час від часу єромонахи монастиря на запрошення деяких парохій чи спільнот дають реколекції та місії. Єромонахи щодня по черзі їздять до жіночого монастиря у Великі
Бірки, де відправляють Св. Літургію для сестер, сповідають їх та дають духовні поради. Отець ігумен, по можливості, виїжджає на реколекції чи місії як по Україні, так і за кордон, зокрема по різних містах Канади та США. Ігумен разом з братами та сестрами періодично проводять духовні зустрічі в дусі нової євангелізації у вищих навчальних закладах, підприємствах та культурних центрах. Проповіді о. Григорія, що спонукають до оживлення віри, знайомі багатьом телеглядачам. Монастир св. Теодора, розташований в с. Колодіївка, є місцем "паломництва" для багатьох. Єромонахи і монахи служать людям, які потребують духовної допомоги та лікування молитвою. В останній вівторок місяця вони проводять спеціяльні молитви за оздоровлення осіб, хворих духовно, душевно та фізично. Тоді збирається багато людей з різних областей Західної та Східної України. Важливо наголосити, що до Колодіївського монастиря зі своїми духовними потребами приїжджають люди усіх конфесій.
Також багато осіб приїжджає у монастир, маючи бажання побути на спільних молитвах, всенічних богослуженнях, напередодні неділь і свят та послухати живе Боже слово.
Для власного духовного збагачення монастир контактує з иншими монашими спільнотами і монастирями не лише в Україні, а й за кордоном. З цією метою упродовж 2003 та 2004 років ігумен о. Григорій відвідав монастир св. Катерини на Синаї та колиску монашого життя у Єгипті - монастир св. Макарія Великого у пустелі Уваді Натрун.
Історія
У серпні 1995 року Божого у місті Івано-Франківську, з благословення Кир Софрона Дмитерка, Ординарія Івано-Франківської єпархії, започатковано молоду монашу спільноту. Господь біля особи о. Григорія Планчака (тоді духівника Івано-Франківської Духовної Семінарії) зібрав декілька семінаристів, що хотіли жити глибшим духовним життям, беручи за основу східну монашу традицію. При окремій зустрічі зі Святішим Отцем Іваном Павлом ІІ о. Григорій одержав особливе усне благословення на оживлення монашого духу і повернення до джерел східної монашої традиції та нової євангелізації у нашій Церкві. Це благословення перейшло і на новостворену спільноту.
Поселившись на квартирі, брати вчилися спільного життя в дусі любови та довір'я, намагаючись все влаштувати на зразок монастиря: келії, каплицю, розпорядок дня, працю, навчання, богослуження, трапезу, келійне правило, духовний провід та спільне святкування свят. У липні 1996 року Божого, за благословенням Кир Любомира Гузара (тоді Екзарха Києво-Вишгородського), монаша спільнота братів поселилася у монастирі св. Теодора, у с. Колодіївка. У новозбудованому монастирі молода спільнота продовжила духовно та організаційно формуватися. Вона швидко зростала, як духовно, так і чисельно, а це дало можливість поступово засновувати инші монастирі. Таким чином, у листопаді 1997 року Божого було посвячено камінь під будову монастиря, у с. Посіч. У травні 1999 року Божого на прохання Кир Корнилія Пасічного, єпископа Торонтського, був заснований монастир в Оранжвіллі (Канада), який існував три роки. У червні 2001 року Божого заснований монастир св. Духа у с. Долина, Теребовлянського р-ну. Також у 1997 році Божому, під духовним проводом о. Григорія, було створено жіночий Святовведенський монастир у смт. Великі Бірки. Наші монастирі живуть і діють на славу Божу. Монахи через молитву, аскетичний подвиг та служіння Церкві і людям та за допомогою Святого Духа зростають у святості.
На облечинах кандидат отримує чорний підрясник, чорний шкіряний пояс та скуфію. При постризі в рясофорного інока йому дають рясу та камілавку. При складанні Малої схими монах отримує параман, чорну мантію, клобук, ручний хрест, сандалі та чотки.
При складанні Великої схими ченцеві додають вигаптуваний червоним аналав та кукіль. Єромонахи нашого монастиря носять єрейський нагрудний хрест.