Меню сайту

Категорії розділу
Публіцистика [341] Демонологія, містицизм [81]
Молитви-екзорцизми [15] Рідкісні молитви [18]
Екзорцизм [25] Книги [21]
Молитви [191] Секти, культи, окультизм [183]
Підпілля, історія УГКЦ [65] Християнський софт [5]
Часопис "Пізнай Правду" [22] Життя Святих [117]
Творчість [16] Масонерія і антихрист [245]
Відео Online [36] о. Піо "Щоденник Любові" [5]
Християнський націоналізм [104] Безбожники [36]
Папа Бенедикт ХVI [49] Московська психіатрія (МП) [105]
Культура [17] Життя у чистоті [40]
Роздуми про віру [108] Суспільні проблеми [450]
Пророцтва, об'явлення [55] Повчання, настанови [391]
Образки, ікони [5] Пресвята Богородиця [130]
Християнська містика [27] Українознавство [76]
Наука Церкви [424] Профанації [18]
Екологія [7] Цікаво... [68]
Традиціоналізм [63] Криза Церкви. Модернізм [70]
Повчальні історії, притчі [173] Паломництво [10]
о. Габріель Аморт "Нове визнання екзорциста" [26] Подружжя [132]
Християнська етика [39] Апокрифи [2]

Друзі сайту
Унійна Традиція УГКЦ
УГКЦ (Скала-Подільська)
В обороні католицької віри
Джублик в Закарпатті
Персональний сайт Павлюк
Молитва
Промінь Любові
Голодомор-геноцид 1932-33
Аве Марія
Українська благодійницька мережа
Благодійний Фонд «ТИ – АНГЕЛ»
Допомога онкохворим дітям

Форма входу

Головна » 2012 » Червень » 9 » Суспільні проблеми » Фригідні душі, кастровані серця...
15:00
Фригідні душі, кастровані серця...
З-поміж усього іншого, весна-2012 відзначилася масштабами суспільного обговорення проблеми абортів: законопроект народного депутата Андрія Шкіля, звернення греко- та римо-католицького єпоскопату, обурення феміністичних організацій та окремих «борців за гендерну рівність», десятки, якщо не сотні публікацій... І це добре. Добре, що люди ще хвилюються чимось іншим, ніж економікою і політикою «суспільства спектаклю» (Ґі Дебор), хоч, щоправда, і цю проблему – проблему вбивства ненароджених дітей – нерідко розглядають через призму фінансів (як не крути, а приріст цинізму є невід’ємною складовою т. зв. «Прогресу»).

Те, що проблема абортів хоч якось увійшла в дискурс суспільного обговорення, безперечно, радує. Та по той бік радості залишається смуток – смуток від усвідомлення пануючої байдужості. Радість приносять голоси, що порушують тишу демонічної байдужості, однак ця байдужість із диявольською хитрістю поглинає голоси і змушує усвідомити факт переважаючої індиферентності. Так, суспільство не є індиферентним тотально, воно може чимось обурюватися (наприклад вбивством Оксани Макар чи терактами в Дніпропетровську). Однак мовчазна згода на вбивство сотень тисяч, мільйонів дітей говорить про те, що індиферентність переважає.

Якщо подивитися на цю ситуацію очима християнина, можна, з одного боку, не дивуватися: суспільство – це одна із домівок гріховності «світу цього», тож його індиферентність до зла є сама собою зрозуміла. Та з іншого боку, наше суспільство все ж таки є номінально християнським. По всій країні красуються храми (нерідко – новозбудовані), ієрархи тієї чи іншої конфесії часто з’являються на владних «тусовках», одна із конфесій навіть називає українські землі своєю «канонічною територією» (що дуже дивно, позаяк проблемною видається можливість привласнення Церквою канонічної території гріха). Отже, Церква не може розглядати суспільство як щось чуже, як щось таке, що знаходиться по той бік фронту її земного існування. Як кажуть росіяни, Церква це «і клир, і мир», тому розмежування Церкви і суспільства є досить проблемним. Проте це окрема, дуже складна проблема, ми ж повернемося до проблеми індиферентності, зокрема – індиферентності щодо гріха дітовбивства.

Нас оточує світ зла. Усвідомити навколишнє зло – значить відчути неймовірний біль. Щоб не відчувати болю, ми нерідко робимо своє серце грубшим і покриваємо його кіркою байдужості. Це форма самозахисту, і абсолютно її засуджувати не варто – далеко не кожна людина може витримати болі цього світу. Однак інколи кірки байдужості буває забагато, і тоді людина, суспільство, Церква наповнюються цинічною індиферентністю, тоді серце стає кастрованим, а душа – фригідною.

Мене дивує, чому українські християни докладають так мало зусиль для боротьби з абортами. Нехай секулярний полюс суспільства керується звихненими уявленнями, згідно з якими ненароджена дитина не є людською істотою, і її можна вбивати. Проте є практикуючі християни, котрі чітко усвідомлюють, що вбивство – це вбивство. Чому вони залишаються пасивними? Так, час від часу ми чуємо голоси обурення проти культури смерті, однак чому вони такі нечисленні? Чому спільнота християн України не перетворилася на одну-єдину армію «PRO LIFE»?

Здавалось би, Захід є більш секуляризований, ніж Україна, і головний плацдарм секуляризації – це США. Проте у Штатах є більш відчутним християнський опір дітовбивству: від масштабних акцій протесту – до погромів поліклінік. Я не говорю про продуктивність чи контрпродуктивність таких заходів. Це питання другого плану. На першому ж плані стоїть запал, дух активності, обурення, опору, дії. Саме цього, здається, і бракує християнам України.

Питання конкретної дії – це дійсно питання другого плану. Перший план – це обрій «духу», світогляду, світовідчуття, в т.ч. і відчуття світового болю. Немає відчуття болю, немає бажання побороти зло – немає і конкретної дії.

Спільнота християн, Церква, є Тілом Христовим. Чому ми перетворили Тіло Христове на безвольну біомасу, нездатну не те що на опір, але й на відчуття болю? Сучасна християнська громада схожа на Христа-паралітика, котрий час від часу безвольними зусиллями намагається відігнати гієн та круків, що розтерзують Його Плоть, і майже немає нічого схожого з тим Зухвальцем, котрий виганяв міняйлів із Храму. Здавалось би, християн багато, це могутнє Тіло. Однак ми, християни, покрили свої серця кіркою байдужості. Якби Христос мав таке кастроване серце, він не картав би фарисеїв, не оздоровлював у суботу і спокійнісінько дивився на міняйлів, котрі оскверняли храм Його Отця (а можливо, купив би у них що-небудь).

Я дивуюся, чому Церкви не можуть оголосити бойкоту тим політикам, котрі не виступають за повну заборону абортів. Я дивуюся, чому немає постійних пікетів під Верховною Радою чи лікарнями (читай «фабриками смерті»). Я дивуюся, чому політики, котрі позиціюють себе християнами, залишаються такими пасивними. Я дивуюся, чому Церкви витрачають величезні кошти на будівництво величних (хоч і не завжди естетичних) храмів — і не можуть провести масштабної інформаційної кампанії проти абортів. Я дивуюся, і рефлексія, що народжується зі здивування, говорить мені одне і те ж: фригідні душі і кастровані серця!

Ігор Загребельний
www.religion.in.ua



Схожі матеріали:

Категорія: Суспільні проблеми | Переглядів: 1760 | Додав: Anatoliі☩UCT☩ | Теги: аборти в Україні, Аборт, суспільні проблеми, Ігор Загребельний, публіцистика | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Присвячений Святому Йосифу - Обручнику Пресвятої Богородиці

Відправляємо:


Молитовні прохання
500

Підпишіться на оновлення:





Пошук на сайті



Даний сайт синхронізовано під браузери Mozilla Firefox та Opera
2008-2024©Ukrainian Catholic-Traditionalist
Усі права застережено. Повне або часткове використання матерiалiв www.traducionalist.at.ua дозволяється за умови посилання (для iнтернет-видань — гiперпосилання) на www.traducionalist.at.ua. Увесь матеріал, представлений на сайті www.traducionalist.at.ua, взятий з відкритих джерел. Відповідальність за достовірність фактів, цитат, власних імен та інших відомостей несуть автори публікацій.
Яндекс.Метрика