ПИТАННЯ: Коли відбудеться Суд Божий - відразу після смерті чи в кінці часів?
ВІДПОВІДЬ: Після смерті відбувається так званий приватний суд, на якому людина отримує вічну відплату або через очищення, або через негайне засудження, або через негайне прийняття у вічну радість.
Ісус Христос повернеться в кінці часів, одягнений у славу Воскресіння і всемогутність. Ісус Сам говорив про це: «Якже прийде Син Чоловічий у своїй славі, й ангели всі з ним, тоді він сяде на престолі своєї слави. І зберуться перед ним усі народи, і він відлучить їх одних від одних, як пастух відлучує овець від козлів; і поставить овець праворуч себе, а козлів ліворуч.» (Мт. 25,31-33).
І ще: «Негайно по тих днях скорботних сонце затьмиться, місяць не дасть більше свого відблиску, зорі падатимуть з неба і захитаються небесні сили. Тоді на небі з'явиться знак Сина Чоловічого, і тоді заридають усі племена землі й побачать Чоловічого Сина, що надходитиме на небесних хмарах з потугою та славою великою. Він пошле своїх ангелів із сурмою вельми голосною, і ті зберуть вибраних його з чотирьох вітрів, від одного аж до другого кінця неба.» (Мф 24, 29-31).
Господь згадує про це і під час процесу перед Каяфою: «Віднині ви побачите Чоловічого Сина, який сидітиме праворуч Всемогутнього і йтиме на небесних хмарах» (Мт. 26,64).
Про це повернення Господа святий апостол Павло пише: «Всім бо нам треба з'явитися перед судом Христовим, щоб кожний прийняв згідно з тим, що зробив, як був у тілі: чи добре, чи зле» (2 Кор. 5,10). В іншому місці він додає, що це відбудеться в абсолютно певний момент: «Бо сам Господь на даний знак, на голос архангела та при сурмі Божій, зійде з неба, і найперше воскреснуть ті, що вмерли в Христі. 17 Потім же ми, що живемо, що лишимось, будемо разом з ними вхоплені на хмарах у повітря назустріч Господеві і так будемо з Господом завжди» (1 Сол. 4,16-17). При поверненні Господа у славі всі люди будуть відроджені й постануть перед Ним для загального (універсального) суду.
Писання згадує про два пришестя Сина Божого: про перше, коли Він прийняв людське єство заради нашого спасіння, зробившись людиною в утробі Діви; і про друге, коли Він прийде в кінці світу судити всіх людей.
Як свідчить Римський катехизм, «кожна людина має постати двічі перед своїм Господом і відзвітувати за всі свої думки, діяння і слова». У перший раз це відбувається відразу після смерті - це приватний суд. І другий раз це відбудеться по пришесті Господа у славі, це - універсальний Суд. Як пояснюється далі в Римському катехизмі, причина такого суду - в тому, що «вплив слів і вчинків, як добрих, так і поганих, простирається від покоління до покоління до кінця часів. Тому логічно, щоб ці діяння і вчення, як хороші, так і погані, були зважені повністю на загальному суді, в присутності всіх» (90).
http://catholicnews.org.ua