Що ти можеш сказати про свою матір? Як ти можеш пов’язати життя
Марії зі своїм? Чи маєте щось спільне? І чому жінки здебільшого так
люблять Святий Розарій, такий «примітивний» і «обмежений» для
інтелектуалів? Чому ця молитва така незрозуміла для багатьох вірних?
Тому що для того, аби її зрозуміти і прийняти, треба пройти у власному
житті усі дороги, які пройшов Ісус зі своєю Матір’ю; більш того –
потрібно увійти у близький контакт із Ними.
Це неважко зрозуміти, якщо жити у Світлі. Наприклад, твоя мама може
пережити Розарій так:
«Радуйся Маріє благодатна…» Так. Коли читаєш першу Радісну, де Ти зачала
від Духа Святого, потім побігла розділити свою радість із родичкою,
народила, пожертвувала Богу Дитятко – можна радіти. І я теж, як Ти,
пережила народження своєї дитини, навіть було, що й загубила свого
маленького, бо занадто зайнялася собою. Але скажи, Маріє: які це були
щасливі літа! – Ти ж мене розумієш. Ми цілком розуміємо одна одну, бо ми
жінки, ми матері… а наші маленькі діти були завжди поряд з нами.
Друга частина: Світла. Наші сини підросли, самі почали ходити іншими
шляхами. Ще трішки змогли увірвати – разом на весіллі у Кані
Галилейській. Ще трішки могли підказати нашим синам, попросити, навчити…
Але чи ми усвідомлювали, що втрачаємо їх? Що вони більше нам не
належать? «Радуйся, Маріє, благодатна. Господь з Тобою». Так, Господь
залишається сам-один. Діти йдуть собі, а тоді залишається тільки Господь
і Ти, Яка мене розумієш. Я теж, як і Ти, пережила втіху та гордість за
своє дитя. І пишалася ним, хоча й не ходила разом його життям. Ти мене
стримувала, бо казала мені: «Матір дорослої дитини є для того, щоби бути
серцем поруч, тобто через молитву зі Мною»…
А та, вже доросла, дитина переживає цю частину інакше:
Перша Радісна тайна розповідає нам про початок Божої дії в Непорочній.
Людина, яка шукає Бога, може пережити своє благовіщення. Наприклад, під
час адорації ви віддаєте Господу свої тяжкі питання, не знаходячи
відповіді, молите його через Пресвяту Богородицю про вирішення і певної
миті отримуєте Слово, як Марія: «Радуйся, благодатна душе, Господь з
тобою!» І якщо у вас є близькі приятелі, які поєднані з вами спільними
цінностями, то ви, отримавши це Слово, як Марія, – біжите розділити свою
радість зустрічі з Христом. І це вже буде друга тайна Радісної частини:
«Величає душа моя Господа!» Потім приходить третій етап – народження
Слова Божого, у цьому світі, яке ви отримали. Це насправді важко:
виносити протягом тривалого часу це Слово, сформувати й народити його
через своє життя. Люди, які намагаються зрозуміти Слово, – розуміють,
про що йдеться. Але й на цьому не кінець: надходить четверта тайна –
пожертвувати Слово Життя разом із Марією Богу, тобто визнати, що це не
твоя геніальність і не твоя власність, бо воно від Нього прийшло. П’ята ж
таємниця може стати унікальною для людини. Ми можемо вже й бути
активними членами у релігійному житті, переповнені радістю, впевненістю
щодо своєї винятковості, – забути про джерело нашої благодаті і загубити
Христа. І тоді попитаємо Марію: «Де Він? Він зник!» А Марія вкаже вам
на Церкву – бо Христос перебуває там. «Хіба не знали, що Я маю бути при
справах Отця мого?»
І навіть містична Церква переживає ці Святі Таємниці:
Першу: Зачаття, коли з боку розіп’ятого Господа пролилася Кров і Вода.
Другу, коли апостоли після воскресіння народилися з висоти від Духа
Святого і йдуть проголошувати Добру Новину своїм братам-євреям. Третю,
коли Церква за посередництвом перших апостолів народжується в поганських
країнах, як і Ісус народився в тому місці, про яке вважалося, що нічого
доброго з нього бути не може. Четверта: пожертвування Христа Богу, коли
Церква була переслідувана, а вірні віддавали своє життя за Господа.
П’ята – визнання земною владою християнської Церкви та побудова першого
матеріального храму, в який міг увійти Син Божий. І так, відмовляючи
тайни Розарію разом із Марією, ми можемо переживати в Правді усе наше
життя, будь воно земне чи небесне.
КРЕДО