Єпископ-помічник Естергом-Будапештської дієцезії Янош Сийкей
переконаний, що усі нападки на Угорщину з боку ЄС викликані тим, що вона
стала на захист елементарних людських цінностей, які сьогодні багато
хто хоче зруйнувати.
Про це ієрарх пише у статті
Про причини негативних виступів проти нашої Батьківщини:
Христос казав: Коли вас світ ненавидить, знайте, що Мене він зненавидів
раніше, як вас. (Ів 15,18) Особливої актуальності набувають ці слова
сьогодні, коли багато людей по всьому світу взяли під суцільний напад
нашу Батьківщину – висловлює думку у праці єпископ-помічник Янош Сийкей.
Яка причина цієї ненависті? Справжня причина в тому, що наша Батьківщина
стала на захист таких елементарних людських цінностей, які сьогодні
багато хто хоче зруйнувати. Угорський парламент прийняв таку конституцію
країни, яка починається іменем Бога (Преамбула); стверджує, що життя
ембріона повинен мати захист від моменту його зачаття (Свобода та
відповідальність ІІ); Угорщина захищає інститут шлюбу, як союз, який
виник між чоловіком та жінкою (Основна частина L). Конституція також
стверджує, що сім’я є основою збереження нації. Оподаткування сімей слід
встановлювати відповідно до витрат, необхідних для виховання дітей
(Свобода та відповідальність ХХХ). Очевидно багатьом на світі не
подобається це конкретне формулювання основних людських цінностей.
Тим паче, угорський уряд ввів тимчасовий окремий податок для банківських
установ. І це звичайно наводить занепокоєння на банківську верхівку,
щоб цей приклад не був заразним.
Це є основною причиною негативних виступів проти нашої Батьківщини.
Звичайно ці причини не називаються по імені. Замість них згадують
обвинувачення меншої вагомості. Одним із таких обвинувачень є закон про
церкви. Метою цього закону є те, щоб забрати від так званих
«бізнес-церков» статус церкви. В Угорщині, всупереч дуже багатьом
державам Європи, церковні установи освіти, охорони здоров’я та соціальні
інститути отримують таке саме державне фінансування, як відповідні
бюджетні установи, оскільки вони надають послуги освіти чи лікування
таким самим громадянам-платникам податків. Тому в нашій Батьківщині
виникло багато таких псевдо-церков, основною метою яких було лише
здобуття державного фінансування. Новий закон про церкви змінює такий
стан речей. Точніше описує умови, за якими спільнота може отримати
церковний статус (як найменш 1000 членів, присутність у країні не менше
ніж 20 років і т. д.). Ті спільноти, які не отримають статус церкви,
можуть спокійно продовжувати свою діяльність, тільки їхні установи не
отримають державне фінансування.
Угорський парламент і уряд у своїй діяльності теж припускались помилок.
Так: деякі пункти закону про ЗМІ, які пізніше були змінені, або у
випадку закону про емісійний банк, де були деякі, можливо непотрібні
зміни, які дали привід для негативних виступів. Так само було би
правильніше заключити домовленість з банками перш ніж прийняти рішення
про кінцеве погашення кредитів.
Причина негативних виступів, які спрямовані проти нашої Батьківщини не
це, а ті основні цінності, які в даний час представляє Угорщина.
Нинішній парламент забов’язаний діяти з відповідальністю, оскільки
обраний 2/3 більшістю голосів, які довірили їм право дії. Цю велику
відповідальність та можливість уряд повинен із покорою та оглядністю
взяти на себе та перетворювати в життя. А зовнішні негативні виступи
повинен розсудливо відбивати, в окремих випадках із потрібною
майстерністю. Запас валюти емісійного банку нашої Батьківщини складає
половину державного боргу, який при необхідності емісійний банк
використає на покриття боргу. Це значить, що країна певний час вистоїть
навіть при такому сильному зустрічному опорі.
В історії буває часто, що коли сходить світло, то супроти повстає влада
тьми. Бажаю всім нам бути синами Світла, будівниками світу, який є більш
правдивим, більш людським.
Янош Сийкей
єпископ-помічник
Естергом-Будапештської дієцезії
credo-ua.org
У Північній Кароліні суд ввів цензуру на молитву
Молитися можна, але не згадувати, до кого конкретно, – таке рішення
Верховного Суду від 17 січня залишає в силі попередню постанову
окружного суду, відповідно до якої християнські молитви перед початком
засіданням ради порушують Першу Поправку.
За даними суду, в більшості з 33 виголошених перед засіданням комісії в
період від травня 2007 року до грудня 2008 року молитов звучать такі
слова як «Ісус», «Ісус Христос», «Христос» і «Спаситель».
Беррі Лінн, виконавчий директор організації «Американці за відділення
держави від Церкви» (Americans United for Separation of Church and
State), який був серед позивачів, схвально поставився до рішення
Верховного Суду.
«Коли урядові збори відкриваються подібною молитвою, це несе в собі
послання, що нехристияни є другим сортом громадян», – заявив Лінн. – А
це суперечить Конституції».
Представники християнських правозахисних організацій навпаки вважають,
що подібне рішення робить з християн другосортних громадян.
Відповідно до рішення, молитва дозволена, але тільки за умови, що
окружний рада буде підбирати її слова так, щоб одна релігійна група не
домінувала над іншою.
Мусульманин мало не заморив свою дочку голодом, примушуючи сповідувати іслам
15-річна християнка зі Уганди довгий час перебуває в лікарні та не може
ходити після того, як батько замкнув її в кімнаті на шість місяців, щоб
навернулася на іслам.
Сьюзан Iтунгу з села Iсанго госпіталізували у вересні 2010 року після
того, як сусіди разом з поліцією врятували дівчинку від її ж батька,
який тримав доньку без їжі та води. Чоловіка заарештували, але швидко
відпустили. З ним після розлучення з дружиною мешкала не тільки його
дочка, а й неповнолітній син.
Як повідомляє compassdirect.org, у березні 2010 року Сьюзан стала
християнкою – що спонукало її батька до публічних погроз, що заріже свою
дочку, якщо вона знову не сповідуватиме іслам. Пастор Джозеф Балуу з
Церкви Повного Євангелія в Касесе сказав про це сусідам, які виявили, що
дівчинка була замкнена в кімнаті без їжі та води, і повідомили в
поліцію.
Після звільнення дівчину одразу відвезли до лікарні. Зараз вона живе в
орендованому будинку в невідомому місці. Сьюзан каже, що простила свого
батька, і дякує доброзичливцям, які жертвують гроші на оренду житла, їжу
та одяг для неї.
В лікарні дівчину доглядала одна з членів церкви, яка залишила власних
чотирьох дітей зі своєю матір’ю, щоб допомагати Сьюзан, яка була
повністю без піклування батьків.
Батько дівчини і досі не вважає себе винним і каже, що прийме її додому тільки тоді, коли вона почне сповідувати іслам.
Зараз Сьюзен ходить за допомогою милиць. Вона не може сидіти навпочіпки
чи стояти на ногах, оскільки вона лежала на одному боці протягом дуже
тривалого часу, окрім цих страждань ще й захворіла на малярію.
Згодом Сьюзен перевезли в лікарню Kaгангo, за 20 кілометрів від дому,
оскільки вона зовсім не могла ходити. Хірурги прооперували обидва
стегна, але, коли лікар спробував розім'яти ноги, то одна стегнова
кістка була настільки слабка, що зламалася.
Хоча дівчина була змушена кинути школу, але сподівається повернутися до навчання вже цього року.