Головна » 2012»Липень»18 » Повчання, настанови » Думки, які можуть людину вести від тлінного і приліплюють до нетлінного
19:50
Думки, які можуть людину вести від тлінного і приліплюють до нетлінного
•
Ось найкращий і короткий шлях до чесноти: втеча від світу.
•
Тому, хто прагне нетлінного, слід ні за що мати тлінне.
•
Якщо бажаєш Істинного Життя, очікуй завжди людської смерті.
•
Зненавидь теперішнє життя, бо, дивись, колесо його крутиться без порядку.
•
Не прагни благ, використання яких минає і володіння якими втрачається.
•
Смійся над тими, котрі у всьому мають успіх, а співчувай тим, котрі у всьому
терплять невдачу, бо перше веде до нагороди, а останнє – до любомудрія.
• Вправляйся
в терпеливості, в якій, як знаєш, подвизалися мученики, тому що й від нас вимагається
свідчення совісти.
•
Понад усе віддавай перевагу душі, й шлях чесноти пройдеться
тоді без труду. Все тлінне, а душа безсмертна, тому перед тлінним слід віддавати
перевагу безсмертному.
•
Будь готовий до скорбот, і будеш мати велику користь.
• Проси в Бога не приємного,
але лише корисного. Якщо попросиш першого, Бог не дасть, а якщо й одержиш, воно
пропаде.
• Не засуджуй убогості, тому що вона чинить подвижника нерозсіяним у виконанні
Закону.
• Не веселися при багатстві, тому що турботи про нього, найчастіше навіть
і проти волі, відлучають людину від Бога.
• Близько кінець, нехай же готується
ледачий до несення покарання.
• Недалеко жнива, тому очистимо душевну ниву від
терня.
• Ніщо не приховано від Судді, тому даремно намагаємося грішити потай.
• Перш, ніж
людей, соромся Ангелів, тому що при нас їх багато, і пильнуй себе від усякого
ганебного вчинку.
• Турботливо помишляй про терези Судді та викинь із себе всякі,
які лише є в тобі, домішки житейських турбот.
• Лінощі та спокій вважай для себе
шкодою і поспішай зробити щось таке, що від нас вимагається.
• Помишляй завжди
про мінливість теперішнього життя, і ніщо в ньому не в силі буде розважити тебе.
• Нехай не тішать тебе земні веселощі, які тимчасові, це – вудка, яка, як рибу,
приманює й ловить душу.
• Намагайся не впадати в спокуси, а якщо впав, покажи
мужність.
• Ніколи не зневажай бідного, який проливає сльози, щоби не знехтувані
були сльози твоєї молитви.
• Любомудріє, це найбільш важливе надбання людей,
хоче одне перебувати лише тільки з одним тим, хто придбав його.
• Чеснота – Божий
хітон; навчися виткати її, й будеш тим, хто одягає Того, Хто одягає творіння.
• Що є на землі, те викрадається розбійниками. Ти чини Небесне, бо воно є недоступне
перстам викрадачів.
• Треба відмовитися від розкоші, бо втягує в діла, від яких
після трезвіння бувають зітхання.
• Найкраще бридитися плотських помислів, тому
що вони й тіло розтлівають, і душу осквернюють.
• І земні блага не без трудів
дістаються, чому ж ухиляємося від благ Небесних через необхідність трудів?
• Чи
хочеш без труду творити чесноту? Думай про труд, що він тимчасовий, а про нагороду,
що вона вічна.
• Всі, хто тане від бажання непристойних задоволень, нехай розмірковують
про короткочасність насолоди і про тривалість покарання.
• Якою мірою нечисте життя,
такою ж і душа робиться тваринною; і плакати повинні ті, хто дійшли до цього,
як такі, що пошкодили розумну силу, й притім самі від себе.
• Все вважай тлінним,
і тільки чесноту – нетлінною.
• Відцурайся всього того, що робить людину подібною
до тварини, і роби те лише, що може зробити тебе Небесним.
• Примножуй турботи
про чесноту, тому що вона любомудрієм обновляє Адама.
• Володієш черевом? Володій
і язиком, щоби, коли залишаєшся рабом одного, і визволення від другого не було
марним.
• Люби Бога, але ж не будь сильніше від цього пристрасним до своїх, щоб
тобі не виявитися, за словом Його, хоч би й не бажав ти цього, недостойним Його.
• Будь терпеливим в скорботах, тому що в них вінці для подвижників.
• Терпіти зло
– блаженне діло, а робити – преокаянне, бо хто терпить, той спадкоємець Христовий,
а хто робить, той спадкоємець диявола.
• Прекрасний хліб посту, тому що нема
в ньому квасу задоволень.
• Святий жертовник молитви, тому що привертає до нас
• Святого святих.
• Не вважай справедливість неважливим додатком чесноти, тому
що без неї всяке діло нечисте.
• Якщо сієш в жебраках, то сій своє, бо чуже й
бур'ян перевершує гіркотою.
• Сліпий милостивий, якщо він несправедливий: обробляє
поле, з якого не може зібрати жнив.
• Завжди очікуй, але не бійся смерті; одне
й друге – істинні риси любомудрія.
• Носи на собі образ чесноти, але не для того,
щоби обдурити тих, хто бачить тебе, а щоб принести їм користь.
• Говорити слід
про хороше і тому, хто не чинить добра, щоби, засоромившись слів, приступити
й до діл.
• Якщо прагнеш Неба, то в тебе нема нічого спільного з землею, тому
що земля не дозволяє злітати в Небо.
• Не прагни розбагатіти через любов до жебракування,
тому що Бог узаконює праведника подавати милостиню від праведних трудів (Прип.
3, 9).
• Якщо чаша студеної води виправдовує милосердного, то яка нагорода очікує
того, що витрачає все на жебраків?
• Чистота і співстраждання – матері чеснот,
тому без одної або другої неможливо бути Христовими воїнами.
• Не залишай у зневазі
співстраждання: воно Благого Владику звело з Неба.
• Не зневажай
чистоти: через неї Та, Яка стала знаряддям Воплочення дарувала людям задля
нас Воплоченого.
• Не кажи: "Відімщу ворогові!" Є у нас Праведний
Суддя на Небі.
• Не бажай ані жити розкішно, ані розбагатіти, ані прославитися,
тому що це – житейська тлінність, а ми сотворені не для зітління.
• Не плач над
померлим: це – спільний шлях. І хто досягнув кінця, той блаженний.
• Плач за
грішником, а не за жебраком, бо останній увінчується, а перший підлягає покаранню.
• Смійся над колесом життя, яке крутиться без порядку, але остерігайся бездни,
в яку скидає воно тих, хто засинає на ньому.
• З Богом розмовляй багато, а з
людьми мало; через повчання себе в Законі будеш мати успіх і в одному, і в
другому.
• Прекрасна баня для душі – сльози під час молитви, але після молитви
пам’ятай, над чим ти плакав.
• Не ублажай могутніх світу, тому що могутніх чекає
суворе слідство (Муд. 6, 6); тому й Суддя буде до них суворішим.
• Адаму потрібно
трудитися, а ми, працюючи в Законі, отримуємо нагороду.
• Спадкоємцям Єви необхідно
уболівати, але, коли переносимо скорботи з вдячністю, прокляття для нас перетворюється
в благословення.
• Замість світильника, при розгляданні вчинків своїх, використовуй
совість; вона показує тобі, які вчинки в житті твоєму добрі і які – погані.
• Будемо засуджувати самих себе, і Суддя змилосердиться; бо, як Благий, радується
Він, бачачи, що грішник втрачає тягар свій.
• Якщо зроблено нами щось нечисте,
омиємо це покаянням, тому що образ Божий повинні ми представити в собі чистим.
• Перед тим, як оголені будуть душевні струпи, вилікуймо їх, щоби цими ліками
й покарання звернути нам на свою користь.
• Як зв'язаним важко ходити, так і ті,
що приліпилися до житейського, чесноту здійснюють нечисто.
• Слід зненавидіти
гріх; в такому випадку, якщо й посковзнеться коли хтось на гріху, швидше може
вийти із тенет його.
• Хто
не зненавидів гріха, той, якщо й не чинить гріха, зараховується до грішників.
• Зітхни
за ближнім, що грішить, щоб разом з тим зітхнути й за себе, бо всі ми винні
у вчиненні гріхів й підлягаємо покаранню.
• Другові, що грішить, нагадай про Суддю,
і загоїш свою виразку, тому що це лікування порадою, як загальне, придатне і
йому, і тобі.
• Маючи намір що-небудь сказати або зробити, подбай про виправдання,
яке незабаром від тебе буде вимагатися, – і, виправляючись страхом, здобудеш
чистоту.
• Покарання за гріх бійся, а сорому жахайся, тому що безмірна тяжкість
одного й другого.
• Краса і безліч майбутніх благ безмежні, а теперішнє – тінь,
дим, водяна бульбашка.
• Не сій поганого, тому що жнива близько і на того, хто
садить терня, очікує вогонь.
• Лицеміри, сластолюбці – троянди світу цього, але
потерпи трохи, і побачиш, що трава ця витоптана.
• Кожен поганий вчинок озброює
диявола, але озброєний жорстоко поводиться з тими, хто його озброїв.
• Чи хочеш
привести в безсилля ворога? Відкинь гріх, і над ним, позбавленим цих крил,
можна знущатися, як над горобцем.
• Горе нечестивому, бо коли всі просвічуються,
тоді він затьмарюється.
• Горе тому, хто говорить хулу, тому що в нього зв'язаний
язик і не в стані він хоч якось виправдатися перед Суддею.
• Горе беззаконному,
бо піде до суворого Судді й правдивого Законодавця.
• Горе тому, хто любить нагромаджувати
багатства! Багатство від нього втікає, очікує ж його вогонь.
• Горе ледачому!
Пошкодує за той час, який використав погано.
• Горе зарозумілому! Коли зійде до
гробу, довідається, хто він.
• Горе блудникові, що опоганює шлюбну ризу! З соромом
виганяється з шлюбного царського ложа.
• Горе сварливому і разом з ним п'яниці!
• В один ряд ставляться вони із убивцями й караються разом з перелюбниками.
• Горе
тому, хто розкошує! Недовго йому повніти, як тільцю, що готується на заріз.
• Горе
лицемірові! Пастир від нього відрікається, і овен виявляється вовком.
• Блаженний,
хто йде шляхом тісним, тому що вінценосцем сходить на Небо.
• Блаженний, хто зневажає
земні задоволення: боротьби з ним бояться демони.
• Блаженний, хто чистий в чесноті
та не лицемірний в душі: буде він судити світ, а не стане підсудним разом зі
світом.
• Блаженний, хто невсипущий в молитвах, читанні і добрих ділах: такий просвітиться,
щоб не заснути йому на смерть.
• Блаженний, хто високий у житті та смиренний
за способом думок: він наслідує Христа і з Ним буде возсідати.
• Блаженний, в кого
Закон не сходить з уст: Бог не покине його.
• Блаженний, хто багатьом робить
добро: на Суді знайде він багатьох захисників.
• Блаженний, в кого в чесноті нема
поганої домішки, тому що лопата Судді не вводиться ним в облуду.
• Блаженний,
хто прикрашає діла свої раніше, ніж виявить їх вогонь, яким все випробовується.
• Блаженний, хто поспішає до Майбутнього Життя, тому що теперішнє видає запах
тління і прямує до смерті.
• Блаженний, хто витрачає те, що зібрав, і чистим
повстає перед чистим Суддею.
• А головне в слові: не занедбуй душу, тому що незабаром
станеш перед терезами на Страшному Суді Христа, Бога нашого.
Усі права застережено. Повне або часткове використання матерiалiв www.traducionalist.at.ua дозволяється за умови посилання (для iнтернет-видань — гiперпосилання) на www.traducionalist.at.ua. Увесь матеріал, представлений на сайті www.traducionalist.at.ua, взятий з відкритих джерел. Відповідальність за достовірність фактів, цитат, власних імен та інших відомостей несуть автори публікацій.