Від моменту, коли взаємні стосунки стали ближчими і привели до заручин, настав найважливіший, вирішальний період. Йдеться про остаточне запізнання рішення наречених про те, чи їх взаємні переконання одне про одного, кажучи по-людськи, допоможуть запевнити щастя майбутній парі. Велика обережність тут не завадить. Не забуваймо, що причиною пізніших нещасть є не тільки зла воля і свідоме приховування правди, але набагато частіше розчарування приходить, не зважаючи на найкращу волю обох, які хотіли бути щирими, діяли в добрій вірі і бездоганно, але не знали глибше самі себе, не усвідомлювали, що забагато обіцяють і не можуть того виконати.
Тому батьки повинні думати про своїх дітей і доповнити ці недоліки на підставі багатого власного досвіду та досвіду інших. Тож вони не повинні керуватися зовнішніми враженнями, видимою мужністю і вихованістю молодого чи красою і невинністю дівчини. Що стосується останньої, то не завжди, але дуже часто справджуються слова, що під гарним личком нерідко криється інша душа, адже краса буває причиною легковажності і зарозумілості. Коли ж з літератури і з досвіду відомо, що кохана жінка здатна вдавати наївну і невинну, і багато чоловіків стало жертвою її хитрості.
По-друге, не можна ніколи беззаперечно вірити словам, хоч би вони були найкрасномовнішими і підкріпленими запевненнями і присягами - потрібно ретельно дослідити вчинки, життя і поведінку іншої особи. Треба переконатися, чи він і вона були завжди добрим сином і дочкою, бо хто таким не був, той не зможе бути добрим чоловіком або дружиною. Чи завжди вони сумлінно виконували свої обов'язки, чи вели моральне життя, позбавлене гріховних схильностей. Ніколи не слід заплющувати очей на колишні гріховні залежності. Не можна надмірно довіряти обіцянкам змінитися, бо вони часто не є запорукою того, що зло через певний час знову не повернеться.
Передусім треба перевірити, чи друга сторона є глибоко віруючою і практикуючою, бо хто в Бога не вірить серцем і вчинком, той не має фундаменту і не можна на нього покладатися, хоч би в цей час він справляв якнайкраще враження. Час заручин вимагає великої обережності, оскільки йдеться про особисті контакти обох наречених. Вони повинні бути близькі і сердечні, але далекі від надмірної близькості, яка може далеко завести. Має домінувати повага і делікатність, особливо з його сторони. Хлопець, який не уміє в цей період так поводитися, у майбутньому, ставши чоловіком, тим більше не спроможеться на це.
6. Турбота про матеріальні справи
Поряд з духовними і моральними турботами, пов'язаними з приготуванням до подружнього стану, не слід забувати й про інші. Подруги, які бажають належно виконувати обов'язки щодо себе і дітей, потребують для цього також здоров'я, матеріальних засобів, вміння вести домашнє господарство. Перед укладенням шлюбу молоді повинні взаємно переконатися щодо стану здоров'я один одного, від чого залежить їх родинне щастя, а особливо здоров'я й доля дітей. Не потрібно ніколи поєднувати свою долю з хворими особами або тими, які мають успадковані хвороби, особливо коли йдеться про венеричні або психічні. Наречені мають право на гарантії у цій справі, хоча б у формі свідоцтва, виданого сумлінним лікарем.
Другим важливим пунктом є забезпечення достатнього утримання родини і то можливо через самого чоловіка, бо система праці дружини поза домом виявляється часто згубною для родинного життя і для виховання дітей. Дружина натомість повинна добре розумітися на веденні домашнього господарства, бути ощадною і сумлінною. Питання посагу є другорядною справою. Воно справді пригодиться, але не від нього залежить щастя подружжя. Мало того, великий посаг буває часом причиною нещасть, а також нерідко одруження заради грошей.
Рекомендується, аби молодята походили з одного стану. Нерівність походження й інтелекту нерідко буває причиною пізніших непорозумінь, бо сторона, що стоїть вище у цьому, ставить вимоги, яким інша не може відповідати. Найгірше буває, коли в жінках після першого періоду захоплення, оживають давні звички - не хочуть працювати, бажають, щоб все робили за них, скаржаться на черствість чоловіка, на брак різноманітності життя, брак грошей і через це отруюють домашнє щастя.
7. Добре виховання і всебічна освіта
Згадані вище проблеми дають батькам обох сторін широке поле для діяльності, частково протягом довгих літ виховання дітей, коли саме закладається фундамент, а частково у вирішальний період. У цьому останньому періоді вони повинні особливо просити Бога про допомогу і світло, бо їхня роль буває тоді дуже тяжкою, вимагає великої уваги і рівночасно делікатності, щоб не втручатися надмірно авторитативно до починань дітей. Вони повинні неменше постаратися аби переконатися в усіх згаданих пунктах, адже лише тоді вони зможуть спокійно віддати свого сина чи дочку, дати їм своє благословення і довіритися Богові, що ясне сонце, яке сходить над колискою нової дороги життя їхніх дітей, не зайде ніколи, а погідно буде їм світити до кінця.
Виховуючи так своїх дітей, батьки повинні взяти до уваги другу ймовірність, що можливо не всі з них вийдуть заміж чи одружаться. Не беручи до уваги здоров'я й інші перешкоди, сьогодні існує велика кількість дівчат у Польщі, приречених наперед на примусове дівицтво через брак чоловіків. Завданням батьків є передбачити таку можливість і запевнити дітям не тільки матеріальний побут через фахову освіту, але також забезпечити їх моральну сторону через належне усвідомлення, вироблення характеру і поглиблення релігійного життя. Кожний син і дочка повинні, отже, бути так виховані, щоб могли бути добрими чоловіками і жінками, а, якщо не вступили у подружній зв'язок, щоб не чулися непотрібними, але залишилися людьми порядними, корисними і щасливими.
Переклад з польської. о. Станіслав Подоленський, ТІ. Педагогічний підручник. Порадник для батьків і вихователів, Краків 1930. Греко-Католицька Традиція 7, липень 2014 р.Б. / http://www.saintjosaphat.org