ЗАГАЛЬНИЙ: Щоби вчителі вміли прищеплювати любов до істини і справжні моральні та духовні цінності.Священик, лікар і вчитель завжди були і залишаються моральними
провідниками суспільства, незважаючи на економічні негаразди, політичну
ситуацію чи знецінення вартостей у світі, тому що ці категорії людей
мають особливу спра ву з особою і несуть за неї відповідальність перед
суспільством і перед Богом. Якщо ці люди є «на своєму місці», то вони
докладають максимум зусиль, щоб прищепити дитині в школі, в лікарні у
Церкві любов до істини, до Бога, людини. Коли всі ці напрямки виховання і
турботи взаємно переплітаються — вони формують Людину духовну, здорову і
розумну. Потрібне тільки розуміння і підтримка з боку батьків, Церкви і
держави.
МІСІЙНИЙ: Щоб християнські спільноти на азіатському континенті з запалом звіщали Євангеліє, радістю віри засвідчуючи його красу.
Християнські спільноти, які розвиваються в Азії, зустрічаються з
неприйняттям, а подекуди і ворожим ставленням через домінування інших
нехристиянських релігій, як, наприклад, буддизм, конфуціанство,
синтоїзм, даосизм та ін. Попри певні культурні надбання цих вірувань,
все-таки Істина, до якої прямує християнство, є одна, і міститься вона
саме в Добрій Новині — Євангелії, яке єдине звіщає радість і надію через
віру у Святу Трійцю і через співпрацю з Божою ласкою, яка допомагає
людині перебувати в благодаті. Проповідувати Христа розп'ятого і
воскреслого через віддане служіння Богові і людям є обов'язком нас,
християн, як «вибраного народу».
МІСЦЕВИЙ: Щоб допомога хворим і одиноким людям, які мають житло,
не починалася з користолюбства, тобто наміру успадкувати матеріальні
блага такої особи, але випливала з любові до неї як до дитини Божої, яка
в очах Всевишнього має найбільшу цінність.
Від одинокості, як і від бідності, ніхто не застрахований. Але гідно
дожити свій вік може допомогти той, хто є поруч — людина, яку попросили
про таку працю. Якщо її бажання буде випливати з безкорисливої
християнської любові, якщо вона не чекатиме на заповіт і спадок, але
буде діяти відповідно до принципу любові до людей і до Бога, тоді й
самотність дорученої їй немічної людини не буде безнадійною, а хвороба
не стане тягарем.
ПОКРОВИТЕЛЬ НА ВЕРЕСЕНЬ
СВ. ІРИНЕЙ ЛІОНСЬКИЙ (5 вересня)
Священномученик
Іриней, єпископ Ліонський, народився в 130 році в місті Смирні. Там він
здобув блискучу освіту, вивчивши поезію, філософію, риторику і інші
науки. Його наставником у вірі був учень апостола Йоана Богослова — св.
Полікарп. Він же хрестив юнака, висвятив його згодом на пресвітера і
послав у галльське місто Лугдун (нині Ліон у Франції) до престарілого
єпископа Пофіна.
У 177 році християнська громада міста відправила Іринея посланцем до
Папи Елевтерія. Це посольство врятувало йому життя під час
переслідування християн Марком Аврелієм. Невдовзі після мучеництва
єпископа Пофіна у 178 році святитель Іриней був обраний єпископом і
своєю проповіддю перетворив весь Лугдун в місто християнське. Коли
вщухли гоніння на християн, святитель виклав ортодоксальне віровчення в
одному з основних своїх творінь під назвою «Викриття і спростування
неправдивого розуму», або «П’ять книг проти єресей». У той час виник ряд
релігійно-філософських гностичних вчень, які, зокрема, говорили про
неможливість воплочення Бога. Задля спростування цієї єресі святитель
Іриней розвинув вчення про спасіння: «Ісус Христос — Син Божий з чудової
любові до Свого творіння зійшов до народження від Діви, через Себе
Самого з’єднуючи людину з Богом». Проти навчання іншого єретика,
Маркіона, що заперечував божественність Старого Завіту, святитель навчав
про єдине джерело Старого і Нового Завітів: натхнення Духа Божого.
Істинність церковного вчення святитель Іриней обґрунтував наступністю
єпископату, а також тим, що Церква є давнішою від усіх єретиків.
У часі царювання імператора Півночі (193-211) святитель Іриней був усічений мечем за визнання віри у 202 році.
о. Христофор ГАНИНЕЦЬ, ЧСВВ
charnetskyj.org.ua