Меню сайту

Категорії розділу
Публіцистика [341] Демонологія, містицизм [81]
Молитви-екзорцизми [15] Рідкісні молитви [18]
Екзорцизм [25] Книги [21]
Молитви [191] Секти, культи, окультизм [183]
Підпілля, історія УГКЦ [65] Християнський софт [5]
Часопис "Пізнай Правду" [22] Життя Святих [117]
Творчість [16] Масонерія і антихрист [245]
Відео Online [36] о. Піо "Щоденник Любові" [5]
Християнський націоналізм [104] Безбожники [36]
Папа Бенедикт ХVI [49] Московська психіатрія (МП) [105]
Культура [17] Життя у чистоті [40]
Роздуми про віру [108] Суспільні проблеми [450]
Пророцтва, об'явлення [55] Повчання, настанови [391]
Образки, ікони [5] Пресвята Богородиця [130]
Християнська містика [27] Українознавство [76]
Наука Церкви [424] Профанації [18]
Екологія [7] Цікаво... [68]
Традиціоналізм [63] Криза Церкви. Модернізм [70]
Повчальні історії, притчі [173] Паломництво [10]
о. Габріель Аморт "Нове визнання екзорциста" [26] Подружжя [132]
Християнська етика [39] Апокрифи [2]

Друзі сайту
Унійна Традиція УГКЦ
УГКЦ (Скала-Подільська)
В обороні католицької віри
Джублик в Закарпатті
Персональний сайт Павлюк
Молитва
Промінь Любові
Голодомор-геноцид 1932-33
Аве Марія
Українська благодійницька мережа
Благодійний Фонд «ТИ – АНГЕЛ»
Допомога онкохворим дітям

Форма входу

Головна » 2011 » Вересень » 26 » Наука Церкви » Святе Письмо заперечує навчання свідків єгови: МАРІЯ - БОЖА МАТИ
11:15
Святе Письмо заперечує навчання свідків єгови: МАРІЯ - БОЖА МАТИ
«Я ПОКЛАДУ ВОРОЖНЕЧУ МІЖ ТОБОЮ І ЖІНКОЮ І МІЖ ТВОЇМ ПОТОМСТВОМ ТА ЇЇ ПОТОМСТВОМ. ВОНО РОЗЧАВИТЬ ТОБІ ГОЛОВУ...» (Бут. 3, 15).

«І МОВИЛА МАРІЯ... ОСЬ БО ВІДНИНІ УБЛАЖАТИМУТЬ МЕНЕ ВСІ РОДИ» (Лк. 1, 46-48).

«І ЗНАМЕННЯ ВЕЛИКЕ ВИДНО БУЛО НА НЕБІ - ЖІНКА, ОДЯГНЕНА В СОНЦЕ;

І МІСЯЦЬ ПІД СТОПАМИ ЇЇ» (Од. 12, 1).

Організація Свідків Єгови неприхильно ставиться до особи Марії - Божої Матері. Заперечує всі привілеї, якими Господь обдарував Діву Марію.

Свідки Єгови рішуче виступають проти Марії - Богородиці. Вони вважають, що цю ворожнечу Господь заповів вже на перших сторінках Святого Письма:

«Я покладу ворожнечу між тобою і жінкою і між твоїм потомством та її потомством. Воно розчавить тобі голову, а ти будеш намагатися ввіп'ястися йому в п'яту» (Бут. 3, 15).

Свідки Єгови стверджують, що Святе Письмо є нашим дороговказом, ясною зіркою, порадником, проте на кожному кроці суперечать йому. Господні слова про Жінку - Єву (див. Бут. 3, 15) поєднують зі своєю організацією.

Пояснюють, що слово «Жінка» означає організація Свідків Єгови. Тому члени цієї організації є потомством жінки, натомість усі інші є потомством диявола.

Так можуть пояснювати лише ті, кому достатньо поживи, яку вони дістають з «Вартової Башти». Якщо хтось має розум вільний від будь-якого впливу, то для нього ці слова будуть не тільки недостатніми, а навіть дивними. Чому? Зараз дізнаємось.

Передовсім звернімо увагу на місце та час, а також на те, до кого були звернені ці слова і тоді зрозуміємо їх значення:

«Чоловік відповів: "Жінка, яку Ти дав мені, щоб була зо мою, дала мені плід з дерева, і я їв". Тоді Господь Бог сказав до жінки: "Що ти це наробила?" Жінка відповіла: "Змій обманув мене, і я їла". Отже, Господь Бог сказав до змія: "За те, що ти вчинив це, будь проклятий з-поміж усякої скотини та з-поміж усіх диких звірів. На череві твоїм будеш повзати і їстимеш землю по всі дні життя твого. Я покладу ворожнечу між тобою і жінкою і між твоїм потомством та її потомством. Воно розчавить тобі голову, а ти будеш намагатися ввіп'ястися йому в п'яту". А жінці сказав: "Помножу вельми болі твої і твою вагітність, в болях будеш народжувати дітей. І тягти буде тебе до твого чоловіка, а він буде панувати над тобою". Адамові ж сказав: "За те, що ти послухав голос твоєї жінки і їв з дерева, з якого я наказав тобі не їсти, проклята земля через тебе. В тяжкім труді живитимешся з неї по всі дні життя твого. Терня й будяки буде вона тобі родити, і їстимеш польові рослини. В поті лиця твого їстимеш хліб твій, доки не вернешся в землю, що з неї тебе взято; бо ти є порох і вернешся в порох"» (Бут. 3, 12-19).

З цих слів розуміємо, що Господь розгнівався на людину, яку сотворив. Він заповідає їй кару за непослух і одночасно каже, що ще подасть руку примирення. Покличе Жінку, яка буде неприятелькою всякого зла. Вона народить Спасителя людського роду.

Бог проклинає диявола, який був у вигляді змія. Диявол, що нав'язав приязнь першій жінці Єві, привів іі до упадку через гріх непослуху. Саме тому Господь заповідає, що приязнь між дияволом і Євою розірветься через іншу Жінку. Приязнь буде замінена неприязню між Жінкою і дияволом, такою, яка є між дияволом і Богом. Йдеться тут передовсім про відродження гідности жінки, яку втратила Єва. Це буде відродженням людського роду. Через Марію і її потомство, тобто Ісуса Христа та засновану Ним Церкву. Марія породила нас у важких духовних болях під хрестом. Тому вона є нашою Матір'ю, а ми в Ісусі Христі творимо її духовне потомство.

Коли б ми й погодилися з твердженням Свідків Єгови про те, що жінкою, яку згадує Книга Буття 3, 15, є їхня організація, то помітили б, що це твердження має багато недоречностей. Свідки Єгови повчають, що першим Свідком Єгови був Авель, котрого вбив Каїн. Згідно з цим поясненням треба визнати, що Христова Церква, за яку вони вважають свою організацію, започаткована у часи Авеля. Значить Ісус - Засновник Церкви з' явився пізніше, ніж Його Церква? Але як може організація існувати раніше від свого засновника?

Господь сказав у раю: «Я покладу ворожнечу між тобою і жінкою і між твоїм потомством та її потомством». Цією жінкою є Марія, її потомством є Ісус Христос і всі, хто належать до Його Церкви. Христос віддав нас під опіку своєї Матері - ми стали дітьми Марії (див. Йо. 19, 27). Ненависть диявола звернена до Жінки та її потомства, тобто до Марії й Ісуса з Його Церквою. Так само протягом століть, починаючи від апостолів, вчить католицька Церква.

Доказом того, що організація Свідків Єгови не може бути «жінкою» (тобто Церквою), про яку заповідав Господь, є Христові слова: «...Збудую мою Церкву» (Мт. 16, 18), які були сказані пізніше. Не говорив «збудував», а тільки «збудую». Натомість Свідки Єгови вважають, що Церква вже існувала, а потомством є її засновник.

Інші закиди Свідків Єгови стосуються Божого материнства Марії. Не можуть примиритися з тим, що Марію називають Божою Матір' ю. Бог не має Батька, тому не може мати матері - стверджують Свідки Єгови. Тут варто пригадати, що для Бога все можливо, тому людина не може обмежувати Його діяльність. Нехай Святе Письмо відповість нам, чи Марія має право, щоб її називали Божою Матір'ю. Знаємо, що у Біблії слово Господь означає Бог.

«І Ной зробив усе так, як велів йому БОГ; саме так і зробив він. ГОСПОДЬ сказав до Ноя: «Увійди ти і вся твоя родина в ковчег, бо тебе одного з цього роду побачив я праведним передо мною» (Бут. 6, 22-7, 1).

Ще один приклад із Нового Завіту:

«Шостого місяця ангел Гавриїл був посланий Богом у місто в Галилеї, якому ім'я Назарет, до діви, зарученої чоловікові, на ім' я Йосиф, з Давидового дому; ім' я ж діви було Марія» (Лк. 1, 26-27).

«Щаслива та, що повірила, бо здійсниться сказане їй від Господа» (Лк. 1, 45).

Отже, слово «Господь» вживається у Святому Письмі на окреслення Бога. Нижче подаємо вірш, який розвіює закиди Свідків Єгови проти Божого материнства Марії. Також перекреслює твердження, що Святе Письмо не називає Марію Божою Матір'ю:

«І як почула Єлисавета привіт Марії, здригнулася дитина в її лоні, і Єлисавета сповнилася Святим Духом, і викликнула голосом сильним: "Благословенна ти між жінками й благословен плід лона твого. І звідкіля мені це, що прийшла до мене МАТИ ГОСПОДА мого?"» (Лк. 1, 41-43).

Під час дискусії зі старшими збору на тему Божого імени, один із Свідків Єгови сказав, що там, де у Святому Письмі є слово «Господь», треба читати «Єгова», оскільки Святе Письмо має поганий переклад. Викинули з нього ім' я Єгова, замінюючи словом «Господь». Ми запитали, чи він не зречеться своїх слів? Відповів, що за слова, які він сказав, відповідає і ніколи їх не зречеться. Тоді попросили його, щоб прочитав вірш з Євангелія від св. Луки (див. 1, 43). Ось як він прочитав:

«І звідкіля мені це, що прийшла до мене мати Господа мого?»

Ми попросили, щоб, згідно зі своїм твердженням, слово «Господь» він замінив словом «Єгова». Коли він задумався, ми прочитали самі: «І звідкіля мені це, що прийшла до мене мати Бога мого?»

Ще раз хочемо наголосити, що ці слова Єлисавета промовила не сама від себе, а під натхненням Святого Духа. Сам Господь говорить устами Єлисавети, що Марія є Матір'ю Бога.

Цей пан схилив голову, не знаходячи жодної відповіді. Коли запитали його, чи тепер на підставі Святого Письма визнає Марію за Божу Матір - відповів: «Ні!» Запитуємо ще раз: чи відмовляється від своїх слів, що «Господь» треба читати як «Єгова»? Також відповів: «Н»і! Цим він підтвердив, що не Святе Письмо є підставою його віри, а брошури організації Свідків Єгови.

У розмовах зі Свідками Єгови неодноразово чули, що слово Господь (див. Лк. 1, 43) не стосується Бога, а тільки окреслює особу, подібно як ми це робимо в щоденній мові. Важко погодитись з тим, що «Господь» означає будь-яку людину. У такому випадку чому св. Єлисавета, котра була сповнена Святим Духом, почувала себе негідною прийняти Марію? Чи тільки тому, що Марія мала стати матір' ю пересічної людини? Натомість вона промовила: «І звідкіля мені це, що прийшла до мене мати Господа мого?»

Якщо б св. Єлисавета розуміла це так, як Свідки Єгови, то не могла б вважати ще ненароджену звичайну дитину за свого Господа, а себе негідною, щоб прийняти Його у своїй хаті. Адже сама носила в своєму лоні св. Йоана Хрестителя. Як могла почувати себе негідною приймати матір звичайної людини, а не Бога.

Ось ще один приклад із дискусії на цю тему. Поставлений перед аргументами Святого Письма Свідок Єгови визнав, що Ісус є Богом. Ми запитали, чи Марія є Його Матір'ю? Виразно відповів: «Так!» Тоді кажемо: якщо Ісус є Богом, а Марія є Його Матір'ю, то це значить, що є Матір'ю Бога. Деякий час задумався і відповів: «Ні!» Запитали ще раз: «Хвилину тому ви сказали нам, що Ісус є Богом, Марія Його Матір'ю, то чи дійсно Марія є Матір'ю Бога, чи ні?» Знову почули у відповідь: «Ні!»

Дійсно, як можна погодитись з тим, що Марія є Матір'ю Бога, коли так не вважає «Вартова Башта». Те, що її так називає Святе Письмо, не має жодного значення для Свідків Єгови. Неодноразово доводилось помічати, що Свідки Єгови часто настоюють на тому, у що не вірять або чого не розуміють. Знають тільки те, чого їх навчать старші брати, з думками і словами котрих вони завжди погоджуються. Зважають на їх слова без огляду на те, чи оперті вони на Святе Письмо, чи ні. Це для Свідків Єгови маловажливе. Таким сліпим довір'ям вони обдаровують своїх учителів. Хто має природне право сказати до Ісуса: «Мій Сину?» Тільки Бог і Марія. Знаємо, що Ісус є Богом, тому Марія, будучи Його Матір'ю, незаперечно є Матір'ю Бога! Попри це, Свідки Єгови пояснюють, що Марія була тільки Господньою слугинею: «Ось я Господня слугиня...» (Лк. 1, 38).

Не можуть зрозуміти, що Марія через покору окреслює себе як сотворіння щодо Творця. Як мала інакше сказати, щоб виявити свій послух і покору? Може так: «Ось я Мати Бога?» Але ж ще не стала нею. Якщо би й була, то з покори не сказала б так про себе. Не звертаймо увагу на те, як говорить про себе Марія, а подивімося докладно на зміст слів, які промовив до неї Всемогутній Господь через свого посланця:

«Ввійшовши до неї ангел, сказав їй: "Радуйся, благодатна, Господь з тобою! Благословенна ти між жінками"» (Лк. 1, 28).

Це є звертанням Бога до Марії. Якщо сам Господь через Ангела Гавриїла так возвеличує Марію, то яке маємо право ми, грішні істоти, не визнати її гідности? Чи, не визнаючи привілеї Матері Божої, не виявляємо цим неприязнь, покладену між її потомством і потомством диявола?

Марія була свідома своєї величности, вона покірно понизила себе перед ангелом, щоб засвідчити людям свою велич:

«І мовила Марія: "Величає душа моя Господа і дух мій радіє в Бозі, Спасі моїм, бо Він зглянувся на покору слугині своєї: ось БО ВІД НИНІ УБЛАЖАТИМУТЬ МЕНЕ ВСІ РОДИ"» (Лк. 1, 46-48).

Ці пророчі слова, сказані Марією перед св. Єлисаветою, швидко виповнились і виповнюються по всі дні. Від перших століть християнства аж до сьогодні називають Марію благословенною.

Коли розмовляли на цю тему із групою Свідків Єгови, то ось що почули у відповідь: «Благословенна не є жодним привілеєм чи прикметою». На підтвердження, що цей привілей нічого не означає, подали вірш із Святого Письма:

«Як будеш уважно слухати голосу Господа, Бога твого, виконуючи старанно всі Його заповіді, що їх заповідаю тобі сьогодні, то Господь, Бог твій, поставить тебе високо над усіма народами землі, і всі ці благословення зійдуть на тебе та здійсняться на тобі, якщо слухатимешся голосу Господа, твого Бога.

Благословен будеш у місті й благословен на полі; благословен буде плід твого лона і плід твоєї землі і плід твоїх тварин, великорослого та дрібного скоту.

Благословен буде твій кошик і твоя діжа. Благословен будеш, увіходивши й благословен будеш, виходивши» (Втор. 28, 1-6).

Закінчили словами: «Значить, що кінь, корова, вівця та інші тварини також благословенні?» Уважно читаючи, бачимо, що цей вірш не говорить, що благословенним є кінь чи корова. Благословенним є «плід твого лона і плід твоєї землі», «і всі ці благословення зійдуть на тебе». На тебе, а не на корову чи коня. Але ці благословення зійдуть за умови, «якщо слухатимешся голосу Господа, твого Бога».

Не знала «загублена вівця», що Святе Письмо часто застосовує цей вираз на означення Бога: «Благословен Бог...» (1 Пт. 1, 3).

Чи не бачимо тут великої неприязні змія до Марії? Господь обрав Марію, щоб стала Матір'ю Бога - свого Сина, назвав її благословенною між жінками. Проте Свідки Єгови прирівнюють прикмети Богородиці до отари, принижують її благословення. Але забувають, що Святе Письмо також і Бога називає благословенним:

«Ось дім ваш лишається вам (пустий). Кажу вам: Ви не побачите мене, аж поки не настане день, коли ви скажете: "Благословен той, що приходить в ім'я Господнє!"» (Лк. 13, 35).

«Благословен Бог і Отець Господа нашого Ісуса Христа, що у своїм великім милосерді відродив нас до живої надії через воскресіння Ісуса Христа з мертвих» (1 Пт. 1, 3).

«Благословен Бог і Отець Господа нашого Ісуса Христа, Отець усякого милосердя і Бог усякої втіхи» (2 Кор. 1, 3).

Цей благословенний Бог сам промовляє до Марії через ангела: «...Благословенна ти між жінками» (Лк. 1, 28).

Свідки Єгови ще запитують: чому Ісус Христос жодного разу не назвав Марію своєю Матір'ю, а тільки жінкою? Якщо навіть Ісус не називав Марію матір'ю, то чи заперечував цим, що не є її Сином? Коли б поставила це питання дитина, котра вчить катехизм, то можна її вважати за допитливу. Але коли про це запитує «дослідник Біблії», то засвідчує низький рівень своїх знань. Слово «жінка» східні народи і сьогодні вживають як властиву форму на окреслення особи матері. Цим висловлюють повагу до неї як до матері і жінки.

А Ісус підтверджує цим, що Його Мати є тією Жінкою, про яку заповідав Господь у раю (див. Бут. 3, 15).

Одним з найголовніших закидів Свідків Єгови до особи Марії є заперечення її дівицтва.

Принижують Пренепорочну Діву Марію, твердячи, що вона мала потомство від тілесного співжиття з Йосифом. Погляньте, як вони формулюють свої закиди, і на який вірш із Святого Письма посилаються:

«Та не спізнав її, аж поки породила сина...» (Мт. 1, 25).

Вираз «аж поки породила» означає для Свідків Єгови розмежування певного проміжку часу. Йосиф не спізнав Марії до часу, «аж» поки не народився Ісус Христос. Отже, після народження Христа Марія мала тілесний контакт з Йосифом.

Хіба слово «аж» має настільки важливе значення. Ні! Оскільки в іншому вірші це слово «аж» заперечує подібну думку. Ось як написано в другій Книзі Самуїла:

«І не було в Міхалі, дочки Саула, дітей аж по день її смерти» (2 Сам. 6, 23).

Чи тут слово «аж» поширюється на якийсь проміжок часу? Свідки Єгови не можуть стверджувати, що Міхаля народила дитину після своєї смерти.

Слова «аж поки породила» і «аж по день її смерти», не можуть мати такого пояснення, якого їм надають Свідки Єгови.

Про дівицтво Марії свідчить також Передання - усне християнське повчання. Після народження Ісуса Христа Марія не змінилася, залишаючись назавжди Дівою. Усній Традиції ми повинні вірити так само, як Святому Письму. Так повчають апостоли:

«Тож стійте, брати, і тримайтеся ПЕРЕДАНЬ, яких від нас навчилися чи то УСНО, а чи листовно» (2 Сол. 2, 15).

Євангелист Матей (див. 1, 25) наголошує на Божественности Христа, та що Ісус не має нічого спільного із земним отцем Йосифом. Євангелист Лука звертає увагу на страх Марії під час Благовіщення:

«А Марія сказала до ангела: "Як же воно станеться, коли я не знаю мужа?"»

На цей час Марія вже була заручена зі своїм чоловіком:

«Шостого місяця ангел Гавриїл був посланий Богом у місто в Галилеї, якому ім'я Назарет, до діви, зарученої чоловікові, на ім' я Йосиф, з Давидового дому; ім' я ж діви було Марія» (Лк. 1, 26-27).

Хоча Діва Марія була зарученою, проте склала перед Богом обіт чистоти. Свідки Єгови не перестають стверджувати, що Марія, окрім Ісуса, мала ще дітей із Йосифом:

«Хіба Він не син теслі? Хіба не Його мати зветься Марія, а Його брати: Яків, Йосиф, Симон та Юда? І Його сестри хіба не всі між нами? Звідки ж воно Йому це все?» (Мт. 13, 55­56).

Дійсно, у Святому Письмі згадується, що Ісус мав братів та сестер. Проте немає згадки, що Марія мала ще дітей, крім Ісуса! Не згадується, які це брати та сестри, рідні, чи, може, двоюрідні. Тому ми й запитали Свідків Єгови, чи ці згадані брати і сестри є дітьми Марії та Йосифа. Відповіли, що так! Коли запитали чи «брати» були апостолами, не одержали вичерпної відповіді. Одні кажуть, що апостолами були тільки Яків і Юда. інші натомість вважають, що було їх троє. У будь-якому випадку, більшість Свідків Єгови стверджують, що принаймні Яків був апостолом. Апостол Павло у посланні до Галатів пише:

«По трьох роках по тому пішов я у Єрусалим відвідати Кифу і перебув у нього п'ятнадцять день. А іншого з апостолів я не бачив, крім Якова, брата Господнього» (Гал. 1, 18-19).

Свідки Єгови на підставі цього вірша вважають, що Яків був братом Господнім - братом Христа. Але ап. Павло не згадує, який це був брат - рідний, двоюрідний чи може троюрідний? Проте, Свідки Єгови вперто твердять, що Яків був сином Марії і Йосифа. Тому всміхаються весело, вважаючи, що їм вдалося переконати католиків. Ще раз повторюють, що Христос мав братів, а Марія з Йосифом, відповідно, дітей.

Усмішка з обличчя Свідків Єгови зникає, коли читають фрагменти з Євангелія від Матея, Марка і Луки, де йдеться про вибір дванадцятьох апостолів. Саме на підставі цих фрагментів розвіюється твердження Свідків Єгови про те, що Марія з Йосифом, крім Ісуса, мали інших дітей, а Яків був братом Христа:

«Прикликавши своїх дванадцять учнів, Ісус дав їм владу над нечистими духами, щоб їх виганяли і лікували всяку хворобу й усяку неміч. Ось імена дванадцятьох апостолів: перший Симон, прозваний Петром, і Андрій, брат його; ЯКІВ, СИН ЗАВЕДЕЯ, та Йоан, брат його; ФИЛИП та ВАРТОЛОМЕЙ; ТОМА й МАТЕЙ, митар; ЯКІВ, СИН АЛФЕЯ, і Тадей; Симон Кананій та Юда Іскаріотський, що й зрадив Його» (Мт. 10, 1-4).

«І Він призначив дванадцятьох, щоб були при Ньому, та щоб їх посилати із проповіддю і дав їм владу виганяти бісів. Призначив Він дванадцятьох: Симона, якому дав ім' я Петро; ЯКОВА, СИНА ЗАВЕДЕЯ, та Йоана, брата Якова, й дав їм ім' я Воанергес, у перекладі - Сини грому; Андрія, Филипа, Вартоломея, Матея, Тому, ЯКОВА, СИНА АЛФЕЯ, Тадея, Симона Кананія, та Юду Іскаріота, що Його і зрадив» (Мр. 3, 14-19).

«А як настав день, покликав своїх учнів і вибрав з них дванадцятьох, яких назвав апостолами: Симона, якого назвав Петром, Андрія, його брата, Якова, Йоана, Филипа, Вартоломея, Матея, Тому, ЯКОВА, СИНА АЛФЕЯ, Симона на прізвище Зилота, ЮДУ, СИНА ЯКОВА та ЮДУ Іскаріотського, який став зрадником» (Лк. 6, 13-16).

Бачимо, що євангелист Матей згадує про двох апостолів на ім'я Яків. Один Яків - син Заведея, інший Яків - син Алфея. Тому й запитуємо Свідків Єгови, що сталося з апостолом Яковом - сином Йосифа, якщо ап. Павло в посланні до Галатів писав про рідного брата Ісуса Христа?

Те саме пише євангелист Марко. Святий Лука підтверджує це, навіть більше, пише, що апостол Юда, якого Свідки Єгови також вважають Ісусовим братом є сином Якова. Отже, не Йосифа і не Марії.

Ознайомившись із цими віршами, більшість Свідків Єгови відповідають, що особливо не зосереджували на них своєї уваги. І зобов'язуються натомість на наступний раз приготувати відповідь. У більшості випадках наступної дискусії немає, тому що вони намагаються її уникнути. Якщо навіть ця зустріч відбувається, то цієї теми навіть не згадують. У такому разі ми самі запитуємо, чи Алфей, Заведей і Йосиф є однією особою. На це відповідають, що апостол Яків є сином Йосифа, який походить з Заведеєвого роду. Ця відповідь є доказом того, що Святе Письмо знають так само «добре», як і походження Йосифа, котрий є з роду Давида.

В іншій розмові, один Свідок Єгови пояснив нам вірш (див. Гал. 1, 19) так: апостол Павло, крім Якова, зустрів Господнього брата, який не був апостолом. Як з цим погодитись, коли читаємо у Святому Письмі, що ап. Павло хотів зустрітись з Петром (див. Гал. 1, 18), але не зустрів нікого з апостолів, крім Якова, Господнього брата. Серед апостолів був ще один Яків, який не був братом Христа, але ап. Павло зустрів власне апостола Якова, котрий був братом Господнім.

Боже провидіння вчинило так, що євангелисти згадують імена батьків тих апостолів, котрих Свідки Єгови вважають дітьми Марії і Йосифа. Всемогутній Господь Бог знав, що знайдуться фальшиві пророки, які будуть заперечувати дівицтво Марії. Ці пророки повчають, що Діва Марія піддалась у всій повноті світському життю, яке має на собі пляму первородного гріха.

Чому Свідки Єгови не хочуть зрозуміти, хто це Господні брати!? Святе Письмо згадує про сестру Марії (див. Йо. 19. 25), але Свідки Єгови не задумуються над тим, чому немає згадки про щось більш важливе, як, наприклад, інших дітей Марії. У Святому Письмі маємо цю згадку на доказ того, що брати Господні були дітьми сестри Марії.

Протягом перших століть християнства було багато випадків, що подружжя жило в чистоті, добровільно на це погоджуючись. Прикладом може бути блаженна Кінга (Кунегунда 1234-1292), дочка короля Угорщини Бели IV. Вона вийшла заміж за короля Болеслава Встидливого, і разом з чоловіком прирікли перед Богом довічну чистоту. Жили згідно із порадою ап. Павла:

«Ось що, брати кажу: Час короткий. Тож нехай ті, що мають жінок, живуть, немов би й не мали» (1 Кор. 7, 29).

Це не єдиний приклад. Блаженна Кінга не є тут винятком. До життя в дівицтві та чистоті заохочував ап. Павло (див. 1 Кор. 7, 38. 8. 27):

«Тому той, хто віддає свою дівчину заміж, робить добре, а той, хто не віддає, робить ще краще.

Кажу ж нежонатим та вдовицям, що добре їм, коли зостануться, як я. А зв'язаний ти з жінкою? Не шукай розв'язатись. Розв'язаний від жінки? Не шукай жінки».

Сьомий розділ апостол Павло присвячує заохоті до життя в чистоті. Якщо одні змогли прожити в чистоті та дівицтві, то чому благословенна Богом Марія, будучи свідомою свого покликання, повинна була думати категоріями Єви або звичайної жінки? Ні, і доказом тут є Святе Письмо. Свідки Єгови не мають жодних конкретних аргументів з Біблії, щоб заперечити дівицтво Марії.

Не важко помітити недоречність пояснення цитати з Мт. 13, 55. Повіривши маловірам, згодимося, що Ісус є сином теслі, заперечимо зачаття від Святого Духа. Тоді Ісусові треба закинути, що Він є ворожбитом, чуда робить силою Велзевула, адже саме це закидали Йому маловіри.

Свідки Єгови повчають далі, що Ісус не був єдиною дитиною Марії, оскільки був Первородним. Якщо в Марії не було більше дітей, то Святе Письмо подало б, що Ісус - Єдинородний.

Але знаємо, що Біблія називає Ісуса Христа також Єдинородним:

«І Слово стало тілом, і оселилося між нами, і ми славу Його бачили - славу ЄДИНОРОДНОГО від ОТЦЯ, благодаттю та істиною сповненого» (Йо. 1, 14).

«Бог так полюбив світ, що Сина свого ЄДИНОРОДНОГО дав, щоб кожен, хто вірує в Нього, не загинув, а жив життям вічним» (Йо. 3, 16).

Згодом Святе Письмо Єдинородного Сина називає Первородним:

«Коли ж знову уводив ПЕРВОРОДНОГО у світ, то каже: "Нехай поклоняться Йому всі ангели Божі"» (Євр. 1, 6).

Тут виникає запитання, чи Господь мав більше синів, якщо Біблія називає Його Сина Первородним? Ми знаємо, що Господь Бог має одного Єдинородного Сина. Сотворених є більше, це всі, хто слухає Божого слова і його береже - вони є Господніми синами. Єдинородним і Первородним є тільки Ісус Христос, про що говорить Святе Письмо. Отже, помиляються знову Свідки Єгови, проповідуючи, що Марія мала, крім Ісуса, інших дітей.

Святе Письмо вже вкотре це заперечує:

«Як же вмер Ірод, ангел Господній з' явився вві сні Йосифові в Єгипті і каже: "Встань, візьми дитятко та Його матір і повернись в Ізраїльську землю, бо вмерли ті, що чигали на життя дитятка"». Устав він, узяв дитятко та Його матір і прийшов в Ізраїльську землю» (Мт. 2, 19-21).

Історичні документи засвідчують, що Ірод умер на четвертий рік після народження Христа. Тут Святе Письмо не згадує про інших дітей Марії. Виразно підкреслює, що вона мала тільки одну дитину. Зосередьмо нашу увагу ще на одному вірші. Ангел Господній не каже: «Візьми діти та ЇХНЮ МАТІР», але «візьми дитятко та Його матір».

Якщо б Йосифа та Марію єднало подружнє співжиття, то більш природним було б окреслення «візьми дружину свою», а не «Його матір». Ще один доказ, що Йосифа та Марію не єднало подружнє співжиття, як всупереч правді намагаються довести Свідки Єгови. Ми почули приблизно таке пояснення даного вірша: перебуваючи в Єгипті, Марія не могла мати більше дітей, з огляду на несприятливі умови.

З цієї відповіді випливає, що Марія не виконала Божого наказу (див. Бут. 1, 28), а протягом життя шукала тільки вигод. Але Богородиця вибрала собі вузький і тернистий шлях, не звертала уваги на розкоші та вигоди. Хіба Ісус народився у сприятливих умовах? Чи втеча до Єгипту була приємною для Марії? Найкраще сказав про «вигоди» Марії праведний старець Симеон (див. Лк. 2, 34-35).

Далі подаємо ще один вірш, який підтверджує, що Марія не мала більше дітей, крім Ісуса. У Святому Письмі читаємо:

«А при хресті Ісусовім стояли Його мати... Бачивши Ісус матір і біля неї учня, що стояв, - а його ж любив Він, - мовить до матері: "Жінко, ось син твій". А тоді й до учня мовить: "Ось матір твоя". І ВІД ТІЄЇ ХВИЛІ УЧЕНЬ УЗЯВ ЇЇ ДО СЕБЕ» (Йо. 19, 25-27).

Цими словами Ісус віддав свою Матір усім людям, в особі св. Йоана. Від тієї хвилини Марія є нашою Матір'ю, а ми разом із св. Йоаном є її дітьми. Саме св. Йоан опікувався Матір' ю після смерти Ісуса. Якби Марія, згідно з наукою Свідків Єгови, мала більше дітей, то, безперечно, вони би піклувалися про свою Матір, а св. Йоан не брав би її під свою опіку.

Свідки Єгови мають на це відповідь. Отож, проповідують, що Ісус Христос віддав свою Матір св. Йоанові тільки тому, що інші Його брати не розуміли Його науки і не вірили Йому, не були добрими братами.

Направду, таке пояснення є дивним. Чи тільки тому, що брати не розуміли Ісуса не могли опікуватися своєю Матір'ю? Але учні разом із апостолами також не розуміли Ісуса, хоча й були разом з Ним три роки.

Зрозуміли тільки тоді, коли Ісус після воскресіння просвітив їхній розум на Писання (див. Лк. 24, 19-21; Йо. 2, 22).

Незрозуміння в цьому випадку не означає злобу. Не прийшов ще час на зрозуміння. Доказом є також апостол Тома. Він протягом трирічної науки Христа не вірив, що Ісус воскресне. Навіть коли воскрес, і це підтверджували апостоли, Тома все ж таки не вірив (див. Йо. 20, 25).

Виходить, що Тома, коли б не повірив у воскресіння Христа, не цікавився б долею своєї Матері? Якби Ісусові брати були злими і не прийняли своєї матері, то Біблія згадує, що Христос мав також сестер:

«Хіба він не син теслі? Хіба не Його мати зветься Марія, а Його брати: Яків, Йосиф, Симон та Юда? І ЙОГО СЕСТРИ хіба не всі між ними? Звідки ж воно це все?» (Мт. 13, 55­56).

Святе Письмо не згадує про сестер, що вони були злими і не розуміли Ісуса. Було їх чимало, як подає євангелист, усі вони були серед нас. Будучи Христовими сестрами і дочками Марії, вони прийняли б свою Матір, якщо не хотіли цього зробити брати. Маючи рідних дітей, Марія не мала би потреби бути під опікою св. Йоана.

Вислухавши ці детальні аргументи, Свідки Єгови запитують, чому ми так відстоюємо дівицтво Марії? Чи вважаємо, що співжиття в подружжі є зганьбленням або неморальністю в Божих очах?

Католики ж вважають, що образливо говорити людині, котра присвятила своє життя чистоті та гідно цього дотрималася, що вона має дітей. Або, навпаки, якщо хтось має дітей і виховує їх на Божу славу, сказати йому, що він їх не має. Це людині болить. Такі нісенітниці заперечують правду. Про те, що Марія, крім Ісуса, не мала більше дітей, свідчить не тільки Святе Письмо, але й Передання. У такому разі, чому Свідки Єгови всупереч правді закидають, що Марія мала потомство крім Ісуса?

Позиція Свідків Єгови суперечить Святому Письму, котре вивищує Марію серед усіх жінок. Доказом цього є Христові слова:

«Йоан одягнений був в одежу з верблюжого волосу й носив ремінний пояс на своїх бедрах, а їв сарану й мед дикий. І проповідував, кажучи: «Слідом за мною іде сильніший від мене, що Йому я недостойний, нахилившись, розв'язати ремінця Його сандалів. Я вас хрестив водою, а Він хреститиме Святим Духом» (Мр. 1, 6-8). «Тоді прибув Ісус із Галилеї на Йордан до Йоана, щоб хреститися від нього; але Йоан спротивлявся Йому кажучи: "Мені самому треба хреститися в Тебе, а Ти приходиш до мене?" Ісус у відповідь сказав до нього: "Залиши це тепер, так бо личить нам здійснити всяку правду..."» (Мт. 3, 13-15).

Промовляючи слова, «що між народженими від жінок не було більшого від Йоана Христителя», Ісус не мав на меті принизити себе перед ним, а вивищив свою Матір Марію серед жінок людського роду. Марія є незвичайною «благодатною» (див. Лк. 1, 28), як її Син є «благодаттю та істиною» сповнений (див. Йо. 1, 14). Це значить, що вона є Жінкою без гріха - Пренепорочна, котра була наділена привілеєм стати Матір'ю Божого Сина, Богочоловіка.

Слова Ісуса Христа підтверджують, що св. Єлисавета породила велику людину: «не було між людьми більшого від Йоана Христителя».

Свята Єлисавета була вшанована великою гідністю від Бога, народивши найвеличнішу людину після Ісуса-Чоловіка. Свята Єлисавета почувала себе негідною, коли її відвідала Марія, кажучи: «Звідкіля мені це...» У цих словах чуємо здивування, що Марія прийшла до неї. Свята Єлисавета промовила ці слова під натхненням Святого Духа, зрозумівши велич Марії. І це ще не все! Під натхненням Святого Духа вона першою серед людей називає Марію - Матір'ю Бога:

«І звідкіля мені це, що прийшла до мене МАТИ ГОСПОДА МОГО?» (Лк. 1, 43).

Свідки Єгови кажуть, що Ісус принижував свою матір перед людьми. І на доказ навіть подають вірш зі Святого Письма:

«Тоді Він відповів тому, що говорив до Нього: "Хто моя мати і хто брати мої!" Вказавши ж рукою на своїх учнів, мовив: "Ось моя мати і брати мої! Бо хто чинить волю мого Отця, що на небі, той мій брат, сестра і мати"» (Мт. 12, 48-50).

Не таким є сенс цих слів, як думають Свідки Єгови. Треба зважати на те, перед ким вони сказані й кому адресовані. Цей дванадцятий розділ Євангелія від св. Матея потрібно читати не від сорок восьмого вірша, а від двадцять другого. Лише тоді зрозуміємо, що Ісус сперечався з фарисеями, котрі заперечували Його післанництво як Месії.

«І здивувалися всі люди й говорили: "Чи не є часом цей син Давида?" А фарисеї, почувши це сказали: "Отой не інакше виганяє бісів, як тільки Велзевулом, князем бісівським"» (Мт. 12, 23-24).

«Тоді деякі з книжників та фарисеїв озвались до Нього: "Учителю, ми хочемо бачити якийсь знак від Тебе"» (Мт. 12, 38).

Ісус знав, що фарисеї очікують земного Месію. Вони розраховували на його геніяльність, на те, що він визволить їх з-під римського панування, як колись це зробив Мойсей, визволяючи ізраїльтян з єгипетської неволі. Тому не вірили в Ісуса-Месію. Не вірили тому, що Ісус не походив із вельмож, котрі мали великий вплив. Ісус навчав про прихід Месії не від людського роду, а із неба: «Хто моя мати... Бо хто чинить волю мого Отця... той мій брат, сестра і мати».

Дуже виразно Ісус Христос підкреслює, що Він не походить як Мойсей, від звичайної земної матері. Його мати, Пренепорочна Діва Марія відрізняється від земних матерів своїм чистим безгріховним серцем (див. Лк. 1, 28), як і Христос «благодаттю та істиною» сповнений (див. Йо. 1, 14).

Напевно Ісус Христос мав можливість прийти у світ по-иншому. То чому народився саме від Марії? Будучи Всемогутнім Богом, вибрав найкращий шлях. З приходом на землю Ісуса збулися слова Господа. Замість Єви Бог покликав іншу жінку, і вона розчавила зі своїм потомством голову сатани (див. Бут. 3, 15). Господь прийшов через її посередництво. Тому ми називаємо Марію - Небесною Брамою. Марія є Посередником Божої благодати, яку ми отримуємо через її заступництво. Святе Письмо досить чітко показує це. Коли на весіллі в Кані Галилейській господарям забракло вина, Марія звернулася до Ісуса: «Вина в них нема» (Йо. 2, 3). Відповідаючи, Ісус каже своїй Матері, щоб не переймалась цим: «Що мені, жінко, - а й тобі? Та ж не прийшла година моя!» (Йо. 2, 4).

Але на прохання Матері Син приближає цю хвилину і робить чудо. Марія настановляє слуг: «Що лиш скаже вам, - робіть» (Йо. 2, 5). У цьому бачимо посередництво Марії, без якого не було б чуда. Марія й сьогодні не перестає бути посередницею, - доказом цього є неодноразові чуда.

Перше чудо в Кані Галилейській руйнує ще один закид Свідків Єгови, який вони спрямовують проти Марії. Закидають, що вона взагалі не розмовляла з Ісусом і не розуміла Його післанництва. Але приклад з Кани Галилейської свідчить, що Марія знала про Христову силу робити чуда. Тому й звертанулася до слуг, щоб слухалися Його вказівок. І знаємо, що Ісус перемінив воду у вино.

Марія є звичайною людиною, яка з Божої волі стала Матір'ю Бога. На цьому людський розум обмежується!

Свідки Єгови атакують також найбільшу після Божого Материнства гідність Марії - Непорочне Зачаття. Свій закид стараються підкріпити цитатами зі Святого Письма.

У брошурі Свідків Єгови «Переконуйтесь у всьому» (ч. 2, с. 118) читаємо: «Ісусова Мати Марія, не була "непорочною", тобто вільною від гріха. Від нього був вільний тільки Ісус Христос».

Відкликуються при цьому на вірш із Псалма:

«Я ж у беззаконні народився, й у гріху зачала мене моя мати» (Пс. 50, 7).

Вже не вперше бачимо, що для Свідків Єгови достатньо вирвати із тексту вірш, щоб на цій основі доводити свою правдивість. Вони пояснюють, що Марія зачала Ісуса в беззаконні. Але поданий ними вірш аж ніяк не стосується Марії.

Не звертають уваги на те, кому адресовані ці слова. Для них достатньо й цього, бо так пише Біблія. Тому подаємо цілий початок із Псалма, щоб зрозуміти, кого він стосується:

«Провідникові хору. Псалом Давида, коли увійшов пророк Натан до нього, після того, як був він з Ветсавією. Помилуй м'я, Боже, з милости Твоєї, з великого милосердя Твого зітри мої провини. Обмий мене повнотою від вини моєї, очисть мене від гріха мого. Провини бо мої я знаю, і гріх мій завжди передо мною. Тобі, тобі єдиному згрішив я, і зло на очах твоїх учинив я, щоб Ти у вироку Твоїм був оправданий і правий, коли будеш судити. Я ж у беззаконні народився, й у гріху зачала мене моя мати» (Пс. 50, 1-7).

Одного разу ми довели Свідкам Єгови, що цей Псалом стосується матері Давида, а не Марії - Матері Ісуса. Проте вони відповіли, що оскільки Давид був зачатий у беззаконні, то Марія, будучи з Давидового роду, також перейняла гріховність. Але подивімся наскільки смішним є таке пояснення. Починаючи від Єви - ніхто не був позбавлений гріха. Так, що не тільки Давид перейняв його від своєї матері. Винятком тут є Марія із своїм Сином Ісусом Христом.

Ми не можемо порівнювати Марію з матір' ю Давида, як і не можемо порівнювати Ісуса Христа з Давидом. Після смерти тіло Давида розклалося, а тіло Ісуса залишилось нетлінним. Приймаючи, що Марія є з Давидового роду й успадкувала первородний гріх по матері Давида, треба прийняти, що Ісус також обтяжив себе цим гріхом. Не міг успадкувати гріх від Отця, тому що Його батьком є Бог, але перейняв би його по матері, яка була з гріхом, - вважають Свідки Єгови.

Під час іншої дискусії ми почули ще дівнішу відповідь. Свідки Єгови боронять свою позицію про первородний гріх Марії. Проте нічого не говорять про гріх Ісуса, вважаючи, що гріх не переходить від матері, а від батька. Христос є без гріха тому, що не мав земного батька.

Таким поясненням заперечують самі собі. Гріх переходить від батька, а Марії закидають, що успадкувала його по матері Давида. У Псалмі 50, 7 читаємо, що в гріхах зачала мене МАТИ моя, а не БАТЬКО.

Важко зрозуміти, чому Свідки Єгови не думаючи виривають із тексту Святого Письма вірш, в якому йдеться зовсім про інше, ніж подає брошура. Вони не шукають правдивого пояснення, чому зміст брошури розходиться зі Святим Письмом. Свідки Єгови всякими методоми боронять позицію «Вартової Башти».

Розмовляючи з однією пані, котра показувала нам вже згадану брошуру, ми дізналися, що вона як Свідок Єгови мала завдання від старших збору опрацювати реферат про Марію на підставі цієї брошури. Довірене їй завдання сумлінно виконала, чим і задовільнила себе саму та братів із збору. Ми ж запитали, чи вона звіряла цитати, подані в брошурі із Біблією. Відповіді не отримали. Уся брошура була розмальована червоним олівцем. Був також підкреслений згаданий вірш псалма (50, 7).

Коли на наше прохання вона прочитала цей псалом від самого початку, то почервонівши відповіла, що дійсно стосується він Давида і його матері. На запитання, чи опрацьовувала вона реферат на підставі Святого Письма, не почули відповіді. Але коли жінка почала глибше вникати в зміст брошур, порівнюючи їх із Біблією, зрозуміла, що Свідки Єгови сіють фальшиву науку. Сьогодні вона вже не заглядає до їхніх брошур.

Свідки Єгови доводять, що Марія була грішною людиною, покликуючись на вірш Проповідника:

«Нема на світі такого праведника, що чинить добро, ніколи не згрішивши» (Проп. 7, 20).

Відкинувши вже подані вірші про Марію, на підставі цієї цитати треба прийняти, що Ісус був грішний, оскільки немає на світі праведних, котрі б не грішили. Свідки Єгови вважають, що Христос є звичайною людиною, тому вимушені прийняти, що Він був грішником. Подібну думку читаємо в посланні до Галатів: «Проклят усякий, хто висить на дереві» (Втор. 21, 23; Гал. 3, 13). Якщо кожен, то і Христос.

Першою згрішила Єва, після її падіння згрішив Адам. Потім гріх перейшов на всіх людей, за винятком Марії - Божої Матері, бо Вона є благодатна - Непорочна.

На Марії сповнились Господні слова, сказані до змія в раю: «Я покладу ворожнечу між тобою і жінкою і між твоїм потомством та її потомством. Воно розчавить тобі голову, а ти будеш намагатися ввіп' ястися йому в п' яту». Бачимо, що на Матір свого Сина Бог вибрав Жінку, котрої не торкнувся гріх.

Адам і Єва були благодатними до часу, коли їх спокусив диявол. З хвилини падіння вони втратили благодать. Це було результатом гріха. До Марії Господь сказав через ангела, що вона є «БЛАГОДАТНА», без гріха, як перші люди, перед зіпсуттям, були безгрішними. Для кращого зрозуміння додаємо, що в Діяннях апостолів (див. 6, 8) читаємо: «Стефан же, повний благодаті й сили, творив чуда й великі знаки в народі».

Прочитавши цей вірш, Свідки Єгови закидають, що св. Стефан також міг бути непорочно зачатий, тому що Святе Письмо говорить, що він, як і Марія, був благодатний. Але це не так! Велика різниця між благодаттю Марії і благодаттю Стефана. Нехай цю різницю вкаже нам Святе Письмо.

У Євангелії від Йоана читаємо:

«Свідчить про Нього Йоан, і проголошує, промовляючи: "Ось той, про кого я говорив:

Той, що йде за мною, існував передо мною, був раніше за мене". ВІД ЙОГО ПОВНОТИ ПРИЙНЯЛИ ВСІ МИ - БЛАГОДАТЬ ЗА БЛАГОДАТЬ. Закон бо був даний від Мойсея, БЛАГОДАТЬ ЖЕ Й ІСТИНА ПРИЙШЛА ЧЕРЕЗ ІСУСА ХРИСТА» (Йо. 1, 15-17).

Отже, св. Степан повноту благодати отримав від благодати Ісуса. Про це читаємо у Святому Письмі.

Після свого народження Марія була обдарована Божою благодаттю. Святий Стефан не народився повний благодати, як Марія. Він був, як кожна людина, обтяжений первородним гріхом. Тому без гріха після Ісуса була тільки НЕПОРОЧНА Марія, Його мати!

Католицька Церква має рацію, стверджуючи, що Марія «НЕПОРОЧНО ЗАЧАТА». Бо, як бачимо, догма Церкви про Непорочне Зачаття Марії має свої корені в Біблії. Діва Марія була без гріховної плями.

Вирок Адамові і його потомству, обтяженому гріхами, «перетворитися в землю» - не торкається Марії, Божої Матері. Тому її тіло не могло піддатися процесові розкладу.

Проводячи свою агітаційну роботу, Свідки Єгови окрім журналів і брошур, розповсюджують різноманітні листівки. Одна з них, зміст якої подаємо нижче, написана з метою висміяти релігійні звичаї і молитви, але насправді компрометує лише свого автора:

«Ангельське вітання: Радуйся благодатна, Господь з тобою. Благословенна ти між жінками. Ти бо знайшла ласку в Бога. Ось ти зачнеш в лоні й вродиш сина й даси йому ім' я Ісус. Дух Святий зійде на тебе й сила Всевишнього тебе отінить. Марія сказала: "Ось я Господня слугиня: нехай зо мною станеться по твоєму слову". Задумайтеся! Чи ти просиш Бога, щоб бути матір'ю Божого Сина? Чи ти повторюєш ці слова, які промовляла Марія до Ангела? Подивись на цю безглуздість. Сміх та й годі! Може справді попроси Бога, щоб ти була Його Матір'ю. Жінка, стоячи на колінах промовляє: ось я Господня слугиня, нехай зо мною станеться по твоєму слову. Такі ж самі слова повторює молода дівчина: Господи, нехай і мені буде так само. Чоловік, ніби проявляючи заздрість, говорить: Господи, нехай зо мною станеться по твоєму слову. Всі хочуть бути матір'ю Божого Сина. Люди!!!

Задумайтесь хоча на хвилину. Господу Богу не треба більше матерів, щоб народжувати Ісусів, оскільки вже має одну... »

Автор цієї листівки не знає, що християнин, молячись «Богородице Діво», не робить це зі своєї наївности. Автор також не зауважив, що зайшов задалеко, адже він не висміює релігійні практики, а саму молитву. Християни добре розуміють значення слів молитви. Ось, що пише далі автор листівки:

«Не ображайся друже, а уважно читай. Молитовні тексти до Богородиці переповнені хто-зна чим. Вежа Давида. Вежо із слонової кістки, молись за нас. Подумай, чи вежа може молитись? Ні, навіть якщо б вона була золотою. Але читай далі. Будиночку золотий, кивоте Завіту - молись за нас. Кивот це квадратна скринька виготовлена із дерева. Його виготовив і вкрив золотом Мойсей. У Кивоті переховувались таблиці Божих заповідей. Сьогодні цього кивоту немає, то чому ви молитесь до нього? Хіба скринька може молитися?

Рання зірко, молись за нас? Хіба зірка молиться? Бачив текст молитви, який мала в молитовнику монахиня. Прочитав такі слова: «Сінечко, на якому лежав Спаситель, молись за нас». Подивіться! Сіно з'їв осел, а вони моляться до нього. Це є католицька молитва, на яку щодня скликають дзвони Ченстохови. Так, дзвони дзвонять, а нерозумні зі всієї сили тягнуть «Богородице Діво». Що ж ви думаєте? Думаєте, що оповідаєте Богові цю історію, щоб Він її не забув?!»

Цікаво, чому автор не вказав молитовник і сторінки, де була вміщена молитва про сіно. Кожний молитовний текст перевіряє церковна влада, але чому ж ця влада затверджувала молитви із подібними словами: «сінечко, на якому лежав Спаситель, молись за нас»? Не затверджувала, тому що її просто не існує. Зате треба якось висміяти християн, монахинь, тому й вигадують різні нісенітниці. Відповіддю на другу частину листівки можуть бути слова її автора: «Молитовні тексти до Богородиці...» Самі слова говорять, що це молитва до Богородиці, тобто Марії, а не до предметів.

Свідки Єгови мали б рацію, коли б католики дійсно молились до предметів. Проте католики не настільки наївні, як автор листівки і ті, що йому вірять, бо знають до кого спрямовують свої молитви.

«Кивоте Завіту». Кивотом Завіту була позолочена дерев'яна скринька, де зберігались таблиці Божих заповідей, посуд з манною і жезл Арона (див. Євр. 9, 3-4).

Марія - Непорочна - це особа, в котрій Бог знайшов собі помешкання, оскільки носила Його в Дівичому лоні.

У Старому Завіті Божий Кивот вважали за найбільшу святість (див. 1 Хр. 15, 2). У Новому Завіті Кивотом Завіту є Марія. Старозавітній Кивот був символом Марії, жезл Арона - символом священства, манна - символом Євхаристії. Марія-Кивот Нового Завіту носила в своєму лоні Дателя заповідей, Первосвященика і Хліб, котрий зійшов з неба. Тому символ Кивоту здійснився саме в особі Марії.

«Ранішня зірко». Цими словами називаємо Марію. Ранішня зірка проголошує закінчення ночі і благовістить прихід дня. Ранішня зірка вказує прихід сонця, так і Марія принесла Світло Світу - Ісуса Христа (див. Йо. 8, 12).

«Небесна брамо». Цей заклик стосується Богородиці тому, що через неї прийшов до нас із неба Спаситель. Марія відкрила нам небо.

Погодьмося з тим, що справді знайшлась наївна людина, як і автор листівки, зробила браму, прикрасила її, помалювала на синьо і до неї молилась. Але що збудує і до чого буде молитись при закликах, таких як Столиця мудрости, Причина нашої радости, Зцілення немічних, Прибіжище для грішних тощо?

Шкода, що автор листівки використав тільки окремі епітети. Залишив без уваги: Мати, Невіста, Цариця. Всі ці слова прослави стосуються Особи Марії - Божої Матері. Молитовні тексти закінчуються словами: «Агнче Божий, котрий згладжує гріхи світу, спаси нас». Невже й тут автор листівки вважає, що якщо католики моляться до скриньки, брами чи зірок, рівно ж моляться до якогось агнця-барана?

Божим Агнцем Ісуса Христа називав вже Йоан Хреститель, промовляючи: «Тож наступного дня бачить він Ісуса, що йде до нього, та й каже: "Ось Агнець Божий, який світу гріх забирає"» (Йо. 1, 29).

Йоан Хреститель говорив про Ісуса, а не про барана. Вжито це в алегоричному значенні, подібно як: Ранішня Зірка, Брама Небесна, Кивот Завіту - до Особи Марії.

Так само діти використовують різні слова, звертаючись до своєї матері: мамо, матінко, квіточко. Слухаючи це, матір чи батько не гніваються на своїх дітей. Навпаки! Тішаться, знаючи, що ці слова виходять з їхніх сердець.

Прикро є для матері, коли діти називають її: мачухо, стара, чи взагалі не признаються до неї як Свідки Єгови до Марії - Матері Спасителя людського роду. Говорять про Божу Матір різні нісенітниці, не зупиняючись у своїх стараннях, відвертають дітей від Небесної Матері. Для цього використовують різні можливості, відкликуються на пророцтва Єремії. Повчають, що культ матері з дитиною був прийнятий і практикувався в поганському Вавілоні, де поклонялися Семіраміс і її синові Німроду:

«Діти збирають дрова, а батьки запалюють вогонь; жінки ж місять тісто ...щоб мене ображати» (Єр. 7, 18).

Немає католиків, які б жертвували Пресвятій Діві «печиво». Католики прославляють Марію як Царицю неба, бо її Син - Ісус Христос є Царем неба і землі. Марія є рівно ж Царицею усього світу.

Хвала, яку складають Марії, не є поганським звичаєм. Доказом цього є факт, згаданий в брошурі Свідків Єгови «Переконуйтесь у всьому», її автор пише, що «католицька енциклопедія» (т. 4, с. 563 англ. м.) згадує про певну секту відокремлених християн (IV ст.), котра була забороненою через жертвоприношення печива Марії.

Про цю секту написав св. Єпіфаній (404 р.). Її членів називали колиридіянами. Церква виступала проти діяльности цієї секти. Згадана енциклопедія чітко доводить, що це не католики жертвували печиво, а певна християнська секта. Католицька Церква забороняла цей поганський культ. Отже, не могла впровадити те, що сама заборонила. У Католицькій

Церкві прославляють Марію від самого початку християнства. Не використовують жодних поганських практик. Християнський культ Марії випливає з любови й пошани, якими обдаровують Божого Сина і Його Матір. Найважливішим є те, що цей культ бере свої початки зі Святого Письма. Про це ми неодноразово згадували в цьому розділі.

Г. і А. Щепанські, Т. Кунда

Святе Письмо заперечує навчання свідків єгови


Схожі матеріали:

Категорія: Наука Церкви | Переглядів: 3766 | Додав: Anatoliі☩UCT☩ | Теги: святі тайни, секти і культи, свідки, Свідки Єгови, секти, лжесвідки, ІМ'Я БОГА, наука Церкви, біблеїсти, Пресвята Богородиця | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Присвячений Святому Йосифу - Обручнику Пресвятої Богородиці

Відправляємо:


Молитовні прохання
500

Підпишіться на оновлення:





Пошук на сайті



Даний сайт синхронізовано під браузери Mozilla Firefox та Opera
2008-2024©Ukrainian Catholic-Traditionalist
Усі права застережено. Повне або часткове використання матерiалiв www.traducionalist.at.ua дозволяється за умови посилання (для iнтернет-видань — гiперпосилання) на www.traducionalist.at.ua. Увесь матеріал, представлений на сайті www.traducionalist.at.ua, взятий з відкритих джерел. Відповідальність за достовірність фактів, цитат, власних імен та інших відомостей несуть автори публікацій.
Яндекс.Метрика