Меню сайту

Категорії розділу
Публіцистика [341] Демонологія, містицизм [81]
Молитви-екзорцизми [15] Рідкісні молитви [18]
Екзорцизм [25] Книги [21]
Молитви [191] Секти, культи, окультизм [183]
Підпілля, історія УГКЦ [65] Християнський софт [5]
Часопис "Пізнай Правду" [22] Життя Святих [117]
Творчість [16] Масонерія і антихрист [245]
Відео Online [36] о. Піо "Щоденник Любові" [5]
Християнський націоналізм [104] Безбожники [36]
Папа Бенедикт ХVI [49] Московська психіатрія (МП) [105]
Культура [17] Життя у чистоті [40]
Роздуми про віру [108] Суспільні проблеми [450]
Пророцтва, об'явлення [55] Повчання, настанови [391]
Образки, ікони [5] Пресвята Богородиця [130]
Християнська містика [27] Українознавство [76]
Наука Церкви [424] Профанації [18]
Екологія [7] Цікаво... [68]
Традиціоналізм [63] Криза Церкви. Модернізм [70]
Повчальні історії, притчі [173] Паломництво [10]
о. Габріель Аморт "Нове визнання екзорциста" [26] Подружжя [132]
Християнська етика [39] Апокрифи [2]

Друзі сайту
Унійна Традиція УГКЦ
УГКЦ (Скала-Подільська)
В обороні католицької віри
Джублик в Закарпатті
Персональний сайт Павлюк
Молитва
Промінь Любові
Голодомор-геноцид 1932-33
Аве Марія
Українська благодійницька мережа
Благодійний Фонд «ТИ – АНГЕЛ»
Допомога онкохворим дітям

Форма входу

Головна » 2012 » Жовтень » 7 » Подружжя » Батьки і діти
12:09
Батьки і діти
Діти, які грають в ігри, або комп'ютерна залежність

Великий потік нової інформації, застосування комп’ютерних технологій, а саме розповсюдження комп’ютерних ігор здійснили вплив на розвиток особистості сучасної дитини. На сьогоднішній день збільшилась кількість дітей і підлітків, які вміють працювати з комп’ютерними програмами, в тому числі грати в комп’ютерні ігри. Якщо в середині 90-х років в числі улюблених занять підлітки називали слухання музики і перегляд телепередач, то в останні роки захоплення комп’ютером витіснило їх. Приблизно 70% сучасних школярів, відповідаючи на питання про свої інтереси і захоплення, згадують комп’ютер нарівні з заняттями спортом, прогулянками й спілкуванням з друзями. За статистичними даними, майже кожен підліток у віці 13-16 років хоча б один раз пробував грати в комп’ютерну гру.

Разом з комп’ютеризацією з’явилися також негативні наслідки цього процесу, який впливає на соціально-психологічне здоров’я дітей і підлітків. Найпоширенішим з них є явище як «комп’ютерна залежність».

Термін «комп’ютерна залежність» з’явився в 1990 році. Психологи класифікують цю шкідливу звичку як різновид емоційної «наркоманії», яка викликана технічними засобами. Головний зміст комп’ютерної залежності складається з того, що комп’ютер починає керувати людиною. З часом для залежного підлітка стає важливий не результат гри, а процес, в якому втрачається контроль над часом.

Першими ознаками комп’ютерної залежності дитини є:

– пропуски шкільних занять через комп’ютерну гру вдома або відвідування комп’ютерного клубу;

– просиджування біля комп’ютера у нічний час;

– приймання їжі не відриваючись від комп’ютерної гри;

– уявлення і асоціювання себе з героями комп’ютерних ігор;

– відсутність інших захоплень крім комп’ютерних ігор;

– надання переваги комп’ютерним іграм, ніж спілкуванню;

– загальний час, проведений за грою перевищує час виконування домашніх завдань, прогулянки, спілкування з батьками і однолітками, інші захоплення;

– не уявлення чим себе зайняти, коли комп’ютер зламався;

– конфлікти з батьками і їх шантажування у відповідь на заборону проводити час за комп’ютером.

Підлітковий вік – це період формування цінностей, розширення соціальних контактів, а залежна дитина обмежує своє коло спілкування комп’ютером. В результаті чого у таких дітей спостерігаються відсутність життєвого досвіду, інфантилізм у вирішенні життєвих питань, труднощі в соціальній адаптації, бідність емоційної сфери, соматичні порушення (зниження гостроти зору, підвищена втомленість, порушення осанки тощо) звуження кола інтересів, прагнення до створення особистого світу, втеча від реальності.

Замість вирішення виникаючих труднощів дитина поринає у комп’ютерну гру. Там у грі, їй добре: вона сильна

озброєна, успішна … Але час, який проведений за грою не робить її сильнішою і успішнішою в реальному житті, тому повертаючись із віртуального світу в реальний, вона відчуває дискомфорт, слабкість і беззахисність. І тому їй неодмінно хочеться повернутися туди, де вона – переможець. «Помилки», які підліток не може виправити в житті з такою ж легкістю, як у грі, викликають у нього різні легкі психічні відхилення в емоційному плані – від агресії до депресії, від повного протиставлення себе світу до замкненості в собі.

Головною причиною виникнення комп’ютерної залежності у дітей, психологи вважають недостатнє спілкування і взаєморозуміння з батьками, однолітками і значущими людьми. Більш схильні до комп’ютерної залежності діти, чиї батьки працюють за кордоном, часто від’їжджають у відрядження, а також діти успішних бізнесменів. Тобто цю схильність мають діти, батьки яких через надмірну трудову зайнятість не можуть приділити їм достатньої уваги, а часто намагаються якось матеріально компенсувати свою відсутність. Але як відомо, спілкування з батьками для дитини не можуть замінити ні дорогі іграшки, ні речі, які купують їм батьки в знак дефіциту уваги. Таким чином, комп’ютер спочатку компенсує спілкування з батьками, а потім вони стають «незначущими» в житті підлітка.

За результатами спостережень виявлено, що у більшості випадків, залежними стають діти з неадекватною самооцінкою (заниженою або завищеною). У більшості випадків, таким дітям важко спілкуватися з однолітками, коло яких не завжди сприймає дитину такою, якою вона є. В один момент дитині набридає доказувати одноліткам, яка вона є насправді, вона поринає у віртуальний комп’ютерний світ, де вона отримує можливість реалізуватися зі всіма своїми недоліками, комплексами і амбіціями.

Також комп’ютерна залежність дитини обумовлена схильністю до інших видів залежностей батьків дитини (алкогольної, наркотичної, тютюнової, залежності від азартних ігор), що може передаватися на генному рівні.

Коли вдома немає комп’ютера, а грати дитині хочеться, вона іде до комп’ютерного клубу. І якщо батьки вдома мають можливість, при бажанні, прослідкувати, у що і як довго грає дитина, то працівників клубів це, як правило, не турбує.

Також відомі випадки, коли захоплення комп’ютерними іграми приводили до порушення закону: крадіжок грошей, озброєних нападів на людей, намагаючись бути схожими на улюблених комп’ютерних героїв тощо.

Що ж може вберігати дитину від формування комп’ютерної залежності? Відповіддю на це питання є можливість отримувати в реальному житті те, що їй може дати віртуальний світ і тоді дитина буде захищена від комп’ютерної та інший видів залежностей. Цим може бути:

– яскраве, насичене, інтересне життя;

– можливість відчувати азарт і ризик;

– можливість відчувати агресію приємлемим способом;

– можливість грати і реалізовувати свою цікавість;

– можливість повноцінно спілкуватися з батьками і однолітками.

Для профілактики комп’ютерної залежності у дітей, батьки можуть керуватися психолого-педагогічними рекомендаціями:

  1. Привчайте дитину правильно відноситися до комп’ютера як до технічного пристрою, за допомогою якого можливо отримати знання і навички, а не до засобу отримання емоцій.
  2. Не дозволяйте дитині у віці 3-5 років грати у комп’ютерні ігри.
  3. Розробляйте з дитиною правила роботи за комп’ютером: 20 хвилин комп’ютерної гри, 30 хвилин заняття іншими видами діяльності.
  4. Не дозволяйте дитині їсти і пити біля комп’ютера.
  5. Не дозволяйте дитині грати в комп’ютерні ігри перед сном.
  6. Домовляйтесь з дитиною, виконувати ці правила.
  7. Обговорюйте з дитиною, що Ви застосуєте, якщо дитина порушить домовленість.
  8. Помічайте, коли дитина притримується Ваших вимог, обов’язково скажіть їй про свої почуття радості та задоволення. Таким чином, закріпляється бажана поведінка.
  9. Не використовуйте комп’ютер як засіб для заохочення дитини. Під час хвороби і вимушеного перебування вдома, комп’ютер не повинен стати компенсацією.
  10. Допомагайте дитині долати негативні емоції, які завжди присутні в житті кожної людини (розчарування, сум, образу, агресію тощо), і які можуть підштовхнути дитину отримати полегшення за комп’ютерною грою.

Якщо ви помітили ознаки залежної комп’ютерної поведінки у дитини зверніться до наступних рекомендацій:

  1. Спостерігайте за поведінкою дитини під час її спілкування з друзями, якщо вони ще залишилися. Не залишайте без уваги телефонні розмови дитини, диски з іграми, які приносить вона від знайомих.
  2. Звертайте увагу на ігри, в які грає Ваша дитина, тому що деякі з них можуть стати причиною її безсоння, роздратованості, агресії, специфічних страхів.
  3. Обмежуйте час роботи за комп’ютером. Різко забороняти працювати на комп’ютері не можна. Якщо дитина схильна до комп’ютерної залежності, вона може проводити за ним дві години в будні дні і три у вихідні. Обов’язково з перервами.
  4. Запропонуйте інші можливості проведення часу. Спробуйте скласти список справ, якими можливо зайнятися у вільний час. Бажано, щоб у списку були сумісні заходи (походи в кіно, на природу, настільні ігри тощо).
  5. Не дозволяйте дитині розважатися в комп’ютерному клубі вночі.
  6. Навчайте дитину критично відноситися до комп’ютерних ігор, показуючи, що це мала частина доступних розваг, що життя різноманітне, а гра не замінить спілкування.
  7. У випадку, якщо ви не можете самостійно вирішити цю проблему, звертайтесь до психолога і в спеціалізовані психологічні центри.
Комп’ютерний світ схожий з світом, в якому ми живемо. Він може бути різноманітним: і добрим, і жорстоким рости в тому світі , який ми маємо – з тим комп’ютерним бумом, за яким ми спостерігаємо. Обмежити дитину від комп’ютера означає викликати у неї неадекватну реакцію, коли вона все ж таки зустрінеться з цим проявленням сучасного світу.

Інша справа, що потрібно давати собі раду: якщо батько надає перевагу спілкуванню з дружиною сидінню перед дисплеєм комп’ютера, якщо матері легше поринути у переживання «мильної опери», ніж поговорити з донькою або сином, то очікувати від дитини іншої реакції на комп’ютер або телевізор наївно. Біда не в тому, що в нашому житті є електронні засоби інформації і комунікації. Біда в тому, що самим дорослим зручно замінити ними спілкування з дитиною.

Рецепт від будь-якої деструктивної залежності, будь-то комп’ютер, телевізор, алкоголь або наркотики, – повноцінне і гармонічне спілкування всіх членів сім’ї, а точніше, їх взаємна любов.

Тест для батьків «Ознаки комп’ютерної залежності у дитини?»

  1. Кожен день грає на комп’ютері.
  2. Після початку гри втрачає відчуття часу.
  3. Не бажає залишати гру незакінченою.
  4. Їсть без відриву від монітору.
  5. Не визнає, що дуже багато часу проводить за грою на комп’ютері.
  6. Ви докоряєте дитині за те, що вона багато часу проводить за грою на комп’ютері.
  7. Не закінчує гру, якщо досягає будь-якого рівня складності, іде далі.
  8. Порівнює результати з старими і пишається цим, повідомляє про це всім, кому тільки можливо.
  9. Грає замість виконання домашніх завдань.
  10. Як тільки дорослі залишають домівку, дитина біжить до комп’ютера і з почуттям полегшення починає грати.
Якщо Ви позитивно відповіли на 5 питань із 10, то можете бути впевнені в тому, що Ваша дитина попала в залежність від комп’ютерних ігор. 

Прийменко В. Діти, які грають в ігри, або комп'ютерна залежність /Психолог. - 2006. - № 46.- 13-15 с.


Як навчити дитину молитися?

Батьки часто ламають голову як змотивувати свою маленьку дитину молитися. Є і особистий приклад, і заохота, і узвичаєне правило... але часами дитинка все одно не хоче відмовляти молитву. Видавництво "Скриня" пропонує до нашої уваги розглянути фактори, які допоможуть заохотити дітей до спілкування з Богом.

Більшість батьків думає, що дитину не варто вчити молитися змалечку. Можна почути таке: «От підросте, навчиться читати, а тоді можна вчити молитися». Однак чи правильна така думка? Адже молитва – це наша розмова з Богом. Ми як батьки хочемо, щоб наша дитина навчилася якнайшвидше говорити. Ми вчимо її промовляти «мама», «тато» і дуже тішимось, коли чуємо ці перші слова від неї. А як радіє Бог, коли чує від маленької дитинки молитву! Думаю, не менше, ніж батьки.

Варто звернути увагу на три фактори, які впливають на бажання дитини молитися:

По-перше, власний приклад батьків. Не можна навчити когось, коли сам не робиш цього. Не можна навчити дитину молитися, коли батьки не моляться ввечері разом. Дитина повинна бачити, що батьки роблять те саме, що і вона. Адже батьки є прикладом для своїх дітей. Прикладом, який важливий для формування позитивної думки в дитини. Один батько розповідав про таку ситуацію. Кожного вечора він із дружиною спільно молився, а їхній чотирирічний син постійно грався поряд із ними. Одного дня батько каже: «Синку, досить гратися, давай будемо вчитися молитися: ти ж уже дорослий». На що маленький синочок ображеним голосом відповів: «А я умію молитися». Сам клякнув, перехрестився, промовив «Богородице Діво» (звичайно, з помилками) і, побажавши добраніч Богові, пішов спатоньки, залишивши здивованих батьків клячати. І таких прикладів є достатньо. Дитина бачить, чує і запам'ятовує. Так закладено Богом, що дитина все всмоктує у себе, як губка. І від батьків дуже багато залежить, чого більше вона вбере у себе: доброго чи злого.

По-друге, простота. Ми дуже часто за словами не бачимо суті. Так само і з молитвою. Ми вивчаємо молитви, але дуже часто забуваємо їхнє значення. Дуже часто ми молимось, не розуміючи про що. У дитини все набагато простіше. Сам Ісус говорив: «Будьте як діти, бо їхнє Царство Небесне!». Дитяча молитва проста і щира. Дуже часто маленькі діти не можуть зрозуміти, чому вони мають молитися саме за вивченими словами. Чому вони не можуть молитися своїми словами? Одна мати намагалася навчити дитину молитись, але після декількох спроб покинула цю справу на потім. А її маленька донечка молилась: «Мій Боженьку, я Тебе люблю так само, як і свого татуся. І тому прошу в Тебе здоров'я для мами, для тата, для бабусі та цьоці Оксанки, і для мене. Все, я йду спати. Добраніч». Деколи і нам, дорослим, бракує оцієї простоти у спілкуванні з Богом. Це не означає, що не потрібно вчити молитви. Але молитися треба з розумінням слів і від щирого серця.

По-третє, не сварити і не примушувати. Одного разу мені трапилося спостерігати за цікавою ситуацією. У церкві стояла мати з маленьким сином. Він крутився, деколи стояв рівно і уважно слухав. Але мати кожного разу, коли хлопчик поводився неспокійно, сварила його. Дивно було таке бачити. Бо сама мати весь час говорила зі своєю товаришкою. Не думаю, що ця дитина, коли підросте, захоче взагалі приходити до церкви. Так само щодо молитви: не можна сварками та примусом навчити дитину молитися. Навпаки, примус викликатиме лише опір. Адже нам не подобається, коли нас примушують, а дитина має такі самі права, як і ми, і теж не любить, коли її надто примушують. Отже, нам треба привчати дитину молитися не через острах, а через любов. Треба пояснювати і допомагати, користуючись речами, які зрозумілі дітям: релігійними казками, дитячими молитовниками, спеціальною літературою.

На закінчення варто згадати слова Ісуса Христа: «Пустіть дітей приходити до мене, не бороніть їм: таких бо Царство Боже» (Мр.10:14). Батькам важливо пам'ятати ці слова, бо «хто приймає дитину в моє ім'я, той мене приймає. А хто спокусить одного з тих малих, що вірують у мене, такому було б ліпше, якби млинове жорно повішено йому на шию...» (Мт. 18, 5-6). Тому саме батьки є тим прикладом для наслідування, який відіграє важливу роль у становленні дитини як особистості.

www.livingrosary.org.ua



Схожі матеріали:

Категорія: Подружжя | Переглядів: 3009 | Додав: Anatoliі☩UCT☩ | Теги: компютерна залежність, настанови, молитва, виховання дітей, повчання, Подружжя, батьки і діти | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Присвячений Святому Йосифу - Обручнику Пресвятої Богородиці

Відправляємо:


Молитовні прохання
500

Підпишіться на оновлення:





Пошук на сайті



Даний сайт синхронізовано під браузери Mozilla Firefox та Opera
2008-2024©Ukrainian Catholic-Traditionalist
Усі права застережено. Повне або часткове використання матерiалiв www.traducionalist.at.ua дозволяється за умови посилання (для iнтернет-видань — гiперпосилання) на www.traducionalist.at.ua. Увесь матеріал, представлений на сайті www.traducionalist.at.ua, взятий з відкритих джерел. Відповідальність за достовірність фактів, цитат, власних імен та інших відомостей несуть автори публікацій.
Яндекс.Метрика