Меню сайту

Категорії розділу
Публіцистика [341] Демонологія, містицизм [81]
Молитви-екзорцизми [15] Рідкісні молитви [18]
Екзорцизм [25] Книги [21]
Молитви [191] Секти, культи, окультизм [183]
Підпілля, історія УГКЦ [65] Християнський софт [5]
Часопис "Пізнай Правду" [22] Життя Святих [117]
Творчість [16] Масонерія і антихрист [245]
Відео Online [36] о. Піо "Щоденник Любові" [5]
Християнський націоналізм [104] Безбожники [36]
Папа Бенедикт ХVI [49] Московська психіатрія (МП) [105]
Культура [17] Життя у чистоті [40]
Роздуми про віру [108] Суспільні проблеми [450]
Пророцтва, об'явлення [55] Повчання, настанови [391]
Образки, ікони [5] Пресвята Богородиця [130]
Християнська містика [27] Українознавство [76]
Наука Церкви [424] Профанації [18]
Екологія [7] Цікаво... [68]
Традиціоналізм [63] Криза Церкви. Модернізм [70]
Повчальні історії, притчі [173] Паломництво [10]
о. Габріель Аморт "Нове визнання екзорциста" [26] Подружжя [132]
Християнська етика [39] Апокрифи [2]

Друзі сайту
Унійна Традиція УГКЦ
УГКЦ (Скала-Подільська)
В обороні католицької віри
Джублик в Закарпатті
Персональний сайт Павлюк
Молитва
Промінь Любові
Голодомор-геноцид 1932-33
Аве Марія
Українська благодійницька мережа
Благодійний Фонд «ТИ – АНГЕЛ»
Допомога онкохворим дітям

Форма входу
E-mail/Login:
Пароль:

Головна » 2018 » Жовтень » 15 » Суспільні проблеми » Томос і ситуація постсекулярності
20:32
Томос і ситуація постсекулярності

Вірні УПЦ КП, УАПЦ і, якоюсь мірою, УПЦ МП мають чимало підстав для "Te Deum laudamus". Свої причини подякувати Богові мають і католики та протестанти. Для католиків природно радіти з того приводу, що їхні східні брати, які не перебувають у повноцінній єдності зі Вселенською Церквою, шукають єдності принаймні поміж собою. Протестанти можуть мати своє розуміння християнської єдності і радіти нинішнім процесам. Окрім суто релігійних причин для радості існують законні світсько-політичні причини. Під цим кутом зору останнім новинам можуть втішитися і релігійно індиферентні люди.

Утім, тотальність і градус ентузіазму занепокоює окремих християн. І мова йде не лише про "Кагор на Майдані" та "Tomos Welcome Party" в одному з нічних клубів столиці. "Атеїсти Київського патріархату" – це більш, ніж відчутна тенденція. Сьогодні патетичні вигуки про томос і автокефалію можуть належати людям, які агресивно реагують на елементарне дисидентство стосовно ЛГБТ-ідеології, кричать про "релігійне мракобісся", коли хтось підіймає тему захисту ненароджених дітей, і болісно ставляться до того, що в західних регіонах батьки задоволені уроками християнської етики. Ми стали свідками ситуації, коли релігійне питання вплітається у без того химерний дискурс, побудований шляхом гібридизації націоналістичних та ліво-ліберальних елементів. Те, що стосується у першу чергу самих християн, турбує тих, хто керується гаслом "Геть від Москви!", наділяючи його особливими сенсами: Геть від Москви = Давайте будемо ближчими до західного глобалізму і ліво-ліберальної соціальної інженерії.

Ситуація по-своєму прикра. Але вона не дивує, якщо усвідомлювати глобальні тенденції релігійного життя. Найлаконічніше ці тенденції можна схопити поняттям постсекулярності. На зміну прямолінійним процесам секуляризації прийшло творення постсекулярного простору. Релігії, яка раніше витіснялася з публічного простору, ніби дозволяють повернутися. Але повернутися у фрагментарному вигляді, пристосовуючись до реалій, виплеканих попередніми етапами дехристиянізації.

Протестантські спільноти з "єпископинями"-лесбійками, які наказують прибрати з храмів хрести, аби не образити мусульманських мігрантів, є зразковими носіями постсекулярної релігійності. Така релігійність усіляко вітається. Католикам, які бережуть моральну ортодоксію, доводиться тяжче. Втім, мімікрія католицького загалу добре помітна, і чим більше католики пристосовуються, тим меншим стає антикатолицький тиск.

В Росії склалася своя версія постсекулярності. Там християнство мусить пристосовуватися до реалій "культурного сталінізму". Церква позиціонується як певна патріотична цінність поруч із насліддям радянського минулого. Процерковна позиція державної влади сусідить зі збереженням низки лаїцистських та ультраліберальних норм законодавства.

В Україні продовжує зазнавати трансформацій власна модель постсекулярності. Наразі вона виглядає так: культ "єдиної помісної Церкви", яка мала б відповідати патріотичним запитам і одночасно ніяк не протидіяти ліво-ліберальним ініціативам влади та "громадськості". Дивуватися немає чому. Ми є свідками місцевого прояву глобальних процесів. Потрібно усвідомити цю обставину і йти далі, відштовхуючись від наявного стану речей (не сприймати його за щось легітимне, а просто тверезо усвідомлювати).

У світлі сказаного корисно пригадати гасло Папи Пія X "Відновити все у Христі!", яким також виразно керувалися інші понтифіки першої половини минулого століття. Сьогодні немає особливих підстав сподіватися на успіх у найближчому часі якихось сміливих контрсекуляристських стратегій. Одначе "Відновити все у Христі!" звучить з новою актуальністю. Це гасло закликає до віднайдення християнами внутрішньої цілісності та послідовності як відповіді на спокуси постсекулярності.

Для українських християн "Відновити все у Христі!" означає, зокрема, чітко розставити пріоритети і добре усвідомити, де Боже, де кесареве (у нашому випадку національне), а де – всього лиш мерехтливі постмодерні (і постсекулярні) симулякри.



Схожі матеріали:

Категорія: Суспільні проблеми | Переглядів: 759 | Додав: Anatoliі☩UCT☩ | Теги: православіє, совок, суспільні проблеми, УПЦ КП, томос, секуляризація | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Присвячений Святому Йосифу - Обручнику Пресвятої Богородиці

Відправляємо:


Молитовні прохання
500

Підпишіться на оновлення:





Пошук на сайті



Даний сайт синхронізовано під браузери Mozilla Firefox та Opera
2008-2024©Ukrainian Catholic-Traditionalist
Усі права застережено. Повне або часткове використання матерiалiв www.traducionalist.at.ua дозволяється за умови посилання (для iнтернет-видань — гiперпосилання) на www.traducionalist.at.ua. Увесь матеріал, представлений на сайті www.traducionalist.at.ua, взятий з відкритих джерел. Відповідальність за достовірність фактів, цитат, власних імен та інших відомостей несуть автори публікацій.
Яндекс.Метрика