Загальний час, який діти та підлітки проводять перед сучасними ЗМІ,
викликає все більшу стурбованість. Фонд Генрі Кайзера з'ясував, що
одночасно молодь використовує більше одного джерела інформації, а 8,5
годин інформації поглинає за 6,5 годин.
Ці дані містяться в статті Chicago Tribune від 10 березня. У середньому
кожна дитина 49 хвилин на день грає у відеоігри та витрачає на
спілкування з комп'ютером трохи більше години на день. У двох третинах
сімей в дитячих спальнях встановлені телевізори. У 54% дітей у кімнатах є
відеомагнітофони або DVD плеєри. 5 років тому цей показник складав лише
36%. У 37% дітей у кімнатах є кабельне або супутникове телебачення.
Близько 65% дітей дивляться телевізор під час їжі.
Інше дослідження, яке провели університети Стенфорда і Джона Хопкінса,
свідчить про те, що діти, які активно дивляться телевізор або мають його
у своїй спальні, вчаться значно гірше за своїх однолітків.
Результати цього дослідження, а також аналогічних досліджень, проведених
в Новій Зеландії та в університеті Вашингтона в Сіетлі, були
опубліковані в липні в журналі «Архіви педіатрії і підліткової
медицини».
У повідомленні щодо цих досліджень, яке було опубліковане в лондонському
Times 5 липня, наголошується, що надмірний перегляд телевізора погіршує
результати шкільної успішності. Томас Робінсон, лікар дитячої лікарні
Lucile Packard в Стенфорді, зазначив, що «дані цих досліджень наочно
показують батькам, що необхідно прибрати телевізори з дитячих кімнат,
або взагалі їх туди не ставити».
Занепокоєння впливом ЗМІ на дітей призвело до того, що деякі досить
відомі люди заборонили своїм дітям дивитися телебачення.
Культ насильства
У ЗМІ все частіше з'являються повідомлення про надмірне насильство в
індустрії ігор для дітей. Побоювання посилюються з виходом нової
відео-приставки Xbox 360. У цій приставці покращена якість графіки і
відео, так що нові ігри будуть виглядати ще більш реалістично. Сфера
відеоігор щорічно приносить прибуток у 10 млрд. доларів США, а на
відеоігри і приставки витрачається більше грошей, ніж на походи в кіно.
Самі відеоігри стають більш орієнтованими на насильство. У щорічному
звіті, опублікованому Національним інститутом ЗМІ та сім'ї,
наголошується, що в деяких відеоіграх вже присутні сцени канібалізму,
повідомило агентство Associated Press 30 листопада. «Ми вперше
стикаємося з подібним», - зазначив президент інституту Девід Волш. Він
підкреслив, що ігри стали ще більш жорстокими і вони легко доступні для
неповнолітніх дітей. У результаті тесту, проведеного даними інститутом,
з'ясувалося, що 44% неповнолітніх дітей змогли купити ігри категорії
«М», тобто ті, що містять сексуальні сцени і сцени насильства,
неприйнятні для дітей молодше 17 років.
За повідомленнями Американської асоціації з психології (APA), більшість
досліджень, що стосуються насильства і відеоігор, сходяться в наявності
певного зв'язку між дитячою агресивною поведінкою та іграми з елементами
насильства, в які грають діти. 17 серпня представники асоціації
заявили, що вони прийняли резолюцію, в якій рекомендується знизити
рівень насильства у відеоіграх, призначених для дітей та молоді. Також
батькам і вихователям слід допомагати своїм дітям і молоді робити більш
усвідомлений вибір щодо ігор, в які їм належить грати.
Інтенсивне навчання
Дослідження APA свідчить про те, що злочинці, які вчиняють насильство в
відеоіграх, в 73% випадків залишаються безкарними. «Демонстрація акцій
насильства без наслідків вчить молодь тому, що насильство є ефективним
методом вирішення проблем», - підкреслює психолог Елізабет Карл,
помічниця керівника комітету APA. В силу своєї інтерактивної суті,
насильство у відеоіграх є вкрай важливою проблемою. «Набір досвіду,
повторюваність і отримання очок за вчинення різноманітних акцій
насильства є основними принципами безлічі відеоігор», - додає Карл. За
словами Дороті Зінґер, наукового співробітника Єльського університету та
помічника керівника Центру досліджень та консультацій в питаннях сім'ї
та телебачення, сучасні діти мають потребу в навчанні критичного
перегляду телевізійних передач. На її думку, подібні дії допоможуть
молоді бачити чіткі відмінності між фантазією і реальністю і менше
асоціювати себе з агресивними персонажами. Побоювання APA були посилені
результатами дослідження, проведеного Університетом штату Мічиган.
Дослідники спостерігали за мозковою активністю добровольців, які грали в
ігри з елементами насильства. Один з дослідників, Рене Вебер, відзначив
існування певного зв'язку між агресивними іграми від першої особи і
мозковою активністю, подібної з агресією. «Відеоігри з елементами
насильства часто критикують за провокацію агресивних реакцій і
поведінки. Зв'язок між насильством в іграх і агресивним настроєм
доведена на нейробіологічному рівні », - підкреслив доктор Вебер.
Сексуальна складова
Крім насильства, особливу стурбованість викликає сексуальне підгрунтя
сучасної індустрії розваг. Дослідники Фонду Генрі Кайзера прийшли до
висновку, що більше трьох чвертей передач, що йдуть в прайм-тайм,
містять певний сексуальний характер, відзначається в повідомленні
Washington Times від 10 листопада. У дослідженні наголошується, що на
відміну від насильства, вплив постійних згадок про секс на молодь ще не
достатньо вивчений. Одне дослідження, проведене в 2004 році корпорацією
RAND, свідчило про те, що високий рівень сексу на телебаченні здатний
привести до більш раннього початку сексуального життя підлітків.
Експерти прийшли до висновку, що на молодь так само сильно впливають
«розмови про секс» на телебаченні, як і наочна демонстрація сексуальних
контактів. У повідомленні Wall Street Journal від 16 листопада
відзначається, що уряд, схоже, все спокійніше ставиться до
непристойності, які демонструються сучасними ЗМІ. У минулому році
Федеральна комісія з комунікацій (FCC) оштрафувала різні ЗМІ на 7,9 млн.
доларів США за пропаганду непристойностей. Ці штрафи змусили деякі
теле-та радіопрограми внести зміни в свою редакційну політику. У 2005
році це відомство отримало понад 189 000 заяв про непристойності від
громадян країни, проте до цих пір не було виписано жодного штрафу.
Кількість скарг цього року менше показників минулого року, проте зросла
кількість передач, які викликають тривогу і роздратування глядачів. У
червні список цих програм складався з більш ніж 500 теле-і радіопрограм,
тоді як у 2004 році він включав в себе лише 314 передач.
КРЕДО