БРАТСТВА І ТОВАРИСТВА НА ЧЕСТЬ СЕРЦЯ ХРИСТОВОГО
1) Товариство винагороджуючого Св. Причастія
Святе Причастіє слід жертвувати у визначений день у
такому наміренні: а) щоб у злуці з Пречистою Дівою Марією потішити і
винагородити Серце Ісуса в Найсвятішій Євхаристії, зранене людськими
зневага ми; б) щоб просити про допомогу у потребах Церкви і Св. Отця; в)
за навернення грішників, про збереження і поширення вір в усьому світі,
а передусім у своїй вітчизні (Тут виноска: Ширше про це, як і про все Товариство, сказано раніше (Частина 11, Розділ V, Глава 1, 5, 2).
(Члениотримують такі відпусти: Повний
відпуст того дня, в якому приймають тижневе або місячне Св. Причастіє.
Умови: Відвідання церкви того ж дня і молитва в намі енні св. Отця. Пій
1Х. 9/8 1861 і 18/5 1863. Крім цього, повний відпуст, коли члени після
виконання церковної заповіді щодо пасхального Св. Причастія за себе ще
раз приймуть Св. Причастіє в час, приписаний для Пасхального Причастія,
щоб винагородити за тих, що опускають пасхальне Св. Причастіє. Умови:
Сповідь, відвідання церкви і молитва в намір енні Свв. Отця. Лев Х111.
27/7 1880. Також за усопших).
Члени Апостольства молитви отримують ті самі
відпусти зап винагороджуючи Св. Причастіє вже тим самим, що належать до
Товариства Апостольства молитви, бо це Товариство обіймає у собі також
винагороджуючи Св. Причастіє.
2) Архибратство «Святої Години»
(Відпусти: Повний відпуст для всіх членів цього
Архибратства раз на тиждень тоді, коли відправлять Святу Годину з
четверга на п’ятницю, як про це попередньо сказано. Умови: Сповідь,
Святе Причастіє і молитва в наміренні Св. Отця. Св. Причастіє можна
прийняти в четвер або п’ятницю. Також за усопших).
Також члени Апостольства молитви прийняли це
практикування Святої Години, де і настільки це кому можливе. Рішенням
Папи Пія 1Х 13/5 1875 вони отримують ті самі відпусти, що і члени
Архибратства Св. Години, якщо відправлять Св. Годину. Папа Лев Х111
своїм Бреве від 30/3 1886 дозволив членам Апостольства молитви цю
побожну практику будь-якого дня і в будь-якій годині, згідно з
визначенням місцевого Провідника, однак відправляти спільно і прилюдно. І
за цей спосіб відправлення наділений повний відпуст під вищеподаними
умовами, тобто Сповідь, Св. Причастіє і молитва в наміренні Св. Отця.
Члени Апостольства, які відправляють «Святу Годину», чи то приватно, чи в
прилюдний спосіб з метою осягнення відпусту, не зобов’язані вписуватися
до Архибратства Св. Години.
3) Товариство Апостольства молитви у злуці з Найсвятішим Серцем Ісуса Христа
а) Відпусти 1-го ступеня.
1) Повні відпусти: В день прийняття. Умови:
Сповідь і Св. Причастіє; - В день свята Серця Христового, в день
Непорочного Зачаття Пречистої Діви Марії; - В довільну п’ятницю кожного
місяця за винятком Великої П’ятниці; - В довільному дні місяця. Умови:
Сповідь, Св. Причастіє, відвідання церкви і молитва в намір енні Св.
Отця (Бреве від 26/2 1861. Також за усопших).
2) Повний відпуст після Св. Сповіді і після Св.
Причастія у четвер або п’ятницю, якщо відправили Святу Годину, тобто
якщо хтось у час від заходу сонця у четвер до сходу сонця у п’ятницю
одну годину проведе в усній молитві або в молитві у думках, розважаючи
про смертельну агонію Ісуса в Оливному городі або про інші таїнства Його
Страстей (Рескр. від 13/5 1875). Для спільного відправлення Св. Години
Провідник апостольства може призначити довільний день у тижні і довільну
годину (Бреве від 30/3 1886). Також за усопших.
3) Повний відпуст раз на місяць у день місячного
патрона. Якщо ж хтось не може того самого дня, то в довільному дні того ж
місяця. Умови: Сповідь і Св. Причастіє (Бреве від 30/3 1886 і Рескр.
від 20/4 1882).
4) Повний місяць раз на місяць в день прийняття
спільного винагороджую чого Св. Причастія. Цей день визначає місцевий
Провідник (Рескр. від 14/1 1877). Також за усопших.
Повний відпуст за поновне прийняття Св. Причастія
пасхального в надолуження за тих, що не приймають це Св. Причастіє
(Рескр. від 20/4 1882).
5)Неповні (несовершенні) відпусти: 100 днів за
кожну молитву або побожний вчинок, виконаний в наміренні, який визначає
на кожен місяць Генеральний Провідник (Бреве від 26/2 1861). 100 днів
відпусту - скільки разів члени, які носять відзнаку Серця Христового з
написом «Да прійдет царствіє твоє» вимовлять ці слова устами або бодай у
думці. 7 літ і 7 чотиридесятниць - для тих, що носять цю відзнаку
поверх одягу під час прилюдних процесій або упродовж півгодини під час
виставлених Найсвятіших Тайн. Всі ці відпусти під 5) можна жертвувати
також за душі в чистилищі.
б)Відпусти 2- ого ступеня.
Члени цього ступеня доступають тих самих
відпустів, що і члени 1-го ступеня, якщо виконують обов’язки 1-го
ступеня, а крім того, отримують кожного дня 300 днів за кожне
відмовлення 1 Отче наш і 10 Богородице діво згідно з місячним наміренням
(Пій Х. 6/10 1903). – Повний відпуст: В свято молитви Господа нашого
Ісуса Христа в Оливному городі, тобто вівторок по сімдесят ниці, в
суботу по восьмидневнім попразденстві Божого тіла, тобто в свято Серця
Пречистої Діви Марії (Состраданіє), в середу перед третьою неділею по
Великодніх святах, тобто в свято св.. Йосифа як покровителя Католицької
Церкви. Умови: Сповідь, Св. Причастіє, відвідання церкви Товариства або
парохіяльної і молитва в наміренні Св. Отця (Рескр. Від 24/8 1884). Всі
ці відпусти можна жертвувати за душі в чистилищі.
в) Відпусти 3-ого ступеня.
Члени 3-го ступеня, якщо вони поділені на кружки
по 7 або по 30 і приймають винагороджуюче Св. Причастіє тижневе чи
місячне у визначений день (кожен член зокрема), стають тим самим членами
Товариства винагороджую чого Св. Причастія і отримують ті самі
відпусти, які надулені цьому товариству. Ці відпусти були наділені
членам 3-го ступеня Апостольства молитви на 10 років через Бреве від
9/11 1911.
Відпусти: 1) Повний відпуст раз на тиждень або
раз на місяць у день прийняття винагороджую чого Св. Причастія з
умовами: Сповідь, відвідання церкви і морлитва в наміренні Св. Отця
(Бреве від 9/8 1861 і 19/5 1868). Хто в означений для себе день не може
приймати правильно винагороджуюче Св. Причастіє, той може вибрати інший
день у тижні у відповідному місяці (Бреве від 7/7 1864). Члени, які
можуть лише в неділю приймати винагороджуючи Св. Причастіє, мають бути
вписані на певні визначені неділі місяця. Члени в домах законних, котрі
не можуть довільно розпоряджатися днями Св. Причастія, осягають відпуст у
день, в котрому спільно приймають Св. Причастіє (Рескр. від 19/1 1868).
2)Повний відпуст у день, в якому члени по черзі
мають приймати Св. Причастіє чи то тижневе, чи місячне. Всі ці відпусти
під 1) і 2). Також за душі усопших.
3) Повний відпуст у годині смерті під звичайними умовами (Бреве від 10/2 1882).
4)Два інші повні відпусти винагороджую чого Св.
Причастія (див. відпусти 1-го ступеня під 4). Крім цього, члени 3-го
ступеня доступають всіх інших відпустів 1-го і 2-го ступенів, якщо
виконають обов’язки цих ступенів.
г) Відпусти ревнителів і Ревнительок.
Ревнителі і Ревнительки, крім усіх вищенаведених
відпустів, доступають ще таких відпустів: 1) якщо спільно приймають Св.
Причастіє у наміренні Св. Отця, Церкви і потреб людських душ; 2) повні
відпусти в дні їх посвячення, якщо свій ревнительський хрест,
прикрашений Серцем Христовим, носять на грудях назовні; 3) двічі до
року, якщо своє посвячення відновляють. Всі ці відпусти під 1), 2) і 3)
можна жертвувати також за усопших. Крім того, ще двічі кожного місяця
повні відпусти, а саме: 3 1 29 січня, 1 і 13 лютого, 9 і 19 березня, 5 1
30 квітня, 4 і 25 травня, 3 1 29 червня, 22 і 31 липня, 4 1 28 серпня,
15 і 29 вересня, 4 і 15 жовтня, 11 і 29 листопада, 13 і 27 грудня
(Рескрипт від 13/4 1862 і 14/6 1877). 4) Неповний відпуст 300 днів
кожного року, коли їх зійдеться двоє або троє (дві або три) з метою, щоб
себе взаємно заохотити до поширення слави Бодої (Рескр. від 13/4 1862).
д) Привілей.
Всі провідники товариства Апостольства молитви
мають повноваження наділяти Папськими відпустами хрестики, різні
вервиці, медалі тощо, а вервиці також відпустами св. Бригіди. Цей
привілей був спочатку уділений на 5 літ з певними застереженнями, а
відтак через Бреве Пія Х від 11/12 1909 уділений на подальші 10 років і
без застережень.
Дзвін з Фатіми
www.saintjosaphat.org