Жах Голодомору такий страхітливий, що він породжує в нашій душі
апокаліптичні, біблійні асоціації: «І сказав Каїн до Авеля, свого брата:
«Ходімо-но в поле». І коли вони були в полі, Каїн напав на Авеля, свого
брата, й убив його. Тоді Господь сказав до Каїна: «Де Авель, брат
твій?» (Бут. 4:8-9).
Сьогодні вся Україна запитує комуністичного Каїна: «Де Авель, невинно
убієнне українське селянство? Де одна п’ята брата твого, українського
народу, у дружбі до якого ти клявся?»
На цьому біблійні асоціації не закінчуються. І даруйте, що повторюю одну думку ледь не кожного року:
«А Ісус Своїх учнів покликав і сказав: Жаль Мені цих людей, що вже
три дні зо Мною знаходяться, але їсти не мають чого; відпустити їх без
їжі не хочу, щоб вони не ослабли в дорозі. А учні Йому відказали: Де нам
узяти стільки хліба в пустині, щоб нагодувати стільки народу? А Ісус
запитав їх: Скільки маєте хліба? Вони ж відказали: Семеро, та трохи
рибок. І Він ізвелів на землі посідати народові. І, взявши сім хлібів і
риби, віддавши Богу подяку, поламав і дав учням Своїм, а учні народові. І
всі їли й наситилися, а з позосталих кусків назбирали сім кошиків
повних... Їдців же було чотири тисячі мужа, окрім жінок та дітей». (Мт.
15:32-38).
Є ще друга євангельська оповідь про помноження хлібів, яка різниться з
тільки-що процитованою хіба кількістю хлібин. Але головний висновок
такий: Ісус вчинив чудо, нагодувавши тисячі людей лише кількома
хлібинами.
Так-от, порівняння моє таке: у 1933 році комуністичний диявол зробив
чудо навпаки: землю, яка могла прогодувати мільйони, він вкрив
скоцюрбленими тілами умерлих від страхітливого голоду. І це не був
природний голод – його зробили своїми руками ті, що у той час населяли
владні кабінети, а сьогодні, без сумніву, населяють геєну вогненну.
Чому ми згадуємо про Голодомор? Може, не слід повертати старі болі у
народну свідомість? Може, праві були наші предки, які мовчали страшним
мовчанням?
Час показав, що ми мусимо знати, хто завинив. Якщо ми цього не
зробимо, комуністи й далі будуть рядитися в тогу невинності, баламутячи
народ своїм позірним людинолюбством. За злочин Голодомору комуністичного
Каїна має бути публічно засуджено.
Проте, кажучи це, я не закликаю вас до ненависті й помсти. Ми маємо
вжахнутися не від бездонності людського злочину, а від глибини
затемнення людського духу. Як сонячне затемнення означає, що між Сонцем і
Землею опиняється планетарне тіло, яке перекриває доступ світлові, так і
в «смутні» епохи людської історії між людиною і Богом опиняється
перешкода – класова, національна, релігійна чи будь-яка інша ідеологічна
ненависть. Це вона перекриває доступ Божої благодаті й перетворює
людину на звіра.
Тому рефреном наших вшанувань жертв Голодомору має бути одна й та
сама думка: молімося, щоб ми ніколи поміж собою і Богом не поставили
сатану, нашіптування якого чомусь завжди, на відміну від нібито
«недосяжних» Божих заповідей, видаються такими тверезими й
реалістичними.
Якщо ми хочемо, щоб ота страхітлива жертва України була недаремною й
мала бодай якийсь сенс, то пам’ятаймо про небезпеку затемнення духу й не
затуляймо Бога в своїй душі!