Для християн цивільний шлюб не може бути довершеним. Якби це було інакше, то Ісус Христос не встановив би Таїнство Шлюбу, воно б не було необхідним.
Цивільний шлюб, зареєстрований тільки в РАГСі, - це повноцінний і дійсний шлюб лише для тих, хто не має Хрещення і не знає Господа.
Шлюб - це природний інститут, встановлений Богом на самому початку створення світу. Але шлюб між хрещеними - це Таїнство, встановлене Ісусом Христом.
Таїнства - це священнодійства, за допомогою яких Христос через видимі знаки уділяє християнам невидиму Божу благодать. Вступаючи в цивільний шлюб, нехрещені здійснюють хороший вчинок: вони реєструють свій шлюб публічно, даючи один одному обіцянки. Але ця дія не супроводжується благодаттю Таїнства. Хрещені ж в Таїнстві Шлюбу приймають дар, допомогу і насамперед - присутність Бога.
Але в чому полягає ця благодать і ця чеснота Таїнства Шлюбу?
По-перше, подружжя «зміцнюються і освячуються», свідчить той же документ в попередньому параграфі, - щоб жити подружньою любов’ю по-новому, являючи своїм життям любов Бога до людини і любов Христа до Церкви. По-друге, вони допомагають один одному досягти святості в подружньому житті («Lumen gentium», 11). Все подружнє життя стає тим самим підготовкою і навіть передчуттям іншого шлюбу, який кожен з нас покликаний святкувати з Агнцем, відповідно до сказаного в Одкровенні: «Блаженні покликані на весільну вечерю Агнця».
Благодать Таїнства Шлюбу - це також і благословення потомства. У Таїнстві Шлюбу «Любов Божественна сприймає в себе справжню подружню любов, яка спрямовується і збагачується спокутною силою Христа і рятівною дією Церкви, щоб успішно вести подружжя до Бога, подаючи їм допомогу і розраду у високому служінні батька і матері («Радість і надія», 48). Як колись Бог вийшов назустріч Своєму народу, укладаючи з ним завіт любові і вірності, так сьогодні Спаситель людей і Наречений Церкви виходить назустріч християнським подружжям через Таїнство Шлюбу (там же).
Отже, Таїнство Шлюбу для християн - зовсім не те ж саме, що шлюб у РАГСі. Хоча Таїнство не застраховує від різних спокус і випробувань, відмова від нього означає залишитися більш уразливими перед підступністю диявола, який робить все, щоб сім’ю зруйнувати. Зрозуміло, так само, як і при здійсненні будь-якого Таїнства, потрібна участь і співпраця віруючого, що не відкидає благодать своїм гріхом. / http://www.novazorya.if.ua