Все дуже просто — люди перестали дивитися в очі один
одному, вклавши душі в маленькі ящики телевізорів, віддаючи всю повноту
свого співчуття вигаданій картинці світу, що загубився в глобальних
медіа-просторах підробленого буття.Краса змінилася картинкою, яку можна розмістити у себе на сторіночці в
інтернеті, замінивши підробкою простір безкрайніх полів у мить
пробудження життя від нічного сну до цвітіння безлічі пелюсток, що
розкриваються квітами. Складно стало дивитися далі за екран: це -
незручно і вимагає простого зусилля – піднятися з улюбленого дивана,
вийшовши трохи далі, ніж примарна клітка квартири, будинку.
Проходять дні, складаючись у тижні, спрямовані в роки; але роки
стоять на місці, звужуючи душу рекламними слоганами. Замість того, щоб
встати і відшукати поглядом того, хто втомився від самоти бетонних
кліток, людина росте до стелі верхнього поверху думками про те, чого
ніколи не було і не буде, в її голові сюжетність непомітно підміняє
реальність, розкидаючи свої міфолоґеми по незаповнених куточках душі.
Все дуже просто – люди перестали любити так, як мають. Медійний
простір увірвався чи не в кожен будинок яскравою картинкою: переживання
героїв, що ніколи не жили поряд, виявилися ближчими за найближче коло,
підклавши під відчуття безлику абстрактність.
Наступила епоха тотальної крадіжки: сюжети серіалів, що змінюють
один одного, і нескінченних ток-шоу висушують душу до дна, забираючи
серце, яке могло б співчувати жебракові, помічати сльози на очах дітей і
людей похилого віку. Але сльози екранних героїв витіснили простір
справжнього горя. Всі поспішають побачити чергову серію світу,
втраченого ними по дорозі з роботи додому.
Все дуже просто – люди перестали посміхатися природі і говорити один з одним про вічне. Скороминущість
править бал, одурюючи серце своєю уявною тривалістю. Але наступає новий
день, і наступна скороминущість полонить розум: придбання пральної
машини або дешевого телевізора стає онтологічною необхідністю
продовження життя. Совість розпадається на сентиментальність і
заспокоєність. Заспокоєність перетворюється на мету, народжуючи страхи,
страхи підводять до межі, за якою лише один відчай. Світ засинає.
Все дуже просто – люди осліпнули. Ні, вони не втратили природну функцію дивитися, але вони перестали бачити. Ковзаючи
поглядом по простору життя, прикрашеному рекламними слоганами і
глянсовими картинками, вони просочуються ілюзією солодкого життя
наскрізь, забуваючи, що барвиста поверхня банерів не продовжується далі
за їх обмани. А там, за кромкою бутафорської реальності, плач тих, хто
не дотягся навіть до дешевого непотребу супермаркетів.
Все дуже просто – світ перетворився на величезну біржу з її нестабільністю. Плаваючі індекси розгойдали людську свідомість до небачених змін цінностей, опосередкованих лише порогом рентабельності. Душа вмирає, полонена гонінням за уявним успіхом, старанно зваженим жадністю.
Все дуже просто – люди дивляться телевізор і думають, що живуть. Так
складається великий обман субкультури золотистих фантиків з порожниною,
начиненою лише страхом. Але не тим страхом, що примушує людину
тріпотіти перед Господом, усвідомлюючи втрачений рай, а страхом втрати
ілюзій солодкого життя, полоненого нерозумінням його швидкоплинності.
Юлія Санникова, www.livingrosary.org.ua