Меню сайту

Категорії розділу
Публіцистика [341] Демонологія, містицизм [81]
Молитви-екзорцизми [15] Рідкісні молитви [18]
Екзорцизм [25] Книги [21]
Молитви [191] Секти, культи, окультизм [183]
Підпілля, історія УГКЦ [65] Християнський софт [5]
Часопис "Пізнай Правду" [22] Життя Святих [117]
Творчість [16] Масонерія і антихрист [245]
Відео Online [36] о. Піо "Щоденник Любові" [5]
Християнський націоналізм [104] Безбожники [36]
Папа Бенедикт ХVI [49] Московська психіатрія (МП) [105]
Культура [17] Життя у чистоті [40]
Роздуми про віру [108] Суспільні проблеми [450]
Пророцтва, об'явлення [55] Повчання, настанови [391]
Образки, ікони [5] Пресвята Богородиця [130]
Християнська містика [27] Українознавство [76]
Наука Церкви [424] Профанації [18]
Екологія [7] Цікаво... [68]
Традиціоналізм [63] Криза Церкви. Модернізм [70]
Повчальні історії, притчі [173] Паломництво [10]
о. Габріель Аморт "Нове визнання екзорциста" [26] Подружжя [132]
Християнська етика [39] Апокрифи [2]

Друзі сайту
Унійна Традиція УГКЦ
УГКЦ (Скала-Подільська)
В обороні католицької віри
Джублик в Закарпатті
Персональний сайт Павлюк
Молитва
Промінь Любові
Голодомор-геноцид 1932-33
Аве Марія
Українська благодійницька мережа
Благодійний Фонд «ТИ – АНГЕЛ»
Допомога онкохворим дітям

Форма входу
E-mail/Login:
Пароль:

Головна » 2012 » Січень » 22 » Повчання, настанови » Преподобний Авва Доротей: Як зростати духовно. Настанови на кожен день тижня: неділя
14:13
Преподобний Авва Доротей: Як зростати духовно. Настанови на кожен день тижня: неділя
Повчання сьоме /неділя/

1. Будь вельми уважний до того, щоб не завести з кимось розмови з цього приводу і не продовжити зустрічі, що сталася через необхідність, виключаючи той випадок, коли треба буде спитати про якусь справу або покупку, але і при цьому обмежуйся тільки необхідним запитанням, щоб зла воля твоя не знайшла собі поживи. Збережи це і будеш мати спокій.

2. Безмовність дає людині помисел до зарозумілості перш, ніж вона придбає саму себе, тобто стане непорочною. Тоді тільки має місце істинна безмовність, коли людина понесла вже хрест. Тому, якщо будеш співчувати ближнім, отримаєш допомогу, якщо ж утримаєш себе від співчуття, бажаючи увійти в те, що вище твоєї міри, то знай, що втратиш те, що маєш.

3. Ось середній шлях, безпечний від падіння: в безмовності слід мати смирення і при справах пильність над собою та утримувати свій помисел.

4. Кожен повинен із вдячністю терпіти те, що через необхідність трапляється з ним, і співчувати всім. Бо виконує через це заповіді Апостола, тобто, якщо хтось сумує, посумуй із ним, напоум його, потіш його. В цьому й полягає співчуття.

5. Своя воля не може встояти, але закінчується загибеллю.

6. Перебування в келії не робить тебе досвідченим, тому що ти перебуваєш в ній без скорботи.

7. Про занепокоєння ж від людей Отці сказали: буває, що людина знаходиться вже при смерті, а ще зберігає дружбу зі світом цим.

8. Не давай їм /нав'язливим гостям/ нічого і не приймай від них нічого, таким чином вони й залишать тебе.

9. Якщо ти робиш щось, то й собі допомагаєш, якщо ж через іншого, то він отримає більше, ніж ти, за труд твій і молитву.

10. Якщо довідаєшся, що хтось просить з потреби, дай йому з радістю, як видаючи із дарів Божих. У цьому й полягає привітливість. Якщо ж знаєш, що він просить без нужди, не давай йому, але скажи: "мені дана заповідь від Авви нічого не давати не тому, хто не має потреби".

11. Якщо ти не відсічеш плотського мудрування і не станеш трохи наполегливішим заради Бога, то впадеш і в чоловікоугодництво.

12. Хто береже стадо своє подібно до Якова, від того відступає сон та коли він і засне трохи, сон його буває як у іншого чування, бо вогонь сердечного горіння не допускає його зануритися в сон. Хто досягає цієї міри і спробував уже солодкість її, той розуміє сказане: така людина не напоюється чуттєвим сном, а тільки користується природним.

13. У всякому випадку, чи пропонують тобі прийняти допомогу, чи ти бажаєш подати комусь руку /допомоги/, проси до трьох раз, і якщо він не погодиться, перестань з миром та не ображай його.

14. Якщо маєш потребу в цій частині /трапези/, то прийми її, якщо ж немає, то не приймай, бо інакше відродиться в тобі марнославство.

15. Якщо хочеш позбутися турботи про книги, то добре віддати їх в спільноту /монастир/, бо все, що належить монастирю, є Боже.

16. Коли тобі дають одяг, і ти потребуєш його, прийми його, а старий замість нього віддай Авві, якщо ж не потребуєш того, що дають, і його також віддай Авві.

17. Читаючи лікарські книги, або питаючи про них когось, не забувай, що без Бога ніхто не отримує зцілення. Лікарське мистецтво не перешкоджає бути людині благочестивою. Але займайся ним, як рукоділлям для користі братії. Що робиш, роби зі страхом Божим і збережешся молитвами святих.

18. Відсікання своєї волі полягає в тому, щоб не сперечатися з бажанням наполягати на своєму.

19. Якщо ти, думаючи, що якась річ доставить хворим користь, зробиш по-своєму і станеться навпаки, і вона принесе їм шкоду, то Бог, Який дивиться на твоє серце, не осудить тебе, бо знає, що ти зробив шкоду, бажаючи принести користь. Якщо ж хтось знаючий скаже тобі про це наперед, а ти зі зневагою не послухаєшся його, то це буде гордість і сваволя.

20. Мати заповідь та старатися зберігати її - в цьому полягає і покора, і пам’ять Божа.

21. Якщо не знаєш корисного, то послідуй за тими, що знають, це є смиренням, і отримаєш благодать Божу. Одягнися спочатку в листя, а потім, коли звелить Бог, принесеш і плоди.

22. Скільки можливо, подвизайся проти черевоугодництва, і Господь допоможе пізнавати і робити тобі корисне. Мужайся та кріпися у Господі.

23. Не журися, падаючи і встаючи, спотикаючись і докоряючи собі, поки Господь не виявить тобі милість, якої ти бажаєш. Тільки не будь недбалим. Не бійся, бо Господь, Який постав тебе на це діло, влаштує його.

24. /Дивися/, щоб не спокусив тебе диявол під видом добра, як сказано: милими та піднесеними словами зводять серця простодушних (Рим. 16,18).

25. Якщо закарбуєш в серці волю Божу, то не будеш бентежитися гріхом ближнього, але придбаєш добрий навик, як і Отці.

26. Стосовно людей чини так: коли знаєш, що той, хто згрішив, людина розумна і приймає слова твої, напоумляючи його скажи: "Брате! Якщо ми з недбальством робимо справу Божу, це загибель для душі. Ну, чи добре ти тепер зробив? Постарайся надалі виправитися".

27. /Іноді/ можна представлятися нерозуміючим. Для цього узгоджуйся з прогріхом брата; і якщо він невеликий, то зроби вигляд, що ти не зрозумів його; якщо ж великий, то не слід робити вигляд, що не розумієш.

28. Зі збентеженням нічого не говори, тому що зло добра не народжує. Але потерпи, поки помисел твій заспокоїться, і тоді скажеш мирно.

29. Але якщо брат, розгнівавшись, піде, то скажи Авві, і він напоумить його, а ти не роби йому поклону /тобто не проси пробачення/, бо через це даси йому помисел думати, що ти дійсно винен перед ним, і він ще більше проти тебе озброїться.

30. Як тільки побачиш, що гріх твій великий, - поклонися; а коли він не великий, скажи устами з почуттям сердечного розкаяння: "Пробач мені, брате!" Де треба, роби поклон зі смиренням, страхом Божим та розважністю.

31. Якщо скупість перешкоджає дати ближньому те, що йому потрібне, то узгоджуй з тим, що маєш. Коли в тебе багато речей, дай трохи більше від належного, а коли мало, дай рівно стільки, скільки слід.

32. Ми щодня потребуємо їжі, але не повинні їсти її з насолодою. Коли ми приймаємо її, дякуючи Богові, який дав її, і осуджуючи себе, як недостойних, то Бог робить, що вона служить нам на освячення і благословення.

33. Якщо потребуєш якусь річ і встигаєш отримати її, то дякую Богові, Який допомагає тобі та осуджуй себе, як недостойного, і Бог відверне від тебе пристрасть.

Молитва проти гніву

Боже милосердний і чоловіколюбний! Що за невимовною твоєю благістю сотворив нас з нічого, для насолоди Твоїми благами, і кров’ю Єдинородного Сина Твого, Спасителя нашого, та прикликав нас, що відступили від Твоїх заповідей! Прийди і нині, поможи немочі нашій, і як Ти колись заборонив схвильованому морю, так і нині заборони обуренню сердець наших, щоб Ти не втратив зразу нас обох, чад Своїх, умертвлених гріхом, і щоб не сказав нам: "яка користь в Крові Моїй, коли сходжу Я у зітління", та: "істинно кажу вам, не знаю вас", тому що світильники наші погасли від недостачі олії. Амінь.

Про щоденну сповідь

Отці сказали, яким чином кожна людина повинна поступово очищувати себе.

Щовечора вона повинна перевіряти себе, як вона провела день, і знову зранку, як провела ніч, і каятися перед Богом, в чому вона згрішила. І кожен із нас повинен говорити собі:

Чи не сказав я чогось такого, що прогнівило брата мого?

Коли бачив його зайнятим якоюсь справою, чи не осудив я його?

Чи не принизив його і чи не злословив його?

Чи не просив я чогось у келійника, і коли він не дав мені, чи не осудив я його і чи не нарікав я на нього?

Якщо їжа була не добра, чи не сказав я чогось?

Або, будучи ображеним, чи не поремствував на самого себе? (Бо якщо хтось на себе поремствує, це гріх. [В грецьк.: або воно видалося мені не добрим, і я поремствував в собі, бо, якщо хтось в собі поремствує, то це гріх]).

Чи не сказав мені канонарх або інший хтось із братії (неприємного) слова, і я не переніс цього, але заперечував йому?

Так повинні ми щоденно випробовувати себе, як провели ми день. Таким самим чином кожен повинен випробовувати себе, як провів він і ніч:

Чи з ретельністю став на чування?

Або поремствував на того, хто розбудив його?

Або був малодушним проти нього?

Ми повинні знати, що той, хто будить нас на чування, чинить нам велике благодіяння і є для нас винуватцем великих благ, бо він пробуджує нас для того, щоб розмовляти з Богом, молитися за гріхи свої, просвітитися і отримати /душевну/ користь. Як ж не повинні ми дякувати такому /благочинцю/? Справді слід його шанувати так, ніби через нього отримуємо ми спасіння.

Чи з увагою стояв на псалмоспіві та молитві, або захоплювався пристрасними помислами?

Чи старанно слухав Божественне читання, або залишив псалмоспів, вийшов з церкви в розсіянні?

Якщо хтось постійно [в грецьк.: щоденно] випробовує себе таким чином, розкаюється, в чому згрішив, і старається виправитися, то він починає зменшувати в собі зло, і якщо робив дев’ять (проступків), буде робити вісім, і так, процвітаючи поступово, з допомогою Божою, не допускає укріпитися в собі пристрастям.



Схожі матеріали:

Категорія: Повчання, настанови | Переглядів: 1874 | Додав: Anatoliі☩UCT☩ | Теги: Святі Отці, Авва Доротей, повчання святих отців, настанови, повчання | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Присвячений Святому Йосифу - Обручнику Пресвятої Богородиці

Відправляємо:


Молитовні прохання
500

Підпишіться на оновлення:





Пошук на сайті



Даний сайт синхронізовано під браузери Mozilla Firefox та Opera
2008-2024©Ukrainian Catholic-Traditionalist
Усі права застережено. Повне або часткове використання матерiалiв www.traducionalist.at.ua дозволяється за умови посилання (для iнтернет-видань — гiперпосилання) на www.traducionalist.at.ua. Увесь матеріал, представлений на сайті www.traducionalist.at.ua, взятий з відкритих джерел. Відповідальність за достовірність фактів, цитат, власних імен та інших відомостей несуть автори публікацій.
Яндекс.Метрика