Меню сайту

Категорії розділу
НОВИНИ УГКЦ [8]
ЦЕРКОВНІ СВЯТА [81]
ЦЕРКВА І ДЕРЖАВА [16]
НАБОЖЕСТВА [178]
ПАПА БЕНЕДИКТ XVI [18]
ОГОЛОШЕННЯ [14]
АКТУАЛЬНІ НОВИНИ [182]
РІЗНЕ [3]

Друзі сайту
Унійна Традиція УГКЦ
УГКЦ (Скала-Подільська)
В обороні католицької віри
Джублик в Закарпатті
Персональний сайт Павлюк
Молитва
Промінь Любові
Голодомор-геноцид 1932-33
Аве Марія
Українська благодійницька мережа
Благодійний Фонд «ТИ – АНГЕЛ»
Допомога онкохворим дітям

Форма входу
E-mail/Login:
Пароль:

Головна » 2015 » Липень » 1 » Намірення Апостольства Молитви на Липень 2015 р.Б.
14:22
Намірення Апостольства Молитви на Липень 2015 р.Б.

Загальне: за політичну відповідальність – щоб її розуміли і практикували як вираз любові.

Місійне: за бідних в Латинській Америці – за дух братерства в суспільстві.

Місцеве: за те, щоб ми думали про Україну, не тільки як землю наших дідів, ле і землю наших дітей.

Покровитель: cвяті Рівноапостольні Володимир і Ольга.


Як і всі погани, київський князь Володимир (958-1015) нічим добрим не вирізнявся. У нього був свій закон і своя мораль, свої стосунки з людьми близькими й далекими. З близькими він воював за владу, бо принцип був «або я, або мене». Далеких розглядав як потенційних підвладних. Жінок мав стільки, як добрий турецький султан. Тільки «офіційних» шестеро. А ще гареми по 300 жінок, у трьох містах. Одна з жінок, Рогнеда, стала його дружиною, бувши згвалтованою на батькових очах…

Потім князь Володимир став християнином. Віра не була йому невідома, бо ж, зрештою, цей онук святої княгині Ольги не був сліпий, глухий і нерозумний. Довколишні держави ставали християнськими. Але вчення про Христа було якесь геть дивне – ну добре, хтось там мене спас від чогось, а я тепер маю позбавитися всіх розваг, поважати свою жінку, служити ближнім?? Та ж я князь, а не підлеглий!

Однак будування держави продовжувалося. Хоча сам Володимир був незаконнонароджений, від служниці Малуші, однак із допомогою скандинавських «родичів» Рюриковичів посів Київський престіл, а потім став як завойовувати, так і політично одружуватися. І зрештою, навівши лад аж по самий Херсонес, він дійшов у своїй державно-політичній діяльності безпосередньо до Константинополя, де забажав одружитися з Анною Порфірогенетою, дочкою візантійського імператора Романа ІІ, аби набути надійне політичне становище.

Умовою одруження з язичником стало хрещення.

Чи став Володимир Великий християнином у катехетичному сенсі? Його хрещення Русі було цілком подібне до його княження: усіх хрестити, натовпами заганяти у воду, ідолів порубати й викинути, я сказав – і так має бути, я князь. Довгі роки по тому хрещенні численні місіонери намагалися донести до душ людських суть Доброї Новини, яка мала їх звільнити, а була нав’язана…

Однак Володимир усе ж таки увійшов в історію як Хреститель Русі. Велика княгиня Ольга, його бабця, була досить жорсткою правителькою, але до питань віри ставилась інакше, і хрещення на наші землі не принесла «вогнем і мечем». Можливо, в Бога були свої плани щодо слов’ян, які раз по раз загрузали в усобицях і воліли мати кожен свого ідола?..

А може, певною мірою ця фігура дана кожному з мешканців колишньої Русі, нині «окраїни», аби згадали, хто стоїть в основах нашої держави. Він таки справді був «володи-миром», володарював, а не промовчував, коли в нього відбирали престіл. А хрестившись, став Василем – «базилевсом», священним, християнським імператором. Як підлеглим велів прийняти «віру цареградську», так і сам не залишився осторонь: язичницьких дружин відпустив, гаремів позбувся, зайнявся будуванням церков та шкіл, жорстко обмежив застосування смертної кари, був щедрий до бідних і вбогих, запрошував численних місіонерів (східних і західних), зокрема, чимало допоміг св.Боніфацію в його місіонерській подорожі до печенігів.

Язичницьке життя ніколи не минає безслідно. От і св.Володимир помер під час воєнного походу проти одного зі своїх синів, який так само, як колись батько, по-язичницьки, через смерть рвався до влади. За гріхи мусиш дати відповідь, що потім, що інколи й за життя. Князь Володимир на смертному одрі роздав свої особисті володіння. Скільки нинішніх правителів усвідомлюють, що означає бути християнами?/ CREDO



Свята Ольга - перша християнка на великокняжому престолі Києва, перша просвітителька й учителька християнської віри в Русі-Україні. Її хрещення створило широкий шлях до християнізації нашої держави. Історики втім знають її аж ніяк не християнські діяння - наприклад, витончену помсту древлянам за вбитого чоловіка князя Ігоря.

Правда, сталося це задовго до хрещення княгині і, в принципі, цілком відповідало тодішнім уявленням про правильне поведінці вірною і люблячої дружини. Зауважимо, що древляни приходили до Ольги, щоб посватати її за свого князя, але княгиня залишилася вірна пам'яті чоловіка і бажала й надалі  правити державою одна.

Незважаючи на складності, їй це вдалося. Згодом, провівши внутрішні реформи і налагодивши зв'язки з іншими державами, Ольга благополучно передала князівську владу їх з Ігорем синові Святославу, а сама «зайнялася собою», точніше, звернулася до пізнання істини. Щоб краще дізнатися про християнство, Ольга вирушила в найбільш християнську країну того часу - Візантію.

Візантійський імператор був зачарований красою і розумом 60-річної княгині і запропонував їй вийти за нього заміж. Відмовитися було не можна: це могло спричинити за собою розрив дипломатичних і торгових відносин Русі та Візантії, але й погоджуватися Ольга не хотіла. І, як і колись з древлянами, вирішила піти на хитрість. Перед весіллям вона попросила охрестити її (адже християнський імператор не міг узяти в дружини язичницю), причому хрещеним батьком був обраний сам Костянтин. Питання про шлюб виявився закритим: імператор не міг узяти в дружини власну хресну дочку. Залишається тільки здогадуватися, як міг імператор випустити з поля зору цей важливий догматичний момент.

Хрещення Ольги мало не тільки особисте, але й державне значення. Русь символічно стали вважати дочкою Візантії (адже і Ольга стала хрещеницею візантійського імператора), а це поклало початок більш тісним взаєминам держав. Багато людей, наслідуючи княгиню, прийняли православ'я. Син Ольги Святослав відмовився від хрещення, пояснивши, що воїни з його дружини, які вклонялися язичницьким богам, будуть сміятися і втратять повагу до князя, віруючому в розп'ятого Христа. Зате онук Ольги Володимир не тільки прийняв православ'я, а й охрестив Русь. І причина цього - виховання, дане йому бабусею Ольгою.

Княгиня померла 11 (24 н. Ст.) Липня 969 року, причастившись Святих Христових Таїн. На її прохання Святослав поховав матір за християнським звичаєм у київському храмі святителя Миколая. Тіло княгині залишалося нетлінним, і її онук Володимир переніс мощі святої в Десятинний храм Успіння Пресвятої Богородиці. Монах Яків пише, що в труні було віконце, через яке можна було побачити нетлінне тіло Ольги. Під час нападу монголів мощі Ольги сховали під руїнами Десятинної церкви. Митрополит Петро Могила, відбудовуючи 1635 року неве­лику церкву на місці Десятинної, віднайшов мощі святої Ольги, вони зберігалися там до XVIII ст. За наказом московського Свя­тішого Синоду їх переховали, але місце нікому не відоме. / http://kyrios.org.ua


Схожі матеріали:

Категорія: НАБОЖЕСТВА | Переглядів: 1744 | Додав: Anatoliі☩UCT☩ | Теги: свята Ольга, Святий Володимир, липень, намірення апостольства молитви, 2015 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Присвячений Святому Йосифу - Обручнику Пресвятої Богородиці

Відправляємо:


Молитовні прохання
500

Підпишіться на оновлення:





Пошук на сайті



Даний сайт синхронізовано під браузери Mozilla Firefox та Opera
2008-2024©Ukrainian Catholic-Traditionalist
Усі права застережено. Повне або часткове використання матерiалiв www.traducionalist.at.ua дозволяється за умови посилання (для iнтернет-видань — гiперпосилання) на www.traducionalist.at.ua. Увесь матеріал, представлений на сайті www.traducionalist.at.ua, взятий з відкритих джерел. Відповідальність за достовірність фактів, цитат, власних імен та інших відомостей несуть автори публікацій.
Яндекс.Метрика