rtb
Довідник корисної інформації



Меню сайту

Категорії розділу
ЛІКАРСЬКІ РОСЛИНИ [56] ГРИБИ [5]
ВИЖИВАННЯ [68] СУСПІЛЬСТВО [200]
ЛІКУВАННЯ [99] ПРИВІТАННЯ [3]
КУЛЬТУРА [30] ПРОГРАМИ [6]
КУЛІНАРНІ РЕЦЕПТИ [71] ЦІКАВА ЛІТЕРАТУРА [13]

Друзі сайту
Унійна Традиція УГКЦ
УГКЦ (Скала-Подільська)
В обороні католицької віри
Джублик в Закарпатті
Персональний сайт Павлюк
Молитва
Промінь Любові
Голодомор-геноцид 1932-33
Аве Марія
Українська благодійницька мережа
Благодійний Фонд «ТИ – АНГЕЛ»
Допомога онкохворим дітям

Форма входу

Головна » Довідник » СУСПІЛЬСТВО

Поради батькам дитини з вадами мовленнєвого розвитку
25.11.2014, 13:50

Реабілітаційний процес у дітей із обмеженими психічними та мовленнєвими можливостями дуже складний та має декілька етапів. Він включає в себе два основних етапи: діагностичний та лікувально-корекційний. Як показує практика обидва етапи мають однаково важливе значення. Для вирішення питань корекційної реабілітації дітей важливою складовою є активна участь та допомога родини.

Поради батькам дитини з вадами мовленнєвого розвитку

В психолого-педагогічній реабілітації дітей з мовленнєвими порушеннями повинні приймати участь якомога більше фахівців різного профілю: невролог, логопед, психолог, дефектолог у тісному зв’язку з батьками. Співпраця фахівців різного профілю в реабілітаційному процесі надає можливість розвитку всіх функціональних систем, під впливом різних методичних прийомів. Тандем: фахівець – дитина – родина на всіх етапах корекційної роботи сприяє закріпленню результатів реабілітації дитини з мовленнєвими порушеннями.

Логопедична служба мовного відділення неповної середньої загальноосвітньої школи-інтернату № 2 визначила організаційні форми та напрями роботи з батьками. Фахівці навчального закладу системно надають індивідуальні  консультації всім членам родини з питань виховання дітей з вадами мови та інтелекту, а також проводять практичні заняття логопеда, дефектолога в присутності батьків з метою набуття навичок корекційної роботи вдома.

Логопеди школи-інтернату № 2 м. Дніпродзержинська розробили авторський опитувальник для батьків, в якому аналізуються та вивчаються фактори:

  • вивчення соціального статусу родини: освіта, склад сім’ї, вік батьків;
  • вивчення педагогічної компетентності батьків;
  • вивчення потреб батьків на види допомоги дитині в домашніх умовах.

Авторський опитувальник пропонується  впровадити в практику роботи логопедам спеціальних шкіл та отримані дані заносити в індивідуальні мовні картки дітей з вадами мови.

Нікого не треба переконувати, що саме сім’я для дитини є середовищем, яке забезпечує її психічний і особистісний розвиток. Усі батьки люблять своїх дітей і намагаються зробити їх щасливими, але часто вони змушені долати несподівані труднощі і проблеми у вихованні.

          Допомога дітям з мовленнєвими порушеннями, яка традиційно склалася в Україні, акцентує увагу переважно на подоланні вже сформованої мовленнєвої патології, яка веде до вторинних порушень. Ефективність такої допомоги часто залишається незадовільною через недооцінку соціально-психологічного аспекту корекційного процесу. Адже дитина, яка народилася у «групі ризику», має з перших місяців життя відхилення у фізичному, психічному та мовленнєвому розвитку. Перебуваючи в сім’ї без належної психолого-педагогічної допомоги, (коли основна увага приділяється тільки догляду), втрачається багато з того, що є базовим для подальшого розвитку і формування інтелекту та мовлення.

Усі проблеми дітей насправді є проблемами їхніх батьків. Своєчасна допомога фахових спеціалістів конче необхідна родинам, щоб виявити та подолати проблеми, які виникли внаслідок різних причин. Лише завдяки підтримці й увазі сім’ї, при доволі тяжких захворюваннях, діти мають шанс успішно закінчити школу, вчитися далі, реалізовувати себе у житті.

Логопедичною службою мовного відділення проводилось опитування батьків, чиї діти були направлені до спеціалізованого навчального закладу. Результати опитування свідчать, що переважна більшість батьків не знає про вікові етапи розвитку дитини, не отримувала кваліфікованої інформації та допомоги, а діти не відвідували спеціалізовані корекційні дитсадки. Психолого-педагогічна компетентність батьків являється актуальною проблемою корекційної педагогіки. Родинам необхідно надавати доступну і грамотну інформацію про можливість цілеспрямованої спеціальної ранньої корекції мови дітей.

Батьки повинні знати, що раннє виявлення та корекція різних відхилень в розвитку мовлення дитини з перших місяців життя дозволяє не тільки скорегувати вже наявні відхилення, але й попередити появу інших, досягти більш вищого розвитку дитини. Грамотно організована рання корекція здатна попередити появу вторинних відхилень в розвитку. Необхідно відстежувати етапи становлення мовленнєвих навичок і своєчасно звертатись до спеціалістів за допомогою, якщо помітили відхилення. Своєчасно надані необхідні дії можуть повернути дитину до повноцінного розвитку та, навпаки, запізнення може стати роковим.

 

ПАМЯТКА ДЛЯ  БАТЬКІВ,

які мають дітей з вадами мовлення

      Першою ознакою недорозвинення мови у дитини є уповільнений темп розвитку мовлення. Чим раніше батьки, лікар-педіатр, вихователь помітять у дитини симптоми недоліків мовлення, тим ефективнішою буде допомога.

 

СЛІД   ПАМ’ЯТАТИ: 

дитина, що має проблеми, як ніхто, потребує емоційної підтримки і кваліфікованої допомоги. У зв’язку з цим

 

 РЕКОМЕНДУЄМО:

  • не вважайте свою дитину хворою, неповноцінною, гіршою за інших дітей-однолітків;
  • не карайте її, не насміхайтесь з неї і не дозволяйте принижувати її;
  • не порівнюйте її з іншими дітьми, які добре розмовляють, читають, пишуть;
  • вселяйте в неї віру, надію, що все буде гаразд;
  • намагайтеся якомога раніше помітити і зрозуміти проблеми своєї дитини;
  • своєчасно звертатися до спеціалістів (логопеда, психолога, вихователя, дефектолога);
  • якомога частіше кажіть дитині, що ви її любите

    і зробите все, щоб цей недолік ліквідувати;

  • висловлюйтесь чітко і грамотно;
  • не падайте духом, якщо швидких змін ви

    не помітите;

  • вірте в свої сили і сили своєї дитини.

Не гайте часу і ваші зусилля будуть винагородженні !

 

ПАМЯТКА ДЛЯ  БАТЬКІВ,

які мають дітей з вадами мовлення

  • демонструйте спокійну поведінку;
  • завжди розмовляйте з дитиною чіткою правильною  мовою;
  • не обговорюйте виховний процес в присутності дитини;
  • будуйте стосунки з дитиною на взаєморозумінні і взаємодопомозі;
  • не сваріть дитину за неправильно вимовлене слово;
  • організовуйте чіткий режим дня та занять;
  • підтримуйте тісний зв’язок з логопедом, психологом, учителем;
  • виконуйте всі інструкції, поради, які надає спеціаліст вашій дитині;
  • використовуйте систему заохочень, підтримки

   і винагород;

  • проводьте всією родиною якомога більше часу;
  • перетворюйте заняття в гру;
  • заохочуйте дитину до спілкування

    з однолітками;

  • знайдіть шляхи і методи для допомоги своїй дитині.

Пам’ятайте, що позитивні зміни залежать тільки від вас, ваших зусиль, терпіння та бажання !

 

 

ПАМЯТКА ДЛЯ  БАТЬКІВ,

у  яких  заїкуваті   діти

  • якщо ви помітили ознаки заїкування у дитини, необхідно звернутися до таких фахівців: невролога, логопеда, психолога;
  • створіть в родині спокійну, доброзичливу атмосферу взаємної поваги та любові;
  • організуйте правильний режим роботи та відпочинку;
  • уникайте надто емоційних та фізичних навантажень (сварки близьких людей, заняття спортом та інше);
  • слідкуйте за мовним диханням, щоб дитина вимовляла фразу на видосі і до кінця;
  • при сильних судомах голосового апарату - розмовляйте з дитиною пошепки;
  • використовуйте елементи музикотерапії (співи улюблених мелодій);
  • обмежуйте перегляд телепередач та заняття за комп’ютером;
  • будьте активними учасниками корекційного процесу;
  • суворо виконуйте всі інструкції та поради фахівців.

 

Памятайте: мовлення – це основа людського розуму, завдяки якому ваша дитина стане впевненою, розумною

та успішною !

 

 

ПАМЯТКА ДЛЯ  БАТЬКІВ,

   що виховують дітей з дизартрією

Дизартрія -  це порушення темпу, ритму, голосу, обумовлене ураженням центральної нервової системи.

 

  •   створіть в сім’ї сприятливі умови для навчання та виховання дитини;
  •   проконсультуйтесь у невролога, психолога;
  •   відвідуйте заняття логопеда з метою опанування прийомів корекції в домашніх умовах;
  •   оволодійте елементарними  прийомами по подоланню напруги мовленнєвої мускулатури;
  •   одночасно з логопедичною корекцією проходьте курс фізіотерапії, ЛФК, медикаментозне лікування за призначенням лікаря;
  •   корекційну роботу намагайтесь проводити в невимушеній обстановці та з елементами гри;
  •   використовуйте вірші–забавки, лічилки, скоромовки;
  •   не сваріть дитину за неправильно вимовлене слово;
  •   дотримуйтесь системності та послідовності в корекційній роботі.

 

Пам’ятайте:  своєчасно і  правильно розпочата  корекційна робота – важлива умова успішного подолання мовленнєвих вад вашої дитини !

 

 

ПАМЯТКА ДЛЯ  БАТЬКІВ,

що виховують дітей з ринолалією

                                                                                           

Ринолалія -  порушення тембру голосу та звуковимови, обумовлене анатомо-фізіологічними дефектами мовного апарату

 

  • створіть в родині сприятливі умови для навчання та виховання;
  • проконсультуйтесь у психолога (у разі потреби  пройдіть курс психотерапії);
  • підготуйте дитину до емоційних та душевних негараздів у спілкуванні з однолітками;
  • не акцентуйте увагу дитини та оточуючих на дефекті;
  • відвідуйте заняття логопеда з метою опанування    прийомів корекції вдома;
  • виконуйте дихальні вправи за рекомендацією логопеда;
  • не перевантажуйте їх обсяг (не більше 2-х хвилин);
  • без поради логопеда не використовуйте самостійно   надувні іграшки, губні гармошки тощо (спричиняє головний біль, запаморочення);
  • спонукайте дитину при вимові широко відкривати рот.

 

Пам’ятайте:  своєчасно і  правильно розпочата корекційна робота – важлива умова успішного подолання мовленнєвих вад вашої дитини !

 

 

Д   Е   С   Я   Т   Ь

ЗАПОВІДЕЙ    БАТЬКІВСТВА

для гармонійного розвитку дитини

 

  1.  Любіть свою дитину !
  2.  Радійте своїй дитині !
  3.  Поважайте і розумійте потреби своєї дитини !
  4.  Створіть умови для комфортного розвитку й активності !
  5. Розвивайте свою дитину !  Приділяйте  їй  стільки часу, скільки необхідно для  розвитку.
  6. Допомагайте в пошуку шляхів і способів  у подоланні труднощів та проблем.
  1. Не дозволяйте ображати та принижувати свою  дитину.
  2.   Залучайте та заохочуйте до фізичної роботи.
  3.   Вірте в свої сили та сили своєї дитини.
  4.  Будьте терплячими з дитиною, поважайте        допитливість.

      Памятайте:  успіх виховання залежить від мудрого поєднання

любові до дитини з вимогливістю до неї !



Схожі матеріали:
Додав: Anatoliі☩UCT☩ | | Теги: мовленнєвого, дитини, мовного, батькам, розвитку, вадами, рекомендації, заїка, суспільство, поради
Переглядів: 5447 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Присвячений Святому Йосифу - Обручнику Пресвятої Богородиці

Відправляємо:


Молитовні прохання
500

Підпишіться на оновлення:





Пошук на сайті



© 2008-2024 Свята Традиція УГКЦ
Яндекс.Метрика