Про те, як гендерна ідеологія підступно вкрадається в міжнародні
декларації, не шанує дух Загальної декларації прав людини (1948), пише у
ватиканській щоденній газеті «L'Osservatore Romano» професор Маргеріт
А. Пітерс.
На думку професора Пітерс, директора Інституту досліджень динаміки
міжкультурного діалогу (Брюссель) і викладача Папського університету
Урбаніанум, «гендер» відділяє людську особу від себе самої, розділяє
особу і тіло, відділяє її від її власної антропологічної структури.
Найновіше число «L'Osservatore Romano» представляє виклад виступу
професора Пітерс у рамках зустрічі, організованої 9 травня місією
постійного спостерігача Апостольської Столиці при ООН (Женева).
В культурі, у якій ми живемо, говориться у конспекті виступу, можна
помітити позитивні плоди історичного процесу, куди входять деколонізація
(сильний громадський рух визнав за жінками належний соціальний статус,
якого вони не мали ніколи раніше) та падіння марксизму і ленінізму. В
період прискореної глобалізації ця культура, як може видатися, позірно
більше від будь-якої попередньої культури, прославляє рівність усіх
людських істот. Крім того, наше покоління має змогу відкривати і
дивуватися захоплюючій різноманітності народів і культур, а також
їхньому специфічному й незамінному внескові в скарбницю людства.
Однак ми помічаємо певну небезпеку в процесі, який можна назвати
глобалізацією, нав’язуваною згори, яка, прикриваючись рівноправністю і
спротивом дискримінації, використовує канали керування світом,
стараючись допасувати суспільну згоду до приватних інтересів, і робить
це через маніпуляцію мовою в процесі будування консенсусу. Неможливо
заперечити існування культурної, політичної і правової боротьби, яка
точиться на цьому полі у питаннях статевої автентичності, сексуальної
орієнтації, змісту прав і значення універсальності. В цій боротьбі мова є
суттєвим чинником.
Проаналізуймо історію поняття «гендер» у висловлюваннях ООН. Це поняття
увійшло в мову текстів міжнародного рівня за посередництва документів
конференцій ООН (які не мали зобов’язувального рівня) у 1990-ті роки.
Великий успіх це поняття мало під час конференції Пекінської платформи
дій (1995), на якій розглядання гендеру перебувало в центрі уваги, а
рівноправність чоловіків та жінок – головною метою.
В дусі пекінських конференцій Генеральний секретар ООН одразу впровадив,
вельми дієво, практику включення «проблеми роду» – гендерної
проблематики (gender mainstreaming) в усій системі ООН. Статева
рівноправність була швидко визнана пріоритетом усього світового
керівництва, стаючи на практиці умовою допомоги в розвиткові. Традиційне
значення роду стосується граматичних категорій родів чоловічого,
жіночого і середнього у давніх і сучасних мовах.
Але соціологи і психологи, які належать до постмодерністської західної
інтелігенції, починаючи з середини 1950-х років, виробили значення, яке
вельми різниться від традиційного. З натхнення одночасно радикальним
фемінізмом і гомосексуальним рухом (обидва боролися за визнання
рівноправності виключно у сенсі суспільної влади), вони відділили рід
від статі, обмежуючи рід біологічними рисами, які визначають чоловіків
та жінок, і послуговуючись родом стосовно того, що самі визнали
суспільними ролями, випрацюваними суспільством для чоловіків та жінок.
На практиці вони визнали материнство, сім’ю, будовану на подружжі
чоловіка й жінки, комплементарність обох, подружню автентичність
людської особи, жіночість і чоловічість, гетеросексуальність – плодами
суспільства або ж стереотипами, які суперечать рівноправності,
дискримінують, і тому заслуговують на викорінення їх із культури. На
завершення цього революційного процесу саме тіло чоловіка й жінки стало
вважатися «плодом суспільства». Гендерна ідеологія відділяє людську
особу від себе самої. Сформульоване радикально новим чином поняття роду є
чистою інтелектуальною конструкцією, яку складно зрозуміти незахідним
культурам.
www.credo-ua.org