Меню сайту

Категорії розділу
Публіцистика [341] Демонологія, містицизм [81]
Молитви-екзорцизми [15] Рідкісні молитви [18]
Екзорцизм [25] Книги [21]
Молитви [191] Секти, культи, окультизм [183]
Підпілля, історія УГКЦ [65] Християнський софт [5]
Часопис "Пізнай Правду" [22] Життя Святих [117]
Творчість [16] Масонерія і антихрист [245]
Відео Online [36] о. Піо "Щоденник Любові" [5]
Християнський націоналізм [104] Безбожники [36]
Папа Бенедикт ХVI [49] Московська психіатрія (МП) [105]
Культура [17] Життя у чистоті [40]
Роздуми про віру [108] Суспільні проблеми [450]
Пророцтва, об'явлення [55] Повчання, настанови [391]
Образки, ікони [5] Пресвята Богородиця [130]
Християнська містика [27] Українознавство [76]
Наука Церкви [424] Профанації [18]
Екологія [7] Цікаво... [68]
Традиціоналізм [63] Криза Церкви. Модернізм [70]
Повчальні історії, притчі [173] Паломництво [10]
о. Габріель Аморт "Нове визнання екзорциста" [26] Подружжя [132]
Християнська етика [39] Апокрифи [2]

Друзі сайту
Унійна Традиція УГКЦ
УГКЦ (Скала-Подільська)
В обороні католицької віри
Джублик в Закарпатті
Персональний сайт Павлюк
Молитва
Промінь Любові
Голодомор-геноцид 1932-33
Аве Марія
Українська благодійницька мережа
Благодійний Фонд «ТИ – АНГЕЛ»
Допомога онкохворим дітям

Форма входу

Головна » 2009 » Жовтень » 21 » Життя Святих » Шарль де Фуко і ще 15 тисяч малих братів і сестер Ісуса
19:54
Шарль де Фуко і ще 15 тисяч малих братів і сестер Ісуса
Дивіться, як він любить!

Шарль де Фуко і ще 15 тисяч малих братів і сестер Ісуса

Роза Адамянц

16 листопада 2005 року у Ватикані в соборі св. Петра здійснилася беатіфікация Шарля де Фуко. Багато хто з тих, хто знав про брата Шарле по служінню малих сестер Ісуса, був упевнений, що він вже давно зарахований до лику святих. Звідки така упевненість і чому довелося чекати цієї події майже сторіччя? Відповіді на ці питання дає життєвий шлях цієї дивовижної людини.

Світський початок

Шарль де Фуко народився в Страсбурге в 1858 р. У шість років він залишився сиротою – мати, а потім і батько померли. Хлопчика і його молодшу сестричку узяв на виховання дід по материнській лінії. Після війни 1870 р. Эльзас став частиною Німеччини, і сім'я переїхала до Франції, в місто Нанси.

У дитинстві Шарль одержав християнське виховання, проте, подорослішавши, втратив віру. Описуючи свій важкий і довгий шлях до Бога, він згадував: "Протягом дванадцяти років я жив без жодної віри, і ніякий доказ існування Бога не був для мене переконливим... У 17 років я був абсолютним егоїстом, безбожником, з бажаннями, направленими до зла; я був як божевільний".

Його душевний стан не міг не виявитися під час його навчання у військовому училищі, а потім в Кавалерійській школі в Сомуре. Його виключали з училища за погану поведінку, а в Кавалерійській школі не раз карали за дисциплінарні порушення і ексцентричну поведінку.

Після смерті діда Шарлю дістався в спадок пристойний стан, який він почав безтурботно витрачати з друзями. Серед друзів він славився обжерливістю. Насилу закінчивши нарешті школу, Шарль пішов служити у військовий гарнізон, не припиняючись при цьому вести розгульний спосіб життя і не приховуючи свого зв'язку з танцівницею на ім'я Мімі.

Але йому вже 22 роки, він офіцер; його посилають до Алжіру. З фотографій того часу на нас дивиться прекрасна молода людина, блискучий офіцер, обличчя якого нічим не видає внутрішніх переживань і пошуків вічного. Порівнюючи їх з подальшими знімками, розумієш, що безодня розділяє зображених на них людей, бачиш, як краса, дана природою, перетворюється в красу, на якій помітний друк неземного Духу.

Відправляючись до Алжіру, Шарль узяв з собою Мімі, видавши її за дружину, але обман незабаром розкрився, і, звільнившись з армії, він разом з нею повернувся до Франції. Він переживає почуття повного душевного спустошення – ніщо його не захоплює, усюди він бачить нудьгу, і безпутне світське життя викликає в ньому всю більшу огиду.

Дізнавшись, що його полк облямовують на небезпечне завдання до Тунісу, Шарль залишає Мімі і повертається до військової служби. Проте через декілька місяців він знов звільняється з армії. Цього разу у нього виникає ідея досліджувати місця, куди не ступала нога європейця. Він ретельно готується до наукової експедиції в Марокко, вивчає єврейську і арабську мови і нарешті під виглядом рабина відправляється в подорож, яка триває рік. Повернувшись до Парижа, Шарль де Фуко видає книгу про Марокко, за яку його нагороджують золотою медаллю Французького географічного суспільства.

Звернення

Подорожуючи по Марокко і спілкуючись з місцевими мусульманами, Шарль несподівано для себе зіткнувся з проявами глибокої і щирої віри. Це справило на нього сильне враження. Можливо, тому, повернувшись до Парижа, він сказав своїй кузині Марі де Бонді, з якою був дуже дружний: "Як ви щасливі, що вірите, я ж шукаю світло і не знаходжу його". Він починає ходити в церкву і, ще не будучи віруючим, проводить там довгий годинник, повторюючи дивну молитву, що йде з глибини серця: "Господи, якщо Ти є, допоможи мені дізнатися Тебе..."

Одного разу за порадою кузини він заходить в церкву св. Августина в Парижі, в сповідальню до абата Ювеліну, але не для того, щоб сповідатися – тому що, як він вважав, в ньому не було віри, – але щоб одержати відповіді на свої питання про Бога. Тільки вони почали говорити, священик сказав: "Встаньте на коліна і сповідайтеся". Шарль покорявся. Сповідь відкрила йому Пани. Відразу після сповіді абат велів йому причаститися... Це відбулося в жовтні 1886 р. Шарлю де Фуко було двадцять вісім років.

"Яким дивом нескінченне милосердя Божіє повернуло мене, та ще з такого далека?!" – напише він пізніше в одному з листів.

Проте подія не означала, що Шарль відразу прийняв учення Христа: "Що ставив все під сумнів, я не в один день повірив всьому". "Як тільки я повірив, що є Бог, я зрозумів, що можу жити тільки для Нього, – згадував він. – Моє релігійне покликання відкрилося мені в ту ж годину, як я знайшов віру". Проте, абат Ювелін, що назавжди став його духовним наставником, примусить його чекати три роки, перш ніж поблагословить на чернечий шлях. За його порадою Шарль здійснює паломництво в Святу Землю.

Єрусалим, Віфлєєм, Віфанія...

У Назареті, роздумуючи над життям Ісуса Хріста, він з персоною силою переживає таємницю Втілення, таємницю величі Бога і Його приниження в цьому світі. Тридцять років, поки Ісус жив в Назареті, ніхто з родичів, друзів, сусідів не здогадувався про Його Божественну гідність... Саме тут, в Назареті, Шарлю відкривається його покликання: відтепер він хоче наслідувати непримітному, покірливому, прихованому від чужих очей життю Ісуса в Назареті – але не в звичній для нього благополучній обстановці, а серед найбідніших, таких, що самих мають потребу, найзнедоленіших.

"Євангеліє мені відкрило, що перша заповідь полягає в тому, щоб любити Бога всім серцем і все присвятити цій любові. Але кожен знає, що першим проявом любові є наслідування, – згадує він, – тому я повинен був знайти орден, в якому зміг би якнайповніші наслідувати Ісусу. У мені не було бажання наслідувати Його суспільному життю, коли Він почав проповідувати: мені хотілося наслідувати життю, якому Він жив в Назареті, життя непомітного і покірливого".

Пробувши якийсь час у єзуїтів, потім – у бенедіктінцев, Шарль зупинив свій вибір на ордені траппістов, найбільш відповідному його ідеалу.

У монастирі траппістов

У 1890 р. Шарль де Фуко вступає в монастир траппістов, розташований на півночі Франції, в Нотр-Дам-де-Неж, і стає братом на ім'я Марі-Альберік. Йому подобаються суворий північний клімат, гори, що овіваються вітром, безплідна земля, на якій доводиться багато трудитися. Але найбільше його радує безперервна бесіда з Богом: "Я постійно, постійно з Нім, з Тим, Кого люблю. Фізична робота не заважає роздуму, в ній я уподібнююся нашому Господові і в цьому знаходжу утіху".

Через півроку брат Альберік перебирається з Нотр-Дам-де-Неж у філіал цього монастиря, розташований в імперії, Османа, в Акбе (зараз це територія Сірії). Близько двадцяти ченців і п'ятнадцяти сиріт від 6 до 12 років – от і все абатство, створене в 1882 р. в горах траппістамі Нотр-Дам-де-Неж. Скрутні умови життя позначається на його здоров'ї, він часто хворіє, але разом з тим переживає духовний екстаз: тут він знайшов те, чого шукав. Він пише кузині: "Нарешті я більш ні в чому не належу собі".

Максималіст за природою, він виснажував себе, убиваючи свою плоть, що турбувало сповідувача монастиря. "Це дуже здійснено, щоб могло тривати довго", – говорив він. Абат монастиря, навпаки, захоплювався: "Брат Альберік здається ангелом серед нас". Він радив йому зайнятися богослів'ям і в майбутньому стать настоятелем одного з монастирів, але брат Альберік опирався цьому.

Одного разу, вийшовши за стіни монастиря, він набрів на житлі померлого християнина араба. У двох кроках від обителі він зіткнувся з убогістю, не порівнянною з його життям в монастирі. Виявилось, що він жив в кращих умовах, забезпечений постійним житлом, їжею, безпечною працею. Адже він хотів жити в приниженні і бідності, хотів зайняти саме останнє місце, стать найменшим серед малих, щоб наблизитися до свого Ідеалу... Його починають відвідувати сумніви: чи тим життям живе він в монастирі, до якої прагнув? Чи не відступив він від покликання, що відкрилося йому в Назареті?.. І в ньому зароджується думка про створення общини, яка більш відповідала б життю Ісуса в Назареті. Він складає перший статут для общини, яку називає Конгрегацією малих братів Ісуса.

Тоді ж, в 1895–1896 рр., брат Альберік дізнається масових вбивствах вірмен і інших християн, що здійснюються турками в імперії, Османа. Він пише Марі де Бонді: "По всій Вірменії і дуже близько від нас страшна різанина, але я думаю, нам не загрожує реальна небезпека; ми європейці, тому турецький уряд вживає серйозні заходи обережності, щоб з нами нічого не трапилося (...) але те, що роблять з вірменами, – це жахливо... говорять про 100 000 убитих". Абата Ювеліну він повідомляє, що серед загиблих багато мучеників, бо що прийняв іслам зберігали життя. Він страждає тому, що не може розділити їх подвиг віри. У листі кузині читаємо: "В кінці березня ми, Акбе і всі християни, могли б протягом двох днів загинути; я не був гідний... Це тисячу разів справедливо... але на жаль! Який біль... Моліться про моє глибше звернення і щоб наступного разу я не був знехтуваний..."

Ці страшні події підсилюють його сумніви в правильності шляху. Поступово в ньому зріє рішення покинути монастир; одержавши згоду абата Ювеліна, брат Альберік просить духовне керівництво ордена зняти з нього обітниці. До ухвалення рішення його направляють на навчання до Риму. Незабаром він одержує дозвіл покинути монастир і за порадою духовного наставника відправляється до Назарета.

З кубла Назарета – в багатолюдний світ

Шарль погано уявляв собі, що конкретно він тут робитиме. В деякому розумінні це була духовна авантюра. Прибувши в березні 1897 р., він за порадою настоятеля франциськанського монастиря відправився до кларіссам – настоятелька шукала працівника, на всі руки майстри.

Погодившись узяти Шарля, настоятелька незабаром розчарувалася в ньому, оскільки він нічого до ладу не умів робити: ні займатися садівництвом, ні будувати. Проте він швидко завоював серця вісімнадцяти кларісс, тому що виконував все, про що вони його просили: підмітав в каплиці, перебирав чечевицю, випрямляв криві цвяхи, прибирав гній... І молився по декілька годинника в день; йому вдалося навіть дістати таємно від всіх у настоятельки матері ключі від каплиці, щоб молитися перед Св. Дарами в нічний час. Він мало їв. Чи повірили б друзі його юності, які колись ходили з ним по гулянках і розважальних місцях, що цей черевоугодник вдень і увечері задовольняється шматком сухого хліба? Жив він в кімнатці, де зберігалися інструменти, прямо за стіною каплиці.

Шарль писав сім'ї: "Я ніколи не покидаю монастир... і весь час мовчу. Милостивий Бог неначе за руку привів мене в це кубло, яке, здається, створене для мене". "Це дійсне було кубло, – пише автор однієї із статей про нього, – тому що в його халупі був тільки тапчан для сну, подушкою йому служив камінь, і були ще дві дошки на підставках – для записів".

Одна з кларісс згадує: "У вівтаря була не людина, а ангел. Його благоговіння і віра відображалися на всій його істоті". До кінця року настоятелька кларісс в Єрусалимі, стурбована захопленням, яке викликала у назаретськіх сестер ця людина, запідозрила в ньому авантюриста або агента секретної поліції. Але, познайомившись з Шарлем, вона сказала сестрам: "Назарет не помилився, в нашому будинку святий".

У ту пору в ньому народжується бажання стать священиком. Провівши на Святій Землі майже чотири роки, Шарль повертається до Франції, де в 1901 р. його висвячують в священики. Він збирається до Сахари, щоб, як він пише, "продовжувати вести непомітне життя Ісуса з Назарета". У ньому знов прокидається бажання створити Конгрегацію малих братів Св. Серця. Але де? Став священиком, він чує заклик бути серед "самих хворих, серед овець самих втрачених, самих залишених... У пору моєї юності я перетнув Алжір і Марокко; у Марокко, великому, як Франція, з 10-мільйонним населенням, немає жодного священика; у густонаселеній алжірській Сахарі, що в сім або вісім разів перевищує Францію, не більше дванадцяти місіонерів. Жоден народ не здавався мені більш залишеним, ніж цей", – пише він в 1905 р.

Після аскетичної самоти в монастирі траппістов і в Назареті Шарль різко міняє напрям свого шляху і повертається в світ. Шлях його лежить до Північної Африки, на батьківщину св. Августина і мученика Кипріана Карфагенського.

Бені-Аббес: будинок, відкритий для всіх

Восени 1901 р. батько Шарль прибув в Бені-Аббес. Це в Алжірі, на південь від Орана, недалеко від марокканської межі. На його білій туніці чітко вимальовувалася емблема, яку він придумав, ще будучи в Назареті: хрест, що підноситься над серцем. Незабаром він зводить на новому місці невелику будову з каменів, яке називає Братерством. Тут і сьогодні, після ста років, ростуть пальми, розбитий виноградник і коштує скромне житло Шарля – в 1930-і роки його відновили в колишньому вигляді малі брати Ісуса. Шарлю сподобалося жити в пустелі. За його словами, тут особливо відчуваєш благодать Божію і "звільняєш себе від всього, що не належить Богу".

Отже, він влаштовує не монастир, а братерство – його будинок відкритий для всіх: для християн, мусульман, євреїв. Він хоче для всіх бути братом і другом, протягнути руку бідним. Він знаходить можливість викупляти рабів, приймає у себе солдатів з військового гарнізону, дає притулок подорожнім. Кожен, хто чогось потребував, міг постукати в дверях братерства. Він жив серед мусульман, щоб "проповідувати Євангеліє не словами, а прикладом, не сповіщаючи його, але проживаючи своїм життям". Він хотів бути "загальним братом", подібно до Ісуса, Який був і Братом, і Рятівником всіх. На стіні каплиці, за вівтарем, можна було побачити зображення Ісуса, Який, за словами Шарля, "простягнув руки, для того, щоб обійняти, притиснути до Себе, призвати всіх людей і віддати Себе всім".

Як і в Назареті, він вів тут суворе, аскетичне життя. Ночами і рано вранці довго молився. Щодня служив Месу. Один з присутніх на богослужінні військових згодом згадував: "Той, хто ніколи не був на його Месі, не знає, що таке Меса. Коли він вимовляв: "Domine, non sum dignus" ("Господи, я негідний"), хотілося плакати разом з ним".

Шарль бачив навколо страждання і несправедливість. Рабство, яке давно було скасоване у Франції, продовжувало існувати в її колоніях. Він обурено писав правителям Франції: "Лицемірство писати на марках "свобода, рівність, братерство", коли ви поневолили людей, дозволяєте красти дітей у батьків і публічно їх продавати". Сам він викупив з рабства декілька чоловік. Одного з них, чотирилітнього немовляти, він назвав Абд-Ісус. Він хрестив його, а також стару, сліпу вмираючу жінку (всього двічі він хрестив на землі мусульман, не рахуючи дітей військових).

Таманрассет – останній притулок

Завдяки офіцеру, з яким Шарль був дружний, йому вдалося побувати на півдні Алжіру. Шарль гостро відчув покинутость людей, що населяли ці безплідні пустелі, і зрозумів, що як священик він більше потрібен їм, залишеним без християнського свідоцтва, ніж в Бені-Аббесе. У відвідинах цих місць Шарль побачив знак зверху і, одержавши дозвіл єпископа, в 1905 р. прибув в Таманрассет – маленьке гірське село в центрі Хоггара, куди давно не ступала нога європейця.

Перші роки життя у віддаленій від цивілізації пустелі стали для Шарля справжнім випробуванням. Він як і раніше залишався один. Листи, які були дуже важливі для нього, доходили украй рідко. Ніколи він не відчував себе таким самотнім. Особливо важким був 1908 рік, коли в країні із-за засухи почався голод. Шарль віддавав людям останнє, їв так мало, що довів себе до виснаження і важко захворів. Але хвороба допомогла йому знайти друзів серед місцевих жителів – туарегів. Вони відмовляли собі в козиному молоці, щоб напоїти хворого, і він був нескінченно вдячний тим, хто побачив в ньому друга. Видужавши, Шарль окрім звичайної повсякденної праці і молитви продовжував по десять годин в день працювати над складанням туарего-французького словника. Він хотів зберегти діалект Хоггара, допомогти проповідникам, які прийдуть в ці місця після нього. І він блискуче завершив цю велику працю.

Живучи серед туарегів, Шарль де Фуко все ясніше усвідомлює, що його завдання не в тому, щоб сіяти і збирати жнива, а в тому, щоб готувати грунт для інших. "Одинак місіонера, такий, як я, зустрічається рідко. Треба, щоб їх стало більше, – писав він за рік до загибелі. – Перш ніж сіяти, треба зорати". Вірний життю Ісуса в Назареті, місіонер обирає шлях, відмінний від традиційного. Він переконаний, що повинен "проповідувати не словом, як святий Франциск, але в мовчанні". Він не обертає туарегів, а свідчить про Христа любов'ю і служінням. Колись, ще з Бені-Аббеса, він писав своєму другові ліцеїста Габрієлю Турду: "Наслідування невіддільно від любові, ти це знаєш: той, хто любить, хоче наслідувати. Це таємниця мого життя: я втратив серце ради Ісуса з Назарета, розіпнутого 1900 років тому, і прагну в своєму житті наслідувати Йому настільки, наскільки дозволяють мої слабкі сили".

Шарль, що так любив подорожувати, прожив в цьому глухому селі 11 років.

У Таманрассете Шарль підтримував зв'язок з французькими військовими і інформував їх про пересування жителів. Чи був він французьким шпигуном, як затверджують сьогодні деякі в Алжірі, звинувачуючи Шарля де Фуко і не вітаючи його беатіфікацию? Звичайно, ні.

У роки Першої світової війни активізувалися дії алжірських бунтівників, повсталих проти присутності в їх країні французьких військ. Якщо Шарль і інформував французьку армію про переходи бунтівників і давав їй поради як колишній військовий, то робив він це і для безпеки самих туарегів, яким бунтівники часто загрожували. Групи бунтівників були неоднорідні – одні з них дійсно хотіли звільнення, інші використовували ситуацію, що склалася, для розбою.

Шарль був прихильником французької колонізації, але колоніалізм як такий, як панування одних над іншими, був для нього неприйнятний. Він хотів, щоб Франція принесла місцевим племенам краще, що у неї було, свою цивілізацію, свій дух свободи і рівності. Він був супротивником асиміляції туарегів і їх змішення з французами. Він хотів лише, щоб туареги залучилися до культури, а потім, можливо, і до християнської віри, і припускав, що буде для цього потрібно не одне сторіччя довгої і терплячої роботи.

На десятий рік життя в Таманрассете, в 1916 р., його переконали в тому, що треба побудувати форт, невелику оборонну споруду. Його побудували самі туареги, а французький гарнізон забезпечив їх невеликою кількістю зброї. Форт служив для всіх притулком, і на прохання місцевих жителів Шарль переселився туди.

У своєму форті він прожив лише шість місяців. Одного разу група бунтівників з'явилася тут з метою поживитися зброєю і продовольством. В той момент, коли Шарля зупинив п'ятнадцятирічний хлопець з цієї банди, з'явилися два воєнних-араба: грабіжники втратили самовладання, і хлопчик ненавмисно натиснув на курок. Він не хотів вбивати, але куля, що потрапила в Шарля, уразила його на смерть. Це відбулося 1 грудня 1916 р.

Жителі села поховали його, що приїхали з французького гарнізону військові поставили на його могилі хрест.

Послідовники Шарля де Фуко

Так, серед невідомих європейцям туарегів, в далекій пустелі, закінчилося життя Шарля де Фуко. За весь час життя в Африці ніхто не дійшов його, ніхто не став йому братом в Христу. Йому не вдалося створити общину, для якої прикладом служіння було б життя Ісуса в Назареті. Але поряд з ним завжди був його Коханий, як він часто називав Ісуса, для Якого він трудився не покладаючи рук.

"Дотепер я один, – писав він в листі, що датується 1905 роком. І далі – слова з Євангелія, які в його випадку виявляться пророчими: – "Якщо пшеничне зерно не помре, то залишиться одне". Моліться, щоб я помер за всіх тих, хто ще не з Нім і не знає Його волю".

Як ми вже знаємо, ще будучи траппістом, Шарль вирішив створити нову конгрегацію і навіть розробив для неї статут, але у той час абат Ювелін його не підтримав. Він визнав, що в конгрегацію з таким строгим статутом, що утілив максималізм Шарля, ніхто не піде. Проте думка про необхідність створення братерства з часом лише зміцнювалася в подвижнику. Він продовжував працювати над статутом, але задум залишався нереалізованим.

У 1909 р. Шарль де Фуко фактично лише на папері засновує Союз братів і сестер Святого Серця Ісуса, склавши список з 47 чоловік, і знов пише для них статут. Після його смерті всі було упевнено, що союз, ледве почавши формуватися, незабаром зникне. Але знайшлася людина – Луї Массинон (1883–1962), крупний фахівець з ісламу, який знав Шарля з 1909 р. і переписувався з ним до самої його смерті. Його стараннями союз існував як "Асоціація Шарля де Фуко". Більш того, він переконав письменника Рене Базена написати біографію брата Шарля, яка стала першим його життєписом і головним джерелом, що надихало послідовників Шарля на створення груп і братерств.

Перші общини виникли в 1933 р., коли навколо сестри Марі-Шарль народилася община Малих сестер Святого Серця, а через місяць Рене Вуайом і четверо братів заснували в Алжірі перше братерство Малих братів Ісуса. У 1939 р. в Алжірі мала сестра Мадлен і декілька її подруг дали обітниці як малі сестри Ісуса і залишилися жити з кочівниками.

Сьогодні 19 общин, що існують під різними назвами, вважають себе духовними спадкоємцями Шарля де Фуко. Число їх членів перевищує 15 тис. людина. Вони продовжують йти по шляху, прокладеному братом Шарлем, живуть і трудяться по всьому світу в упокорюванні, бідності, простоті, слухняності – непомітне і безвісне життя, якому жив Ісус в Назареті.

Беатіфікация

Вже в 1925 р. в Католицькій Церкві почалася процедура беатіфікациі Шарля де Фуко. Але довелося чекати 80 років, поки Церква змогла відповісти на ряд питань, пов'язаних з його біографією і поглядами. Дотепер відношення до Шарлю де Фуко в Алжірі неоднозначно. Багато хто як і раніше вважає його французьким шпигуном, прихильником колонізації Алжіру. Тому Церква ретельно досліджувала це питання, вивчаючи його листи і його взаїмоотношенія з французькими військовими. Поступово відношення алжірців до служіння брата Шарля міняється. Примітно, що восени 2005 р. в одній з алжірських газет з'явилася стаття: "Чи повинні ми все ще ненавидіти Шарля де Фуко?"

На церковне прославляння брата Шарля до Ватикану приїхали і туареги, нащадки тих, з ким брат Шарль розділяв труднощі і радощі життя. Для них, простих мусульман, це було таке ж свято, як і для тисяч християн, що заповнили площу св. Петра. Їх присутність і їх радість в день прославляння свого знаменитого співвітчизника, яким він для них став, свідчили, що брат Шарль, живучи серед них, проявив дух достовірно євангельській любові до ближнього.

Комісії по канонізації слід було також визначити, чи є він мучеником віри. Все указувало на те, що його не примушували прийняти іслам. Отже, він не був мучеником. Насторожував і максималізм Шарля, який, як вже мовилося, деколи бентежив його духовних братів і наставників. Чи не було таке сильне прагнення до досконалості ознакою душевного неравновесия? Проте все його життя після звернення, його надзвичайна вірність і любов до Ісуса Хрісту свідчили лише про цілісність його характеру. Належало розібратися і з його досить різкими висловами в адресу Німеччини, особливо в період Першої світової війни. Він вважав, що ця країна, знаходячись в союзі з екстремістською Туреччиною, представляє загрозу для Церкви. Це частково пояснюється тим, що він залишався людиною свого часу і розділяв настрої певного громадянства, а також тим, що в дитинстві його сім'ї довелося залишити рідний Страсбург, який став частиною Німеччини.

Нарешті, беатіфікация Шарля де Фуко, за канонами Католицької Церкви, не могла відбутися без явного дива, пов'язаного з його ім'ям. І трапилося так, що в кінці 2000 р. італієць з околиць Мілана, дізнавшись, що комісія чекає відомостей про диво, негайно повідомив про зцілення своєї дружини Джованні Читері Пулічи, яке відбулося тільки по молитвах, звернених до Шарлю де Фуко, без якого-небудь медичного втручання. Виявляється, цей італієць був упевнений, що Шарль де Фуко вже давно канонізований як святий, і молився йому про зцілення своєї дружини. І в 1984 р. Джованна, по молитвах чоловіка, зцілилася від раку.

16 листопада 2005 р. Шарль де Фуко був оголошений Католицькою Церквою блаженним. Знаменно, що це відбулося в той час, коли загострилося протистояння людей, що належать різним культурам і що сповідають різні релігії. Духовний шлях Шарля ще раз нагадує про те, що свідоцтво християн в світі повинне бути перш за все свідоцтвом любові. Він хотів, щоб всі, кого він зустрічав в своєму житті, і ті, серед яких жив: араби, французькі військові, туареги, раби, випадкові подорожні, – щоб всі вони говорили, дивлячись на нього: "Дивіться, як він любить!" Він хотів, щоб це було його головною відмітною ознакою. Як можна бачити на фотографіях останніх років, ради цього він навіть відмовився зображати на своєму одязі звичну емблему хреста і серця. "Ніякої форми в одязі, як у Ісуса в Назареті", – написав він.

Шарль де Фуко дав приклад не протистояння, але діалогу, бо тільки діалог веде до взаєморозуміння і єднання людей. Зберігаючи свою віру, залишаючись самим собою – християнином, він з повагою относитлся до переконань іншого, тому що Бог любить кожну людину. Він був братом, другом, порадником для ближнього, незалежно від його культури і світогляду. У цьому була сила його віри і його свідоцтва.

В кінці свого життя, за півроку до загибелі, він запише: "Любити ближнього, тобто всіх людей, як самого себе, означає трудитися для порятунку інших, як і нас самих, і це праця нашого життя. Любити себе і інших, як Ісус любив нас, означає рятувати всі душі, і в цьому завдання нашого існування".

http://katolikforum.ru/index.php?showtopic=365


Схожі матеріали:

Категорія: Життя Святих | Переглядів: 2124 | Додав: traducionalist | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Присвячений Святому Йосифу - Обручнику Пресвятої Богородиці

Відправляємо:


Молитовні прохання
500

Підпишіться на оновлення:





Пошук на сайті



Даний сайт синхронізовано під браузери Mozilla Firefox та Opera
2008-2024©Ukrainian Catholic-Traditionalist
Усі права застережено. Повне або часткове використання матерiалiв www.traducionalist.at.ua дозволяється за умови посилання (для iнтернет-видань — гiперпосилання) на www.traducionalist.at.ua. Увесь матеріал, представлений на сайті www.traducionalist.at.ua, взятий з відкритих джерел. Відповідальність за достовірність фактів, цитат, власних імен та інших відомостей несуть автори публікацій.
Яндекс.Метрика