Прийшов час нашого повернення до власної реальної, а не
вимальованої хворобливим маренням ідентичності, час повернення до джерел
нашого народу, нашої історії, нашої культури, нашого християнства. Ad
fontes, carissimi!Лише напившись з джерел нашої правдивої ідентичності – народної і
релігійної, лише скріплені особистою вірністю Христові та Його Святій
Католицькій і Апостольській Церкві зможемо не поклякнути перед
денаціоналізуючими та деморалізуючими впливами, ані по-сектантському
агресивних «мультикультурних» політкоректних секуляристів, які
перетворили Європейський союз на структуру, в якій християн утискають і
переслідують за їхні релігійні переконання. Ані перед новоявленим
українським тоталітаризмом, що топче парламентаризм, право і демократію.
Так у нас, галичан, в нашій історичній етнічній пам’яті залишився
спомин про толерантну, правову, процвітаючу Європу, з якої нас силоміць
видерли у 1918, а відірвали у 1939. Так, у нас лишився меланхолійний
історичний спомин про «золоті часи» доброї небожки Австрії – гарний
теплий і майже міфічний відблиск у нашій історичній пам’яті. Так туди ми
майже на підсвідомому рівні прагнемо повернутися - у добру, толерантну,
реально багатокультурну Середню Європу. Але якщо залишимось на самій
меланхолії, то так Європа перетвориться для нас в казковий міфічний
Авалон, Валінор чи загоризонтний Рай.
Вірність Христові та Його Церкві зберегла ірландців, поляків,
словаків, словенців, хорватів, мадярів, італійців від денаціоналізації
та зникнення. Саме німці-католики Австрії та Південної Німеччини зуміли
побудувати стабільне процвітаюче суспільство.
Заклики ж до зміни нинішньої критичної ситуації в Україні на краще,
навіть при народному повстанні, мало що спроможні змінити, і 2004 рік це
показав аж надто наочно. Але молитва – це інша справа. Можна наводити
багато прикладів, коли життя народу було навіть врятоване через молитву.
Але візьмімо за приклад два з Середньої Європи, до якої і ми належимо
культурно, ментально і цивілізаційно.
Перший - з історії наших сусідів поляків. У 1920 році Польща була
врятована від більшовицької навали. Юзеф Пілсудський, тодішній
національний герой поляків, ніколи не приховував, що перемогу, яку й
інші називали «Чудом на Віслі», виграв не він, а коліноприклоненні в
молитві поляки.
Інший приклад – австрійці. Після розгрому 1945 року Великонімецького
Райху Австрію було поділено у 4 окупаційних зони – американську,
французьку, англійську і московитсько-большевистську. Про те, як їх
«визволила» московська орда, на власні вуха наслухався багато історій
від тих, кому не солодко жилось при націонал-соціалізмі – бурґенладських
хорватів, мадярів та й самих німців. Але про порівняння нацистів і
більшовиків не могло бути й мови. А не потрібно нагадувати, що
московіти, раз ступивши на якусь територію, дуже нерадо її залишають.
Так і Австрія залишалася 10 років окупованою. Коли окуповану Австрію
1953 року очолив католицький активіст Юліус Рааб, то закликав австрійців
щодня разом молитися на вервиці. Кожен день австрійський канцлер через
радіо разом з усім своїм народом молилися на вервиці. І сталося чудо.
СССР, який відмовлявся від переговорів про австрійську незалежність,
відновив ці переговори і 1955 року вивів свої війська з австрійської
території без жодного пострілу.
Отож, об’єднаймо свої зусилля у молитві, об’єднаймося у вірності
Христові та Його Святій Католицькій Церкві, об’єднаймося у вірності
власному народу і його корінню. Бо інакше не маємо жодного шансу ні як
народ, ні навіть як етнографічна група. Молитва, самоорганізація,
вірність Христові, послух законному церковному проводу, вірність кореням
нашого народу – це єдиний реальний шлях нашого виживання у сьогоднішній
ситуації і подальшого розвитку нашого народу.
о. Орест Вільчинський.
novazorya.if.ua
* у перекладі з латині: „До джерел (витоків), дорогі!”