Історія походження
Досліджуючи історію походження цього образу, знаходимо, що жертводавець Єронім Амвросій Лангенментель, священик і доктор канонічного права (1666-1709) з храму святого Петра в Перлаху, замовив цей образ для сімейного вівтаря з особистих причин, пов'язаних з його родиною.
Його дід Вольфганг Лангенментель (1586 - 1637) був на межі розлучення зі своєю дружиною Софією Ренц (1590 - 1649) і тому звернувся за допомогою до Якова Рема, священика в Інгольштадті, розташованого сімдесят кілометрів на північ від Аугсбургу.
Всього чотири візити здійснив Вольфганг Лангенментель протягом 28 днів, отримуючи поради цього поважного священика-єзуїта, визнаного за мудрість, благочестя, винятковий розум і відомого тим, що мав видіння Діви Марії, в яких називав Богородицю "Тричі Предивною".
Отже, 28 вересня 1615 року, в останній день молитви, отець Рем молився перед образом Діви Марії під назвою (Богородиця Снігів), розташованої в каплиці монастиря. "У торжественній ритуальній дії" отець Рем підніс весільну стрічку, розв'язуючи вузли і розгладжуючи стрічку, в результаті чого біла стрічка стала такою надзвичайно яскравою, що навіть жодна палітра художника не могла відтворити. Пара змогла уникнути розлучення і зберегти шлюб.
Єронім і його онук вирішили пожертвувати сімейний вівтар, в пам'ять переходу століття 1700 року, оскільки це було традицією в церкві Святого Петра з Перлаху. Частина Вівтаря була присвячена "Пресвятій Діві Доброї Поради», де була історія його власної сім'ї.
Канонічне зображення, написане Йоганном-Мельхіором-Георгом Шміндлером в стилі бароко близько 1700 року, зберігається в церкві св. Петра в Аугсбурзі, відомій також як церква Перлаху, в Аугсбурзі (Баварія, Німеччина).
Художник описує картину як Діва Марія, Яка "розв'язує" вузли на стрічці подружнього життя, показуючи, як засмучений шляхтич Вольфганг йде до монастиря у супроводі Архангела Рафаїла.
Живопис
Картина виконана в стилі бароко Йоганном-Мельхіором-Георгом Шміндлером (1625 - 1707), зображає Пресвяту Діву Марію, Яка стоїть на півмісяці, в оточенні ангелів та Святого Духа у вигляді голуба, Який кружляє над Її ореолом із зірок, коли Вона розв'язує вузли на довгому шнурі, тримаючи ногу на голові "скрученого" змія. Змій представляє диявола, а ЇЇ відношення до нього відповідає пророцтву у книзі Буття 3:15: " І Я покладу ворожнечу між тобою й між жінкою, між насінням твоїм і насінням її. Воно зітре тобі голову, а ти будеш жалити його в п'яту ".
Нижче зображено людину у супроводі ангела. Ця сцена часто інтерпретується так: Товія з Архангелом Рафаїлом йде просити Сару стати його дружиною.
Концепція Марії, Яка розв'язує вузли походить з праці Іринея Ліонського «Adversus haereses» (Проти єресей). У книзі III, Глава 22 сюжет образу сходить до слів святого Іринея: «вузол непослуху Єви отримав дозвіл через послух Марії. Бо що зв'язала Єва через невірність, те Діва Марія розв’язала через віру».
Дві маленькі фігури також інтерпретовані як представлення Вольфганга Лангенментеля, діда благодійника, який у своїй біді був скерований своїм ангелом-хранителем до отця Якова Рема в Інгольштадт.
Почитання образу
Перша каплиця на честь "Діви Марії, Яка розв'язує вузли" була завершена в 1989 році в м. Штирії (Австрія) під натхненням благання, пов’язаного з трагедією на Чорнобильській АЕС. Образ "Діва Марія, Яка розв’язує вузли" особливо вшановується в Аргентині і Бразилії, де церкви були названі в ЇЇ честь і набожество до Неї стало дуже поширеним.
В 1980-х роках Хорхе Маріо Бергольо, Т.І. ( тепер. Папа Франциск), привіз листівку із зображенням цього образу в Аргентину, побачивши оригінал під час навчання в Німеччині. В кінці XX-го століття набожество поширилося до Бразилії. За словами Регіни Новес, з Інституту релігієзнавства в Ріо-де-Жанейро, Діва Марія, Яка розв'язує вузли "притягує людей з проблемами". Хорхе Маріо Бергольо мав цей образ Марії вигравіруваний на чаші, яку подарував Папі Бенедикту XVI, а інша чаша з Її зображенням, робота того ж майстра по сріблу, подарована Франциску від імені аргентинського народу.
У Буенос-Айресі була зроблена копія цієї ікони і залишена художником для церкви Сан-Хосе-дель-Талар, де перебуває з 8 грудня 1996 року. 8 числа кожного місяця тисячі людей здійснюють паломництво до цього храму
ЧОМУ НАЗВА: «Діва Марія, Яка розв'язує вузли»?
До всіх зображень на честь Діви Марії додається місце чи місто, де Вона перебуває, наприклад, в Лухані, в Тепейаку (Діва Марія Гваделупська), Богоматір Стовп, Фатімська Богородиця, Ченстоховська Богородиця і т.д.
Перенесення Богородиці у наші часи набуло багато аспектів, де Вона робить очевидним Свій великий і благотворний вплив на її прихильників. Навіть серед прихильників Діви Марії, Яка розв'язує вузли, іноді виникає питання: скільки Богородиць існує? І відповідь: Існує тільки одна Богородиця з численними властивостями, а оскільки Вона – Матір Сина Божого, Вона також володіє Божественними і чудовими якостями.
Існують також назви, які базуються на тілесних стосунках, діях, ознаках чи намірах, такі як в (Богородиця Вервиці, Лоретська Богородиця, Цариця миру, Богородиця нещасть, Наша Помічниця, Матір Божа тричі предивна, і т.д.). У випадку даного образу назва походить від стосунків: розв'язувати вузли. Цілком імовірно, що це не оригінальна назва, цю назву було тільки дано для церковних записів.
ДІВА МАРІЯ САМА ЯВЛЯЄТЬСЯ
Через поширення набожества, тисячі прихильників Діви Марії, Яка розв'язує вузли, зібралися, вони приходять, щоб попросити Її заступництва у всіх наших проблемах (вузлах), які з'являються щодня в ці останні роки. Ці так звані вузли крім того, що є проблемами у шлюбі, також поширюються у повному спектрі незвичайного різноманіття. Ми приходимо до Неї через здоров'я, роботу, суперечки, всякі ускладнення в сім'ї, наші внутрішні особисті проблеми, конфлікти у суспільстві і в країнах.
У цьому образі вузли були проблемами у шлюбі Вольфганга і Софії.
Це схоже на заплутаний клубок пряжі, і його неможливо розплутати через нашу нетерпеливість; це свого роду проблема, яку важко вирішити, як "Гордіїв вузол". У багатьох випадках рішення головоломки настільки важке, що воно відкидається.
Коли в розпачі, нетерпінні чи недбалості, ми вирішили розрубати Гордіїв вузол наших проблем, ми будемо знищувати все, що відповідає нашому життю і усім його ускладнень. З цієї причини ми повинні усвідомити, що спочатку ми повинні проаналізувати, як ми створили ці жахливі "вузли", що гнітять нас.
Ми повинні переглянути й перебудувати історію цього складного становища. Роздумайте і поміркуйте, як ви можете почати розв'язувати ці вузли, не розрізаючи стрічку.
Перше, що потрібно зробити, це поставити себе під захист Пресвятої Діви Марії, Матері Божої, нашої допомоги, нашої Заступниці і нашої Посередниці. Через молитву і роздуми, можна побачити, як ці вузли були "створені" і причину, чому вони були створені.
Можливо, найголовніше це те, що Вона, Богородиця, «НЕ» розв'яже вузли, Вона порадить, Вона буде захисником, посередницею, але людина повинна діяти, вирішуючи проблему чи проблеми, "розв'язуючи вузол чи вузли ". Адже, "терпеливість" є чеснотою, віра повинна бути сліпою
ПРО ВШАНУВАННЯ
Вшановуючи, вклоняючись (не поклоняючись) і проголошуючи блаженства Богородиці, вірні прославляють Матір Ісуса Христа, а Вона зверне на них Своє милосердя.
Необхідно мати на увазі, що вирішення "всіх" проблем може залишити наслідки в деяких вузлах, наслідки, які залишаться до кінця часів. Але як нагороду ми отримаємо досвід не збирати вузли знову, а також можемо передати цей досвід своїм братам і сестрам.
Коли ми «розв'язуємо вузли», для нас відкривається горизонт надії. Ми відчуватимемо себе вільним від усіх вузлів і ми переживемо інтенсивніше кожну хвилину нашого життя, радості і сили, щоб протистояти негараздам.
Маріо Х. Ібертіс Рівера
«Існує багато свідчень про Діву Марію Богородицю, як Розв’язуючу вузли, які спонукали мене присвятити "особливе набожество» до Неї. Це набожество є «28 днів з Дівою Марією», де я призначив нову чи іншу форму молитви до Діві Марії. У жодному разі вона не має наміру відкинути будь-які інші форми молитви до Неї чи без втрати достовірності традиційних практик як дев’ятниці. І в цьому випадку, щоб наші благання виділялися у всій своїй духовній повноті і історичній точності, я використовував протягом 28 днів молитви до Діви Марії.
Я взяв 28 днів, або чотири «тижні», що означає дні, у які головний герой історії (Вольфганг), проводив це набожество, де він отримував безперервне «духовне скерування» від преподобного отця Якова Рема Т.І., який був натхненний постійною молитвою до Діви Марії, з оригінальною назвою «Марія Захисниця римського міста» або «Богородиця Снігів" Копія цієї молитви з семи оригінальних молитов була запропонована св. Чарльзом Борромео і обрана молитва була з Інгольштадта.
В цьому набожестві немає магічних заклинань. Слова преподобного отця Якова Рема можуть служити прикладом: «Найголовніше не те, що ви просите у Діви Марії, а як ви це робите»».
http://www.livingrosary.org.ua