• Ми маємо справу з найскладнішим, неоціненним, найдорожчим, що є в житті - з людиною;
• Об’єкт нашої праці - найтонші сфери духовного життя особистості
• Виховувати людину - це передусім знати її душу, бачити і відчувати її індивідуальний світ;
• Немає в дитини нічого такого, що вимагало б від педагога жорстокості, не давайте прорости в своїй душі насінню зневіри в людину,
• Немає якихось єдиних для всіх школярів передумов успіхів у навчанні;
• Успіх у навчанні - це стежка, що веде до того куточка дитячого серця, в якому горить вогник бажання бути гарним;
• Слово-могутній борець за людську душу. Дитина стає байдужою до слова, якщо слово не живе в її душі, як засіб творчості. Бійтесь байдужості, бійтеся згаслого погляду дитини! Навчіть її активно, пристрасно ставитися до слова;
• Спонукайте учнів до читання - найважливішого рятівного засобу для успішного навчання;
• Доброзичливість, розумна доброта - ось що має бути атмосферою життя дитячого колективу, головним тонусом взаємовідносин педагога і дітей;
• Уміння володіти собою, тримати себе в руках - одне з найбільш необхідних умінь, від якого залежать і успіх діяльності педагога, і його здоров’я.
ПОРАДИ ПЕДАГОГАМ І БАТЬКАМ
Життя вчить дитину. Якщо:
• Дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти;
• Дитина живе у ворожнечі, вона вчиться бути агресивною;
• 3 дитини кепкують, вона стає замкнутою;
• Дитина росте в докорах, вона вчиться жити з почуттям провини;
• Дитина росте в терпимості, вона вчиться розуміти інших;
• Дитину хвалять, вона вчиться бути шляхетною;
• Дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою;
• Дитина росте в безпеці, вона вчиться вірити в людей;
• Дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе;
• Дитину оточує взаєморозуміння і дружні стосунки, вона вчиться знаходити любов у цьому світі.