Меню сайту

Категорії розділу
Публіцистика [341] Демонологія, містицизм [81]
Молитви-екзорцизми [15] Рідкісні молитви [18]
Екзорцизм [25] Книги [21]
Молитви [191] Секти, культи, окультизм [183]
Підпілля, історія УГКЦ [65] Християнський софт [5]
Часопис "Пізнай Правду" [22] Життя Святих [117]
Творчість [16] Масонерія і антихрист [245]
Відео Online [36] о. Піо "Щоденник Любові" [5]
Християнський націоналізм [104] Безбожники [36]
Папа Бенедикт ХVI [49] Московська психіатрія (МП) [105]
Культура [17] Життя у чистоті [40]
Роздуми про віру [108] Суспільні проблеми [450]
Пророцтва, об'явлення [55] Повчання, настанови [391]
Образки, ікони [5] Пресвята Богородиця [130]
Християнська містика [27] Українознавство [76]
Наука Церкви [424] Профанації [18]
Екологія [7] Цікаво... [68]
Традиціоналізм [63] Криза Церкви. Модернізм [70]
Повчальні історії, притчі [173] Паломництво [10]
о. Габріель Аморт "Нове визнання екзорциста" [26] Подружжя [132]
Християнська етика [39] Апокрифи [2]

Друзі сайту
Унійна Традиція УГКЦ
УГКЦ (Скала-Подільська)
В обороні католицької віри
Джублик в Закарпатті
Персональний сайт Павлюк
Молитва
Промінь Любові
Голодомор-геноцид 1932-33
Аве Марія
Українська благодійницька мережа
Благодійний Фонд «ТИ – АНГЕЛ»
Допомога онкохворим дітям

Форма входу

Головна » 2012 » Листопад » 10 » Християнський націоналізм » Вибори-2012: черговий втрачений шанс для християн України
17:08
Вибори-2012: черговий втрачений шанс для християн України
Відбулися чергові парламентські вибори. Позаду – неймовірні суми, витрачені на виборчу кампанію, тони паперу, зіпсованого глянцевою агітацією, набридливі телеролики солодкоголосих обіцяльників. Попереду… А попереду якісь зміни, чергові рокіровки на політичній шахівниці нашої країни. Хто виграє від цих рокіровок, а хто програє – покаже час.
На результати парламентських виборів 2012 року можна дивитися під різними кутами зору. На них можна дивитися з точки зору стратегічних інтересів української нації, з точки зору соціально-економічної ситуації, з точки зору геополітики, ідеології, політичної культури тощо. В тому числі на вибори можна дивитися з точки зору християнства.

Україна принаймні формально є християнською. Про це говорять статистичні дані, про це говорять відреставровані та новозбудовані храми, про це говорить кількість зареєстрованих християнських громад. Кількість… А як щодо якості? Чи один із законів діалектики на реалії «християнського відродження України» не поширюється?.. Очевидно, що ні, бо за арифметикою криється відсутність належних змін у суспільстві та державі.

Головним шляхом євангелізації суспільства є безпосередня проповідь Благої Новини, прихід Христа в серця якомога більшої кількості людей. Євангелізація суспільства є надприродною, адже передбачає інтимну зустріч з Господом окремих особистостей, котрі є клітинами суспільного організму. Одначе є й інший вимір євангелізації – утвердження Божого Закону на рівні суспільних норм та інститутів.

Якщо може об’єктивуватися гріх, якщо можуть утворюватися структури гріха, то чи не може подібним чином об’єктивуватися християнська віра і любов? Чи може процес євангелізації «соромитися» таких методів, як, приміром, цілеспрямоване впровадження християнських норм та понять у механізми суспільного регулювання? Не може, не має права, позаяк подібна «сором’язливість» означає безпосередню капітуляцію. І якщо використання згаданих механізмів (зокрема, держави) для творення добра є дещо спірним, то їх, у крайньому разі, можна використовувати для поборення зла. Недаремно у «Катехизмових правдах» є такий розділ, як «Чужі гріхи», і в ньому чітко зазначається: «дозволяти гріх – гріх», «не карати за гріх – гріх», «мовчати на гріх – гріх». Чи не мала б християнська спільнота України докласти належні зусилля, щоб змусити державу хоч частково поборювати (карати, не дозволяти) те зло, котре вона за своєю природою здатна поборювати?

Аборти, розпуста, афішування гомосексуалізму та інших статевих збочень, діяльність тоталітарних сект – ось декілька важливих викликів, на котрі християни України мають знайти серйозні відповіді. Наразі держава толерує ці форми зла і, що цілком можливо, незабаром почне їх активно нав’язувати (приміром, у рамках євроінтеграції почне утверджувати деякі неприйнятні західні моделі статевої та «гендерної» освіти; кроки на цьому шляху здійснені вже сьогодні). Християни мали б протидіяти такому стану речей. Частково така протидія здійснюється, та проблема, власне, і полягає в частковості – у небажанні чи невмінні використати повноту наявних можливостей. Зокрема, не були повноцінно використані ті можливості, котрі давали парламентські вибори.

Автор цих рядків вже змальовував схеми, згідно яких Церква може тиснути на політиків з метою прийняття ними рішень, котрі захищатимуть християнські цінності. Мова йшла про боротьбу з абортами, чи то пак, про боротьбу за права ненароджених дітей. Однак спектр вимог може бути ширшим.

Повторю висловлені раніше думки. Напередодні виборів церковні першоієрархи звертаються до політиків із закликом чітко визначитися щодо проблемних питань, котрі згадувалися вище. Звернення має бути розрахованим на отримання не розмитих формулювань, не «водички», а чітких, конкретних зобов’язань (або ж виразної відмови від таких зобов’язань). Опісля, коли політичні сили отримають достатньо часу, щоб визначитися, церковні лідери мають закликати своїх вірних не голосувати за ті партії і тих кандидатів, котрі не надали зобов’язань чи не заявили про власну позицію (більш радикальний варіант – безпосередньо заборонити вірним голосувати за ці політичні сили).

Варто зауважити, що подібна метода певною мірою вже знайшла апробацію. Щоправда, ініціаторами звернення до політиків стали не ієрархи, а представники мирянських організацій. Так, висловити власну позицію щодо «захисту інституту традиційної родини» закликав політиків лідер громадського руху «Любов проти гомосексуалізму» Руслан Кухарчук. Наталія Ярошенко від імені Міжнародного руху проти абортів «Воїни життя» звернулася до кандидатів в народні депутати та голів політичних партій із закликом чітко визначитися щодо захисту ненароджених дітей. Один із греко-католицьких сайтів зініціював акцію «Церква обирає життя»; мета акції – заохотити церковну ієрархію до посилення тиску на політичне середовище.

На жаль, щойно згадані звернення були більш схожі на плач вопіющого в пустелі, ніж на намагання християнської спільноти серйозно взятися за подолання легалізованих форм зла. Відтак, і ефект від звернень був мінімальним. Натомість, якби подібні звернення належали церковним лідерам, а не громадським активістам, можна було б сподіватися на досягнення реальних успіхів.

Отож, ми можемо говорити про парламентські вибори-2012 як про черговий втрачений шанс, невикористану можливість захистити християнські цінності. Звісно, окрім виборів існує широкий спектр боротьби, і хотілось би, щоб була задіяна якомога більша кількість різних методів та засобів. Однак без твердої позиції церковних лідерів, без спільної міжконфесійної дії, старань окремих активістів буде замало.

Ігор Загребельний

www.religion.in.ua



Схожі матеріали:

Категорія: Християнський націоналізм | Переглядів: 1590 | Додав: Anatoliі☩UCT☩ | Теги: Україна, суспільні проблеми, вибори 2012, Ігор Загребельний, християнський націоналізм, аборти | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Присвячений Святому Йосифу - Обручнику Пресвятої Богородиці

Відправляємо:


Молитовні прохання
500

Підпишіться на оновлення:





Пошук на сайті



Даний сайт синхронізовано під браузери Mozilla Firefox та Opera
2008-2024©Ukrainian Catholic-Traditionalist
Усі права застережено. Повне або часткове використання матерiалiв www.traducionalist.at.ua дозволяється за умови посилання (для iнтернет-видань — гiперпосилання) на www.traducionalist.at.ua. Увесь матеріал, представлений на сайті www.traducionalist.at.ua, взятий з відкритих джерел. Відповідальність за достовірність фактів, цитат, власних імен та інших відомостей несуть автори публікацій.
Яндекс.Метрика