Меню сайту

Категорії розділу
Публіцистика [341] Демонологія, містицизм [81]
Молитви-екзорцизми [15] Рідкісні молитви [18]
Екзорцизм [25] Книги [21]
Молитви [191] Секти, культи, окультизм [183]
Підпілля, історія УГКЦ [65] Християнський софт [5]
Часопис "Пізнай Правду" [22] Життя Святих [117]
Творчість [16] Масонерія і антихрист [245]
Відео Online [36] о. Піо "Щоденник Любові" [5]
Християнський націоналізм [104] Безбожники [36]
Папа Бенедикт ХVI [49] Московська психіатрія (МП) [105]
Культура [17] Життя у чистоті [40]
Роздуми про віру [108] Суспільні проблеми [450]
Пророцтва, об'явлення [55] Повчання, настанови [391]
Образки, ікони [5] Пресвята Богородиця [130]
Християнська містика [27] Українознавство [76]
Наука Церкви [424] Профанації [18]
Екологія [7] Цікаво... [68]
Традиціоналізм [63] Криза Церкви. Модернізм [70]
Повчальні історії, притчі [173] Паломництво [10]
о. Габріель Аморт "Нове визнання екзорциста" [26] Подружжя [132]
Християнська етика [39] Апокрифи [2]

Друзі сайту
Унійна Традиція УГКЦ
УГКЦ (Скала-Подільська)
В обороні католицької віри
Джублик в Закарпатті
Персональний сайт Павлюк
Молитва
Промінь Любові
Голодомор-геноцид 1932-33
Аве Марія
Українська благодійницька мережа
Благодійний Фонд «ТИ – АНГЕЛ»
Допомога онкохворим дітям

Форма входу
E-mail/Login:
Пароль:

Головна » 2010 » Квітень » 1 » Повчання, настанови » Гріхи, про які ми мовчимо
15:45
Гріхи, про які ми мовчимо

У кожного з нас є гріхи, в яких нам не хочеться зізнаватися на сповіді. Якщо навіть говоримо про них, то дуже загальними словами, ніяковіючи, з боязкою надією на те, що «пронесе» і священик допитуватися не стане. Є й такі гріхи, в яких боїмося зізнатися навіть самі собі - куди легше, та й звичніше в усьому звинувачувати інших або обставини. Та все ж до тих пір, поки ми не побачимо, поки не назвемо на ім'я свої «дрібні злодійства», будемо рабськи йти на поводу у них.

«Про це»

Мабуть, найважче благочестивій людині зізнаватися в тому, що вона безсила перед власною хтивістю. Може, і хотіла б її позбутися, а от як - не знає. У притчі Клайва Льюїса «Розірвання шлюбу» є персонаж з ящірку на плечі, яка розмовляє. Те, що вона йому нашіптує, дуже схоже на пожадання. Ящірка господареві порядком набридла, і все ж він ніяк не зважиться її вбити. Так буває часто: людину щось гнітить, вона дуже хоче в цьому зізнатися, але боїться, що, зрозумівши, який вантаж її давить, назвавши його по імені, змушена буде від нього позбавлятися, а до таких подвигів вона не готова. Тому викручується, як може, щоб ніби як сповідатися, але «про це» - ні слова. Як-то одна з моїх парафіянок (я служив у звичайній парафіяльної церкви) прийшла на сповідь з тим, що збрехала батькам. Я став розпитувати докладніше, і з'ясувалося, що вона вже давно приховує від них роман з одруженим чоловіком. Розірвати цей зв'язок дівчина була не в силах і тому воліла мовчати про нього навіть у сповідальні.

Що в таких випадках робити священику? Бути уважним і мудрим, щоб не приголомшити людину вимогою «негайно змінити поведінку», не пояснивши при цьому, навіщо і як це можливо.

Є ще одна причина, через яку багато хто воліє мовчати «про ці справи». Чимало людей і справді вважають, ніби в безладних зв'язках немає нічого поганого. Відбувається це, думаю, не в останню чергу через те, що суспільство вважає їх чимось цілком припустимим, чимось, майже, природнім. Набагато суворіше воно ставиться до різного роду порушень закону, до зазіхань на чужу власність, а тим більше - на майно роботодавця. Тому в махінаціях, у комп'ютерних крадіжках, у шахрайствах, поганих або нечесних вчинках сучасна людина сповідується набагато частіше, ніж у «гріхах плоті». Врешті-решт, ящірка, про яку розповідає Льюїс, переможена полум'яним ангелом, перетворилася на дивного сріблясто-білого коня «із золотими копитами і золотою гривою», чоловік скочив на коня, і «вони ... пронеслися блискучою зіркою, аж до гір ». Тут - сіль притчі прохтивість: якщо людині дбайливо допомогти, вона здатна очистити, звільнити свої бажання і знайти крила. Інша справа, чи здатний священик створити таку духовну атмосферу, в якій була б можлива подібна зміна.

Заздрість

У ній сповідаються ще рідше, ніж у «плотських гріхах», та що там, її майже не помічають, хоча, мабуть, немає іншого пороку, який так підступно отруював би наші стосунки з іншими людьми. Якщо хто й винуватить себе на сповіді в тому, що заздрить ближнім, як правило, розуміє під заздрістю виключно злу емоцію. Почуття це, справді, дуже дрібне, але набагато огидніші вчинки, яке воно підказує. Найчастіше саме через заздрощі ми зловтішаємося, пліткуємо, робимо дрібні і не дуже дрібні капості, хоча мало хто погодиться таке визнати. Навіть побачити цей корінь зла часом непросто: заздрість майстерно прикидається критичністю або справедливим невдоволенням, інакше кажучи, спокушає бачити іншого в поганому світлі, але при цьому тішити себе тим, що заможний сусід - насправді жадібна хапуга, а колега, який вміє гарно говорити - хвалько і базіка.

Це особливо помітно в політиці. Більшість популістських партій, прийшовши до влади, обіцяють нарешті «розправитися» з тією чи іншою соціальною групою. Ті, кого подібні обіцянки приваблюють, в дійсності - незалежно від того, усвідомлюють вони це чи ні – керуються не стільки політичними уподобаннями, скільки елементарною заздрістю, яка нашіптує: «Чому це він має жити краще, ніж я?» Вона вперто міряє світ по собі, а того, хто наважиться хоч на дюйм перерости планку, миттєво пригинає, щоб не висовувався. Однак не варто думати, ніби це тільки «світський порок» - на жаль, не менше, ніж світ, їм вражена церковне, в тому числі чернече середовище. Деякому «ревнителю рівності» набагато легше методично псувати життя більш діяльному або талановитому побратимові чи сестрі, ніж радіти власним дарам і самому, в повну силу робити те, що може. Коли ж доведений до крайності «вискочка» залишить монастир, його - замість того, щоб задуматися, чому таке трапилося, - негайно оголосять зрадником, а для науки іншим скажуть: «Дивіться, до чого доводить гординя». Може бути, варто було б в подібних випадках набратися мужності і визнати: «Ми винні не менше, треба міцно пам'ятати, скільки зла здатна заподіяти заздрість».

Безперечно, людині властиво порівнювати себе з іншими. Про те, якою високою може бути змагальність, коли до неї не домішується заздрісне почуття, свідчить, приміром, дружба двох святих - св. Григорія Назіанського і св. Василія Великого. «Одну маючи мету, ми невпинно зростали в полум'яній любові один до одного, - в надгробному слові св. Василю згадував св. Григорій Назіанський. - Нами керували рівні надії і в добрій справі - у вченні. Але далека була від нас заздрість, старанним ж робило змагання. Обидва ми домагалися не того, щоб будь-кому з нас самому стати першим, але яким би чином поступитися першістю один одному, бо кожен з нас славу друга вважав власною, своєю». Немає нічого поганого в тому, щоб змагатися в зусиллях, тягнутися до того, що свідомо більше нас, питання в іншому - чи готові ми поступитися першістю і не знеславити друга, що переміг, привласнивши собі його славу.

«... Грішу словом ...»

Ось ще один порок, про який теж рідко говорять на сповіді, хоча я впевнений: тут кожному є, у чому сповідатися. Ми так звикли до засуджень, пліток, злослів’я й напівправді, що скоро перестанемо їм жахатися. Знову ж таки, це не тільки спокуса світу. Одного разу я спостерігав, як протягом дня дві сестри захоплено засуджували одна одну, а потім, анітрохи не бентежачись, разом співали псалми і йшли до Причастя. Найбільше, що можна було почути від них на сповіді - «сестра мене спокушує...» Але ж це були не «труднощі» і не «спокуси», а цілком певний гріх! У нашій спільноті діє жорстке правило: про відсутніх поганого не говорять, і, принаймні, два брати дотримуються його вельми суворо. Про себе такого сказати не можу, утримати мову вдається далеко не завжди, але дуже добре бачу, що заборона на такі балачки пішла нам на благо. Нещодавно у нас гостював брат з іншої спільноти, і, не знаючи цього правила, він «розговорився». Всього лише кілька хвилин ми мимоволі слухали його «милі байки» - але, чесне слово, не пам'ятаю, коли мені останній раз було так погано.

Явне незнання

Нарешті, зовсім мало хто сповідається в гріхах проти Церкви. Дуже рідко доводиться чути, щоб людина звинувачувала себе в тому, що вона погано знає свою віру або не намагається пізнати церковне вчення, хоча і те і інше наказано християнину. Проте, є чимало людей, які, ходячи в храм, вважають за краще залишатися в блаженному незнанні стосовно того, що відбувається в області духу. Безумовно, за законом, який дав Бог, на відміну від людських законодавств, незнання звільняє від відповідальності. Іншими словами, я не згрішу, якщо через незнання з'їм в п'ятницю шматок м'яса (втім, це в будь-якому випадку не такий тяжкий гріх, якщо, звичайно, не робити це навмисно або постійно); проте в канонічному праві Церкви не випадково згадується явне незнання, коли я «не знаю, тому що не хочу знати», тому що з вкрай своєрідного уявлення про свободу вважаю, що, приміром, знайомство з моральними нормами для мене не обов'язкове. Безперечно, ніхто не відбере від мене невід'ємного права заблукати в незнайомому лісі, якщо я самовпевнено відправлюся туди без компаса або карти. Проте мова не тільки про мене; набагато страшніше, коли від мого добровільного незнання страждають оточуючі. Можна скільки завгодно зневажати закон всесвітнього тяжіння, але це не допоможе, коли ми будемо летіти в прірву.

КРЕДО



Схожі матеріали:

Категорія: Повчання, настанови | Переглядів: 1696 | Додав: Anatoliі☩UCT☩ | Теги: Сповідь | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Присвячений Святому Йосифу - Обручнику Пресвятої Богородиці

Відправляємо:


Молитовні прохання
500

Підпишіться на оновлення:





Пошук на сайті



Даний сайт синхронізовано під браузери Mozilla Firefox та Opera
2008-2024©Ukrainian Catholic-Traditionalist
Усі права застережено. Повне або часткове використання матерiалiв www.traducionalist.at.ua дозволяється за умови посилання (для iнтернет-видань — гiперпосилання) на www.traducionalist.at.ua. Увесь матеріал, представлений на сайті www.traducionalist.at.ua, взятий з відкритих джерел. Відповідальність за достовірність фактів, цитат, власних імен та інших відомостей несуть автори публікацій.
Яндекс.Метрика