Меню сайту

Категорії розділу
НОВИНИ УГКЦ [8]
ЦЕРКОВНІ СВЯТА [81]
ЦЕРКВА І ДЕРЖАВА [16]
НАБОЖЕСТВА [178]
ПАПА БЕНЕДИКТ XVI [18]
ОГОЛОШЕННЯ [14]
АКТУАЛЬНІ НОВИНИ [182]
РІЗНЕ [3]

Друзі сайту
Унійна Традиція УГКЦ
УГКЦ (Скала-Подільська)
В обороні католицької віри
Джублик в Закарпатті
Персональний сайт Павлюк
Молитва
Промінь Любові
Голодомор-геноцид 1932-33
Аве Марія
Українська благодійницька мережа
Благодійний Фонд «ТИ – АНГЕЛ»
Допомога онкохворим дітям

Форма входу
E-mail/Login:
Пароль:

Як допомагати душам в Чистилищі?


Коли душа покидає цей світ в стані ласки, але має борги перед Божою Справедливістю і повинна очиститись у вогні страждань від усіх наслідків гріха - вона потрапляє у Чистилище.
По суті своїй муки Чистилища нічим не відрізняються від пекельних мук, окрім того, що в Чистилищі присутня любов Божа і впевненість у вічному щасті з Ним, а в пеклі душі ненавидять Бога і знають, що їхні муки вічні.
Отож нагадаймо ще раз, що діється з душею після смерті. Осяяна великим світлом, за одну мить душа охоплює усе своє життя і бачить, що заслужила. Залежно від стану душі вона бачить або Бога в усій Його красі, або тільки потужне світло Його Присутності. Душа, засуджена на вічні муки, такої ласки не отримає ніколи. Якщо ж душа чиста, вільна від гріхів і від кари за них, вона може одразу увійти у вічне споглядання Бога. Боже світло наповнює її невимовним щастям і кличе до радощів Неба.
Для душі, заплямованої гріхом, але не смертельним, це світло стає суддею, позаяк її стан не узгоджується з нескін­ченною святістю і досконалістю Бога. Тому Поєднання з Богом і вічне щастя для неї неможливе. Така душа не витримала би Його Присутності. Тому більшість людей ніколи не сягнули б Неба, якби після смерті не було очищення.
Через святу Церкву Бог вчить, що після смерті душа очищається карами Чистилища (Флорентійський Собор), що "в Чистилищі є вогонь " (Тридентський Собор).
Пригадаймо також сувору згадку Спасителя про в'язницю, з якої ніхто не вийде, поки не сплатить усього свого боргу (Мт.5,25; Лк. 12,58). Або слова святого Павла про те, що є душі, котрі тільки через вогонь можуть спастися (1 Кор.3,15).
Душа, котра в хвилину смерті брудна, перед Обличчям Бога постане наче роздроблена, пригнічена тягарем своїх провин, і цей стан для неї такий нестерпний, що вона сама прагне вогню Чистилища. Лише там починає розуміти, яким є Бог і Його любов та яким великим нещастям є гріх перед Обличчям Божої Величі.
Душа хоче кинутися в обійми свого Творця, але відчуває, що негідна. Вона тужить за Богом і відчуває глибоку вдячність за те, що може покутувати за свої провини.
Душа знає, що вона порятована, і ця думка стає для неї розрадою в терпіннях. Таким великим є Милосердя Боже, що навіть після смерті є можливість покути. Отож вогонь Чистилища - це таємниця ласки вогню Божого Милосердя.

 
Душам в Чистилищі дуже потрібна допомога

 

Вони вже не можуть, як на землі, надолужити Божій Справедливості добрими вчинками, пожертвами і молитвами. У Чистилищі годинник показує лише один час: терпіти -терпіти - чекати!
Усі терпіння і хрести, які ми за життя приймаємо терпеливо, повністю покладаючись на волю Божу і з'єднуючи їх з терпіннями Господа Ісуса Христа, збільшують наше вічне щастя і зменшують муки в Чистилищі.
Згідно застережень святого Августина та інших святих, кари і терпіння душ в Чистилищі незрівнянно важчі за страждання земні: "Терпіння мучеників у порівнянні з терпінням душ в Чистилищі - приємна розвага ".
Згідно зі свідченнями святого Томи Аквінського і святого Бонавентури, вогонь в Чистилищі такий самий, як у пеклі, з тією різницею, що в пеклі душі проклинають Бога, а в Чистилищі люблять і дякують за спасіння. В порівнянні з силою вогню Божої Справедливості вогонь земний - лагідний подих.
Терпеливо зносити терпіння - ось усе, що можуть душі в Чистилищі. Інколи Бог дозволяє їм нагадати про себе тим, хто живе на землі: криками і зітханнями, скаргами, голосами і навіть з'явами.
Особливо важко тим, чиї рідні і близькі не вірять в існування Чистилища, бо нізвідки не можуть сподіватися допомоги.
За свідченнями багатьох святих і душ з Чистилища, в місці очищення є тисячі різних сфер, які можна поділити на три основні смуги.
Зі слів Франциски Римської (померла 1440 році) знаємо, що найнижча смуга розташована біля пекла і доступ до неї мають демони. Подібні свідчення дають свята Бригіта і відома німецька стигматичка Анна Катерина Еммеріх. Одна душа з Чистилища називає цю смугу "великим чистилищним вогнем", але і там є свої рівні. На найнижчому і найболіснішому перебувають душі тих, хто вчинив жахливі вбивства і не розкаявся до смерті. Від пекла врятувало їх чудо палкої молитви рідних і близьких людей.
За ними перебувають душі людей, котрі за життя були байдужі до Бога, сповіді і причастя не визнавали; душі байдужих монахів і священиків, які свою паству не напов­нювали любов'ю до Бога і не виконували своїх обов'язків з належною шаною до Величі Божої.
В середній смузі чи в "малому вогні Чистилища" перебувають душі людей, які померли в гріхах повсякденних, або такі, яким було відпущено тяжкі гріхи, але вони не склали належного винагородження за них Божій Справедливості. Сюди перейдуть згодом душі з нижчої смуги Чистилища.
Одна з душ, якій було дозволено на Благовіщення перейти до середньої смуги, розповідає: "Того дня я вперше побачила Діву Марію. У великому вогні Чистилища її не видно. А тут, коли бачимо Марію, терпіння наші зменшуються".
Найлегшою є найвища смуга - "Вогню чистилищної спраги". Сюди потрапляють майже усі душі. Уникають його лише ті, котрі за життя тужили за Небом і Богом. А це трапляється рідко, дуже рідко, бо багато людей, навіть побожних, бояться Бога і великої туги за Небом не відчувають. Через цю смугу переходять душі з усіх інших смуг. В міру очищення душі кари пом'якшуються.
Згідно зі свідченнями Анни Катерини Еммеріх, звіль­нившись з в'язниці темряви, душа опиняється серед похмурої імли, яка поступово розсіюється і з світла, що проступає, наближаються до неї ангели, аби її потішити. В місці попередніх мук душа відчуває також тугу за Ісусом, бо побачити Його не може.
Для кращого розуміння цих таємниць, можна звернутися до книги "Голос з потойбіччя ". Там, зокрема, розповідається про те, що одна французька черниця багато молилася і складала багато жертв за душу своєї померлої сестри. З доброти своєї Бог дозволив душі сестри явитися монахині. Ось, що вона сказала: "Тут ми повністю у волі Божій, а на землі, хоч би якою святою не була людина, вона не може позбутися своєї власної волі. Не можу пояснити, чому ми бачимо землю інакше, ніж ви. Коли душа покидає тіло, земля здається їй цяткою в порівнянні з обріями вічності, які відкриваються перед нею".
Поки людина живе, про вічність не думає. Усі її прагнення земні. Коли помирають рідні і друзі, промовить кілька молитов, поплаче кілька днів і забуває. Але, мабуть, ті, що відійшли, заслужили такої долі, бо також не молилися за померлих. Справедливий Суддя віддасть на тому світі те, що робили за життя для інших. Бо земля - це лише перехід і вічний спочинок для тіла, що стає прахом.

 

 

Як можна допомогти душам в Чистилищі?

Найціннішою допомогою для душі в Чистилищі є Бо­гослужіння, але настільки, наскільки душа цінувала його за життя. І в цьому збувається приказка: що посієш, те й пожнеш. Те треба не лише замовити Богослужіння, але й взяти в ньому участь, якби замість душі померлого. Особливо помічна для душ в Чистилищі Григор'янка. Якщо Богослужіння офірується за померлих, які вже сягнули спасіння, вони особливо радіють, бо це Богослужіння допоможе їхнім братам в Чистилищі. Людині, котра помирає, можна допомогти не лише відправ­ленням Богослужіння, але і самим наміром його відправити. Адже в останні години життя, коли людина дуже ослаблена, її пригнічують не тільки гріхи, але й напади диявола. Отож Бог приймає молитву за душу як перед нашою смертю, так і після неї. Бог незалежний від часу. Христос помер на Хресті за гріхи минулі, теперішні і майбутні. Тож і Богослужіння, ця безкровна Ісусова Жертва, обдаровує ласками без обмежень часу. Велике значення мають Богослужіння, вислухані в будні, а не лише в неділі і свята. Якби люди про це знали, церкви були б пере­повнені. Бо коли ми помираємо, вислухані нами Богослужіння, мають для нас більшу вартість від тих, які будуть жертвувати за нас наші рідні після нашої смерті.
Нині батьки і вчителі скаржаться, що діти дуже неслухняні. Але колись були шкільні Богослужіння. Діти молилися і приймали святе Причастя, а це давало їм сили для виконання обов'язків. Бо ні батько, ні мати, ні катехит не зможуть вкласти в душу дитини те, що може дати їй Спаситель.
Якщо дитина не виховується на релігійних засадах змалку, пізніше не зможе за ними жити. Треба пам'ятати, що початок кожного гріха - в думці, і не дозволяти собі думати про іншу людину погано.
Царство Боже повинні шукати і здобувати всі, а це означає, що до апостольства покликані усі християни - хто добрим прикладом, хто служінням. Турботи про душу не можна відсувати на задній план, заступаючи турботами про тіло. Прагнучи спасти людство від атеїзму і матеріалізму, Матір Божа у Фатімі сказала: "Бог хоче покути ", а покутувати можна добровільними пожертвами і молитвами. І якщо не зробимо цього з власної волі - Господь Сам накладе на нас покуту.

 

Терпіння взамін

 


Кожне терпіння тілесне чи духовне, яке офіруємо за душі в Чистилищі, приносить їм полегшу. Про це пише Анна Катерина Еммеріх, а святий Іван Віанней з Арс просив у Бога дозволу терпіти за душі в Чистилищі.

 

Молитва на вервиці

 

 

Після Богослужіння - це найефективніший засіб допомоги душам в Чистилищі. Коли ми молимося за них на вервиці, передаємо їх в опіку Матері Божої, яка сказала святій Бригіді: "Я Матір усіх душ Чистилища. Моє заступництво пом'якшує їхні терпіння ".

 

Хресна Дорога

Хресна Дорога приносить душам в Чистилищі велику допомогу, якщо жертвуємо за них терпіння і смерть Ісуса, а також криваві сльози Матері Болісної. Після кожної стації треба додавати "Ісусе Христе Розіп'ятий, змилуйся над нами і над душами в Чистилищі".
Помічними є також молитви до Божого Милосердя і до Найсвятіших Ісусових Ран. Кожна найкоротша молитва чи зітхання скорочує муки душі в Чистилищі.

 
Вдосконалення в чеснотах і добрих вчинках

Через святу Марію Ліндмайєр Ісус радить нам, аби ми в кожному тижні вибрали собі якусь чесноту і при кожній оказії вдосконалювалися в ній. Ці зусилля через Ангела-Хоронителя треба жертвувати Матері Божій, щоб Вона наші заслуги зарахувала душам в Чистилищі. Скажімо, вдосконалення в упокоренні необхідно жертвувати за душу, котра відпокутує гріх зверхності і пихи. Свята Марія Ліндмайєр наголошує, що покорою можна значно більше допомогти душам, аніж іншими чеснотами. За тих, хто грішив переїданням, можна покутувати постами, за злих і гнівливих - терпеливістю і лагідністю Муки тих, у кого було тверде серце, можна пом'якшити вчинками милосердя, милостинею і пожертвами на місії.
Можемо навіть просити душі з Чистилища, аби через своїх Ангелів-Хоронителів спам'ятовували нас, коли щось не так зробимо... В такий спосіб - стверджувала Анна Марія Лінд­майєр - за півроку вона сягнула такого поступу у внутрішньому житті, якого не могла зауважити в своєму житті навіть за кілька років наполегливої праці.

 
Добрий намір

Це також дуже дієвий засіб допомоги душам в Чистилищі. Добровільно жертвуючи їм наші добрі вчинки, тим самим збираємо скарби і для свого посмертя, позаяк "усе, що зробиш ви одному з Моїх - для Мене зробили" (Мт.25,45).
 
Свячена вода

Анна Марія Ліндмайєр стверджує, що свячена вода дуже помічна для душ в Чистилищі. Сам Спаситель заохочував її перед сном розбризкувати свячену воду для душ в Чистилищі. Вона розповідає, що одного разу забула це зробити, але щойно заснула, як з'явилися душі з Чистилища і не зникали поки вона не покропила їх свяченою водою. Зрозуміти це легко, згадавши, що священик святить воду в ім'я Бога і як представник святої Церкви, тож Спаситель його молитви приймає і вислуховує. Тому, коли даємо душам з Чистилища свячену воду, молитва Церкви знову підноситься до Неба і обдаровує ласками тих, за кого просимо. Але сила дії свяченої води залежить від віри і довіри того, хто кропить. Душі відчувають не тільки очищу­вальну і освячувальну силу свяченої води, але і любов, з якою їм її дають.
 
Запалювання свічок

Запалювання свічок також допомагає душам в Чисти­лищі, бо, по-перше, це вияв пам'яті і любові до них, а, по­друге, свічки є освячені, і їхнє світло роз'яснює морок Чистилища.
Дехто може здивуватися, що його молитва чи пожертва, покута, терпіння чи добрий вчинок можуть мати таку велику силу, аби полегшувати страждання душ в Чистилищі. Звичайно, самі по собі ці вчинки такої сили не мають. Таємниця полягає в тому, що вони є одночасно вчинками Ісуса Христа, бо Він в нас живе і любить, молиться, страждає і жертвує те добро, яке робимо. І чим більше Його любимо, тим вартіснішими і доско­налішими є наші вчинки, і тим більше можемо допомогти ними душам в Чистилищі.
Тому усе треба жертвувати Богові і просити Його, аби прийняв як покуту і винагородження за гріхи наших ближніх.

 
Пожертва грошима

Без такої пожертви не можна було би зробити багато добрих справ. Скажімо, на пожертви працюють місіонери в Африці і Південній Америці. Не одна душа в Чистилищі покутує за несплачені борги, несправедливі заповіти, тому саме грошові пожертви можуть їй допомогти.
 
Відпусти

Чимало святих стверджують, що для душ в Чистилищі відпусти безцінні. У щирому каятті і святій сповіді гріхи відпускаються, але кару за них все одно доведеться приймати - чи тут, на землі, чи на тому світі. Хто ж за життя часто здобуває відпусти для душ з Чистилища, той в годину смерті легше може отримати ласку повного відпусту для себе. Церква вчить, що існує тільки два види відпустів: повний і неповний. Повний - це повне звільнення від тимчасової кари за гріхи, неповний - часткове. Мало кому вдається заслужити повний відпуст. Якщо, скажімо, в земному житті людина легковажила відпустами, Бог справедливий не вділить їй з пожертви за неї повного відпусту в Чистилищі - хіба неповного.
Люди переконані, що коли за душу багато молитися, вона майже відразу після смерті може сягнути вічного щастя. Але хто може збагнути вирок Божий? Хто може уявити собі, через яке Чистилище повинна пройти душа, щоб сягнути вічного щастя?

 
Отримання відпусту

1.     Відмовитися від будь-якого гріха, навіть повсяк­денного.

2.     Взяти участь у всіх богослужіннях аби отримати відпуст.

3.     Виконати три умови: сповідь, причастя, молитва в намірі.

Якщо якось з цих умов не дотримаємось, відпуст буде тільки неповним.

Після однієї святої сповіді можна отримати багато нових відпустів, після одного святого Причастя і однієї молитви в намірі Папи можна отримати тільки один повний відпуст. Умова молитви вважається виконаною, якщо промовити в намірі Папи один раз "Отче наш" і один раз "Вірую".

Положення про новий відпуст затверджено Папою Павлом VI 26.06.1968 року.

Повні відпусти, які можна отримати щодня:

1.     За півгодинну адорацію Найсвятіших Тайн можна отримати повний відпуст. За відвідини Найсвятіших Тайн -відпуст неповний.

2.     За півгодинне побожне читання Святого Письма -повний відпуст. За короткий термін читання - відпуст неповний.

3.     За відправлення Хресної Дороги. Умови:

а) необхідно відправляти це набоженство в місці, де Хресна Дорога за дозволом Церковної влади закладена;

б)      роздумувати про Муку Христову (не обов'язково біля кожної стації).

в)      переходити від стації до стації, якщо є для цього можливості. Якщо ж немає, переходить ведучий, а прочани залишаються на місці. Коли хтось через певні обставини, скажімо, хворобу, подорож чи зачинений храм не може відправити Хресної Дороги - отримає повний відпуст, якщо протягом півгодини молитиметься, розмірковуючи про Муку Христову.

4.      За відмовляння одного або п'яти десятків "Богородице Діво" на вервиці в церкві, капличці, вдома чи в громадському місці.

 
Інші умови:

а)      Відмовити п'ять десятків "Богородице Діво" без перерви.

б)      До молитов додати розважання таємниць святої Вервиці.

в)      Робити це в гурті, публічно.

Повні відпусти, які можна отримати в певні дні:

1.     За побожне, публічне проголошення гімну Veni Creator (Прийди, Сотворителю) 1 січня і в день П'ятидесятниці (відпуст неповний за публічне проголошення цього гімну в інші дні).

2.     За побожне промовляння після святого Причастя молитви "Оце я" перед Розп'яттям кожної п'ятниці Великого Посту (за відмовляння цієї ж молитви в інші дні року - відпуст неповний).

3.     За побожне урочисте відмовляння "Перед такими Великими Тайнами" з молитвою у Великий Четвер і з нагоди свята Євхаристії (те саме за інших обставин - відпуст неповний).

4.     За побожну участь в урочистій адорації Хреста у Велику П'ятницю.

5.     За відмовляння в одному із вживаних формулювань присяг Святому Хресту:

а)      напередодні Великодня;

б)      в річницю свого хрещення (в інші дні - відпуст неповний).

6.     За побожне публічне відмовляння "О, найсолодший Ісусе" в день Найсвятішого Серця Господа Ісуса. В інші дні -відпуст неповний.

7.     За побожне використання предметів релігійного культу (хреста, вервиці, параману, образка), посвяченого Папою чи єпископом, окрім відпустів неповних, можна отримати повний відпуст в день святих апостолів Петра і Павла, особливо якщо ще промовити "Вірую".

8.     За побожне відмовляння Акту посвяти людства Ісусові Христові в день Христа Царя (в інші дні відпуст неповний).

9.     За побожне відвідування кладовища з молитвою за померлих в Задушні дні з 1 по 8 листопада можна отримати повний відпуст і пожертвувати його за померлих. За відвіду­вання кладовища в інші дні - відпуст неповний, який також можна пожертвувати за померлих.

10.      За побожне відвідування церкви або каплиці в Задушні дні відпуст також можна отримати тільки за померлих, промовивши "Отче наш" і "Вірую".

11. За публічне проголошення гімну "Тебе, Бога, хвалимо" з подякою Богові за ласки в останній день року (за подяку в інші дні року - відпуст неповний).

12. За прийняття Першого Святого Причастя або за участь в церемонії його прийняття.

13. Повний відпуст може отримати священик, який від­править перше Богослужіння, і вірні, які в ньому братимуть участь.

14. В день 25-ліття і 50-ліття священства - священик і вірні, які братимуть участь в Богослужінні.

15. За участь у святому Богослужінні з нагоди закінчення Конгресу Євхаристійного.

16. За відправлення триденних реколекцій.

17. За участь в урочистому закінченні місії - за умови, що християнин вислухав кілька місійних проповідей.

18. Побожно приймаючи благословення Папи - навіть через радіо і телебачення.

19. За побожні відвідини однієї з чотирьох великих римських базилік:

- в день патрона базиліки;

- в кожне свято de praecepto, згідно з каноном 1248 §1;

- раз на рік в будь-який день, вибраний вірним.

20. За участь в ранковому чи вечірньому набоженстві в храмі стадійному в Римі, в дні, зазначені в римському служебнику:

- в день патрона базиліки;

- в кожне свято de praecepto, згідно з каноном 1248 §1;

- раз на рік в будь-який день, вибраний вірним.

21. За участь в набоженстві під час пастирського візиту.

22. За відвідини храму чи вівтаря в день його освячення.

23. За відвідини храму, в якому відбувається синод дієце­зіальний.

24. За відвідини церкви парафіяльної в храмове свято і 2 серпня (Матері Божої Ангельської).

25. За побожне відвідування церкви чи каплиці монашої в день свята засновника Чину.

26. Якщо немає священика, який би вділив помираючому Святих Тайн і повного відпусту згідно канону 466 §2, Церква уділить їх йому в хвилину смерті, якщо за життя не занедбував молитви. Для отримання цього відпусту добре користуватися хрестом чи натільним хрестиком.
Відпусти неповні

Неповний відпуст можна отримати:

1. Якщо під час виконання своїх обов'язків і в труднощах життєвих підноситись думкою до Бога з покірною довірою, додаючи якусь коротеньку молитву, скажімо: "Icyсе, довіряю

Тобі", "Непорочна Маріє, будь зі мною", "Святий Антонію, молися за нас ".

2. Якщо, керуючись заповідями Божими, допомагати ближнім.

3. Якщо в намірі умертвлення відмовляти собі в якійсь негріховній насолоді.
Вдячність душ з Чистилища

Анна Катерини Еммеріх говорить: "Те, що робимо для душ з Чистилища, чи молимося за них, чи жертвуємо їм свої терпіння - усе виходить на користь і їм, і нам, бо і вони моляться за нас."

Анна Марія Ліндмайєр стверджує: " Жоден період мого життя не був для мене таким приємним і благословенним, як час, проведений з душами і для душ з Чистилища, бо самі собі допомогти вони вже не можуть."

"Якби люди могли бачити, яку владу над Божим Серцем мають ці душі і які ласки можна за їхнім посередництвом отримати, не забували б про душі з Чистилища", - переконаний святий Іван Віанней з Арс.

Коли хочемо викликати в собі досконалий жаль за вчинені гріхи, звертаймось до душ з Чистилища, адже вони багато років каються у вогні Чистилища. Треба багато молитися, щоб і вони молилися за нас.

Св. Катерина з Болонії (померла 1463 р.) згадує: "Часто те, що через святих на Небі отримати не могла, отримувала відразу, коли зверталася до душ з Чистилища. Але не тому, що вони нас вислуховують, - стверджує Анна Марія Ліндмаєр, - а тому, що Бог вислуховує нас з огляду на Його любов до цих бідних душ, яких Він дуже любить".
Коли найбільше душ звільняється з Чистилища?

У Задушні Дні багато душ залишають місце покути і переходять до Неба. Тільки цього дня в Богослужінні беруть участь всі без винятку душі. Чимало з тих, які роками перебувають в Чистилищі, згідно з присудом Божої Справед­ливості мають лише цю полегшу. Але найбільше душ переходить до Неба не в день Усіх Святих і не в Задушні дні, а в день Різдва Христового.


(Фулля Горак "Потойбіччя")
Присвячений Святому Йосифу - Обручнику Пресвятої Богородиці

Відправляємо:


Молитовні прохання
500

Підпишіться на оновлення:





Пошук на сайті



Даний сайт синхронізовано під браузери Mozilla Firefox та Opera
2008-2024©Ukrainian Catholic-Traditionalist
Усі права застережено. Повне або часткове використання матерiалiв www.traducionalist.at.ua дозволяється за умови посилання (для iнтернет-видань — гiперпосилання) на www.traducionalist.at.ua. Увесь матеріал, представлений на сайті www.traducionalist.at.ua, взятий з відкритих джерел. Відповідальність за достовірність фактів, цитат, власних імен та інших відомостей несуть автори публікацій.
Яндекс.Метрика