|
| | |
|
Головна » Роздуми про віру
В тиші серця я роздумувала над своїм життям... Мене охопило почуття
безмежної вдячності Творцеві за те, що я живу на цьому світі. Господи, безмежно дякую Тобі за дар життя. Незважаючи на щоденні клопоти, а часом і негаразди, хвороби, воно все ж – прекрасне.
Дякую за хвилини духовного піднесення, коли серце розривається від радості, а душа переповнена незбагненною тугою за вічністю. Дякую, що в безнадійних ситуаціях даєш міцну руку опори. Дякую, що в хвилини терпінь і випробувань укріпляєш віру і надію. Дякую за безмежну силу молитви, яка робить чуда, заспокоює стривожену душу, дає сили йти далі по життєвій дорозі. Дякую за священиків, монахів, монахи
...
Читати далі »
|
І скоро вийшов Він із синагоги, то разом з Яковом та Йоаном пішов у
дім Симона та Андрія. Теща ж Симонова лежала у гарячці, тож Йому негайно
сказано про неї. Він підійшов і підвів її, взявши за руку, й покинула
її гарячка, – і заходилась вона їм услуговувати (Мк 1,29-39).
Як ми звертали увагу в попередніх випадках, часто хвороби і зцілення, що
про них ми читаємо на сторінках Євангелія, мають духовне значення,
вказують на хворе нутро, яке домагається втручання Бога. Пригляньмося до
зцілення тещі Петра. На яку духовну дійсність нашого життя вказує цей
текст?
Ісус іде до дому Петра з дому молитви, з синагог
...
Читати далі »
|
Глава "Таїнство навернення"Існують
якби два типи релігійності: один з них можна б назвати "егоцентричним",
а другий - "теоцентричним". У першому випадку людина зосереджу\ увагу
на собі. Не бере до уваги Бога, а тільки власну ситуацію. До сповіді
така людина йде з думкою, що треба очиститися, бо їй важко зі своїм
гріхом, і для того, щоб порядно виглядати в Божих очах. Для такої
людини сповідь може стати своєрідним "аспірином" від болю совісті,
пігулкою, яка заспокоює і повертає добре самопочуття. Отже, йдеться про
постійне зосередження на собі. Така людина, діставши розрішення,
відходить від сповід
...
Читати далі »
|
Глава "Янсенізм як загроза вірі" Янсенізм
(вчення голандського богослова Корнеля Янсена) ставив вимоги, зокрема і
стосовно таїнства Євхаристії, які фактично неможливо виконати. Для
того, щоб приступити до причастя потрібно було відповідати таким
стандартам, до яких звичайний християнин не може дотягнути. Від нього
вимагали повного визволення навіть від малих гріхів і абсолютно чистої
любові до Господа. Причастя стало винагородою за чесноту, а не духовною
поживою для укріплення віри і любові. В янсеністських храмах віяло
сумом, жахом і страхом. Людина стала боятися Бога. І ли
...
Читати далі »
|
Справжня віра - це віра, позбавлена
будь-яких природних риштовань, таких як розуміння, відчуття, чуттєвий
досвід або уява; це спирання лише на Бога і Його слово. Бог не хоче,
щоб ти покладався на свою практику, свої почуття чи досвід. Тому Він
допускає різні випробування твоє віри, залежні від того, на чому, окрім
Бога, твоя віра спирається.
Глава "Життєві бурі"
Кожна
буря має свій сенс, бо це завжди прихід Бога, який має принести нам
велику благодать, передусім благодать довірення себе. Під час бурі ти
маєш вдивитися очима віри в спокійне обличчя Ісуса. Тут
...
Читати далі »
|
Глава "Символіка пустелі"
Пустеля
може мати суспільний характер і охоплювати, наприклад, цілий народ. А
може бути і пустеля індивідуальна. Одне очевидне: якщо ввійдеш у неї - змінишся. Очевидним є і те, що колись ти маєш у неї ввійти.
Глава "Якби ти зимний був або гарячий!" Пустеля
виявляє в людині те, що в ній глибоко заховане, піднімає пласти
людських пристрастей і зла, які стають явними лише у важких ситуаціях.
Тому говоримо, що пустеля відкриває людину, відкриває усю правду про
неї. В пустелі людина бачить, на що здатна її неміч, г
...
Читати далі »
|
Глава "Убогий Ісус" У своєму ділі спасіння Ісус вибирає передовсім убогі, покірні засоби. Під
час Його народження не видно жодної ознаки сили. Ісус приходить до нас
малим Дитям, що вповні віддане на милість людей, які Його оточують. Він
цілком залежить від них, нікому не чинить опору, не може ні здійснити
своєї волі, ні захиститися. Він дає себе пізнати передовсім у своїй
вбогості, приниженні, слабкості. Таким Він постає у мить народження і таким буде у своїх стражданнях. Цим
Він показує, що і ти маєш бути пониженим, позбавленим усього, що маєш
вмерти для се
...
Читати далі »
|
Убогі засоби, які ти приймаєш з любові до Бога, - це
страждання, біль у колінах від довгого стояння на молитві, чиєсь
невідоме відречення від себе, відмова від самого себе, життя у великій
тиші, мовчанні, спогляданні. Фактично про це ніхто не знає, це невидимі
засоби, їх не може зробити явними жодна соціологічна статистика, але
саме вони, убогі засоби, мають вирішальний вплив на долю світу. Віра - це визнання власної безпорадності і сподівання всього від Бога, а відчуття безпорадності й сподівання усього від Бога - це par excellence (переважно, особливо - франц.) убогі засоби.Дія убогих засобів, які самі собою неефективні в досягненні мети, базована
...
Читати далі »
|
|
| |
| | |
|
Присвячений Святому Йосифу - Обручнику Пресвятої Богородиці
Відправляємо:
|
|