Меню сайту

Категорії розділу
Публіцистика [341] Демонологія, містицизм [81]
Молитви-екзорцизми [15] Рідкісні молитви [18]
Екзорцизм [25] Книги [21]
Молитви [191] Секти, культи, окультизм [183]
Підпілля, історія УГКЦ [65] Християнський софт [5]
Часопис "Пізнай Правду" [22] Життя Святих [117]
Творчість [16] Масонерія і антихрист [245]
Відео Online [36] о. Піо "Щоденник Любові" [5]
Християнський націоналізм [104] Безбожники [36]
Папа Бенедикт ХVI [49] Московська психіатрія (МП) [105]
Культура [17] Життя у чистоті [40]
Роздуми про віру [108] Суспільні проблеми [450]
Пророцтва, об'явлення [55] Повчання, настанови [391]
Образки, ікони [5] Пресвята Богородиця [130]
Християнська містика [27] Українознавство [76]
Наука Церкви [424] Профанації [18]
Екологія [7] Цікаво... [68]
Традиціоналізм [63] Криза Церкви. Модернізм [70]
Повчальні історії, притчі [173] Паломництво [10]
о. Габріель Аморт "Нове визнання екзорциста" [26] Подружжя [132]
Християнська етика [39] Апокрифи [2]

Друзі сайту
Унійна Традиція УГКЦ
УГКЦ (Скала-Подільська)
В обороні католицької віри
Джублик в Закарпатті
Персональний сайт Павлюк
Молитва
Промінь Любові
Голодомор-геноцид 1932-33
Аве Марія
Українська благодійницька мережа
Благодійний Фонд «ТИ – АНГЕЛ»
Допомога онкохворим дітям

Форма входу
E-mail/Login:
Пароль:

Головна » 2010 » Січень » 19 » Наука Церкви » Християнська символіка
21:41
Християнська символіка

ПІВЕНЬ

Півень запозичений християнами з язичницької символіки, де він був уже наділений усіма значеннями, які згодом зауважили в ньому християни. З давніх-давен півень перебував у тісному зв'язку зі світлом. За співом півня і греки, і римляни розподіляли день. Після півночі розпочинається перший спів півнів — gallicinium. Потім настає час, коли вони мовчать — conticinium, і нарешті, перед світом, вони знову співають ante lucem, і лише після цього розпочинається світанок — diluculum. У греків казали: у римлян:  priusquam gallus iterum cecinerit, що відповідало нашій приказці: "прокидатися з півнями". Звідси і півень отримав у римлян прізвисько: vigil nokturnus.

З цієї ж причини півня в давнину називали ранковим трубачем, і в цьому вигляді він представлений на гемі Флорентійського музею. Як провісник нового дня, півень стає символом світла і сонця, і відповідно до кольору вранішнього сонця його зображали з червоним і блискучим пір'ям. У такому символічному значенні він тісно пов'язаний з Геліосом і з Афінею Ергане, з богинею мистецтва і малярства. Півень будить її рано-вранці для розпочинання робіт і занять. Співвідношення цього птаха з Геліосом поставило його в одне становище і з Аскленієм, від котрого він отримав символічне значення воскресіння.

Значення півня, як ми бачили, залежало від його стосунку до світла, до сходу сонця і припинення ночі, і, таким чином, символічно передавало думку про воскресіння, з приводу чого вже Папа Климентій зауважив: "Dies et nox resurrectionem nobis deklarant: cubat nox, exurgit dies". При цьому слід зауважити, що переказ, який побутував у ранніх віках, нібито Христос воскрес після першої пісні півня, надає цьому символу особливої переконливості у значенні воскресіння. Пруденцій натякає на цей переказ:

Inde est, quod omnes credimus
Illo quietis tempore
Quo gallus exsultans canit
Christum redisse ex inferis.

Таким чином, християнські письменники лише підтвердили те символічне значення воскресіння, яким наділяли півня і самі язичники, хоча і в іншому смислі. Цим значенням, як найосновнішим, керувалися християни, розміщуючи зображення півня на надмогильних плитах. Загалом, можна з вірогідністю припустити, що в перших трьох чи навіть чотирьох століттях вся символіка півня зосереджувалася на значенні воскресіння і що всі пам'ятки цього періоду легко можуть бути витлумачені в цьому смислі. Подальший розвиток символіки півня належить уже до пізнішого часу і не може, на наш погляд, бути застосованим до перших пам'яток християнських печер.

На двох написах Аріньї і Болдетті

Аріньї:

Donatus qui bixit annis XXX
mensis VI. dies XVIII
deposione nonnes. kl. iunias
quesqui in pace(sic) пьтухь.

Болдетті:

Constan
ti. in pace. пьтухь, передь нимь
cesque цвьтокь

ми бачимо зображення півня при формулі: quiescit in pace або in pace quiesca і до  обох випадків  слід доповнити смисл словом: resurrectionis.

На іншій плитці якогось Леопарда біля півня стоять недописані слова: die. bene. ге..., яку доповнили формулою : illa. die. bene. resurges.

Півня розміщали також, як символ воскресіння, на лампах у зв'язку з думкою про воскресіння з поняттями про світло lumen, lux і нарешті з locum lucis, paradisum lucis . У такому самому значенні ми бачимо півня поблизу іншого символу світла — ящірки — на саркофазі церкви св. Лаврентія. На стінопису в печерах св. Прискілли ми бачимо двох півнів по боках Доброго Пастиря, який пестить вівцю. По боках зображені також два дерева, які є поясненням до значення півнів. Уся фреска означає спасіння і воскресіння у Царстві Небесному.

Тепер ми маємо можливість пояснити напис без будь-якої формули. По обох боках імени:

Ніlа
rо dulci

зображений півень, а під самим написом дві риби. Обидві рибини, як подвоєне символічне зображення, означають християнина Гілара, а півні служать замість формули: in spe resurrectionis Christi. Це ж саме виражене і на плиті, на якій нічого не написано, але стоять зображення якоря, півня і риби. Четверте зображення (ймовірно, плуг), можливо, означає заняття померлого (оранку землі). Взагалі, слід зауважити, що через півня виражали всі формули, що стосуються догмату Воскресіння.

http://www.saintjosaphat.org.ua



Схожі матеріали:

Категорія: Наука Церкви | Переглядів: 1575 | Додав: Anatoliі☩UCT☩ | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Присвячений Святому Йосифу - Обручнику Пресвятої Богородиці

Відправляємо:


Молитовні прохання
500

Підпишіться на оновлення:





Пошук на сайті



Даний сайт синхронізовано під браузери Mozilla Firefox та Opera
2008-2024©Ukrainian Catholic-Traditionalist
Усі права застережено. Повне або часткове використання матерiалiв www.traducionalist.at.ua дозволяється за умови посилання (для iнтернет-видань — гiперпосилання) на www.traducionalist.at.ua. Увесь матеріал, представлений на сайті www.traducionalist.at.ua, взятий з відкритих джерел. Відповідальність за достовірність фактів, цитат, власних імен та інших відомостей несуть автори публікацій.
Яндекс.Метрика