Меню сайту

Категорії розділу
Публіцистика [341] Демонологія, містицизм [81]
Молитви-екзорцизми [15] Рідкісні молитви [18]
Екзорцизм [25] Книги [21]
Молитви [191] Секти, культи, окультизм [183]
Підпілля, історія УГКЦ [65] Християнський софт [5]
Часопис "Пізнай Правду" [22] Життя Святих [117]
Творчість [16] Масонерія і антихрист [245]
Відео Online [36] о. Піо "Щоденник Любові" [5]
Християнський націоналізм [104] Безбожники [36]
Папа Бенедикт ХVI [49] Московська психіатрія (МП) [105]
Культура [17] Життя у чистоті [40]
Роздуми про віру [108] Суспільні проблеми [450]
Пророцтва, об'явлення [55] Повчання, настанови [391]
Образки, ікони [5] Пресвята Богородиця [130]
Християнська містика [27] Українознавство [76]
Наука Церкви [424] Профанації [18]
Екологія [7] Цікаво... [68]
Традиціоналізм [63] Криза Церкви. Модернізм [70]
Повчальні історії, притчі [173] Паломництво [10]
о. Габріель Аморт "Нове визнання екзорциста" [26] Подружжя [132]
Християнська етика [39] Апокрифи [2]

Друзі сайту
Унійна Традиція УГКЦ
УГКЦ (Скала-Подільська)
В обороні католицької віри
Джублик в Закарпатті
Персональний сайт Павлюк
Молитва
Промінь Любові
Голодомор-геноцид 1932-33
Аве Марія
Українська благодійницька мережа
Благодійний Фонд «ТИ – АНГЕЛ»
Допомога онкохворим дітям

Форма входу

Головна » 2016 » Квітень » 10 » Повчання, настанови » Справжнє покликання жінки
11:12
Справжнє покликання жінки

Про суть та місію жінки можна розмірковувати двома способами. Перший спосіб полягає в аналізі при­чин та обставин подій, у яких жінки відіграли ту чи іншу роль. Це спро­ба зрозуміти суть жіночості, щоби врешті сформувати її синтетичний образ. Цей спосіб радше є абстрак­тним і теоретичним, але його пере­вагою є те, що він дає змогу аналізу не загубитися в деталях. Другий метод практичний та конкретніший, оскільки зосереджує увагу на кон­кретних жінках, які досконало реалізували суть буття жінкою, а отже осягнули ідеал. Це великі жінки в історії світу, святі діви, матері, мучениці. Їх незрівнянно перевищує Божа Мати, Непорочна Діва Марія, яка піднесена і обдарована ласками понад всіма жінками ― Діва понад всіма дівами, Матір над всіма мате­рями, Невіста понад всіма невістами. Вона є неповторним символом жіночості. У Ній вповні здійснилася таємниця жінки.

Жіночість виражається трьома способами, кожен з яких має велику вартість, але жоден з них зокрема не є повним. Тільки у поєднанні вони вповні показують таємницю жінки. Ця повнота є лише започаткована тут на землі, осягнути її можна лише тоді, коли зникнуть обмеження про­стору та часу, тобто у вічності. Пер­шим її знаком є дівицтво. Воно є гар­ною країною, повною недоторканих скарбів, родючою землею, форте­цею довір'я та дивовижної простоти. Другий знак з'являється, коли жінка осягає повноту фізичних і духовних сил, що дозволяє їй бути нарече­ною. Бути нареченою ― означає відкрити саму себе як істоту, призна­чену іншій коханій особі, усвідомити потребу жертви, відкриття та об'єднання. Третім і найважливішим зна­ком, який є свідченням повноти жіночості, є материнство, яке як плід любові до коханої особи видає на світ нове життя і оточує його турбот­ливою опікою.

Другому й третьому зі знаків повноти таємниці буття жінкою відповідає аналогічна дійсність у чоловічому світі. Материнству відповідає батьківство, а навпроти нареченої стоїть наречений. Інша справа з дівицтвом - це дійсність, яка не вимагає доповнення. Вона однаково є окрасою як жінки, так і чоловіка.


VIRGO
Досвід

Що каже нам досвід? Жінка має глибоке відчуття краси, звідси її особливе ставлення до квітів, до прекрасної природи. Це не лише радість від різнорідності форм, але відчуття гармонії, яку приховує в собі краса природи. Схожим є відчуття жінкою мистецтва, музики і культу­ри, передусім в аспектах естетики і гармонії. Таке ставлення жінки до краси зовнішніх речей поширюється на неї саму. Дуже важливими в житті жінки є чарівність вбрання і всього зовнішнього вигляду, в якому зачісування волосся займає особли­ве місце. Любов до прикрас також свідчить про її відчуття краси, якою жінка хоче не тільки милуватися, але також носити на собі. Вона праг­не краси навколо себе і на собі - ось це власне жінка.

Другою рисою жінки є турбота про гігієну та порядок навколо себе. Важко уявити, аби розумово здорова жінка не звертала уваги на чистоту тіла та вбрання. Всюди, де б вона не була, старається підтримувати поря­док.

Третьою особливою рисою жінки є турбота про здоров'я, свіжість та молодість. Тому для багатьох жінок перші ознаки старіння є проблемою. Тоді використання косметичних засобів стає внутрішньою потребою, аби по можливості якнайдовше ви­глядати молодо. Навіть молоді осо­би жіночої статі прагнуть якомога сильніше, наскільки це можливо, підкреслити те, що в них молоде­че і свіже. У ставленні до ближніх це відчуття свіжості і здоров'я виявляється в турботі про всіх, що недомагають. Прагнучи надати по­сильну допомогу слабким, хворим, людям, які терплять старечі недуги, жінка часто виявляє несвідоме праг­нення завжди бачити людей здоро­вими та свіжими.

Останнім аспектом, який підкреслює жіночість, є схильність до сталості, до того, що тривале, шляхетне. Якщо одного разу жінка знайде дім, то їй незмірно важко по­лишити його. В пам'ять жінки осо­бливо западає все, вартісне і шля­хетне у її житті глибоким досвідом радості і щастя. В цьому ж сенсі слід розуміти любов до дорогоцінних прикрас. Дорогоцінне каміння, золо­то і т. д. мають прикмети тривалості, незмінності, завжди залишаються гарними.

А що ж тут спільне з дівицтвом?

- Дуже багато. Краса, чистота, свіжість і здоров'я - ці риси сполучені з дівочим станом. Його охо­че порівнюють до недоторканого, квітучого цвіту, до джерела чистої свіжої води, до блакитного неба, повного зір, до свіжого снігу на гірських схилах. Сама жінка також обожнює атмосферу недоторканої природи, сяючого сонця, затиш­ного саду. Вона стоїть зачарована перед дорогоцінною мейсенською порцеляною або перед кашубською вишивкою, яка переливається бар­вами. Це відчуття краси, чистоти, гармонії, здоров'я і сталості вказує нам на основну рису характеру жінки: вона є virgo, дівиця.

Перед тим як перейти до до­кладного аналізу суті дівицтва, слід спочатку виключити певну оману. На загал, якщо жінка не виходить заміж, а одночасно не відчуває покликання до монашого стану, то вона оцінює ситуацію, в якій опи­нилася, як прикру. В художній літературі та в народній традиції до­бре відоме явище "стара діва", яке зазвичай викликає певний жаль. У теперішньому безладному часі дехто з дівчат намагається бачити цінність в нібито щасливому виборі "бути самій" за своїм бажанням, без обов'язків і без сталого прив'язання до кого-небудь. Це немає нічого спільного з безженним чи дівичим станом, обраним з огляду на вищі цінності, наприклад, монаше жит­тя. Насправді "вільний стан" є лише прикриттям егоїзму, а нерідко звичайної розпусти. Подружжю - "ні!". Монашому життю - "тим більше ні!!" Світському апостольству - "безумовно, ні!!!" Що ж у такому разі? "Незалежність!" - ось суть сучасного "вільного". Таке життя є втечею від відповідальності. Люди, які так живуть, часто є невільниками марнославства та чуттєвості. Бага­то з них поринають в алкоголізм, наркоманію та інші гріхи, а також потерпають від депресії, і це доводить, яким нещасним є стан "задоволеної жінки вільного стану".

Бог створив жінку з якнайбільшою любов'ю та старанністю, зберіг у ній пам'ять раю, чистого й доскона­лого світу, який вийшов з-під Його рук та існував до первородного гріха. Зберігаючи в пам'яті цю ве­лику відзнаку, навіть у дохристи­янських часах знаходимо глибоку повагу до дівиці, яка залишається самотньою для вищих цінностей, а не через небажання брати на себе обов'язки. В легендах і казках чиста дівиця має лікувальну і благотворну силу, відвертає прокляття, знімає чари. В історії Церкви почесне місце займає прослава великих подвигів дівиць, а особливо порушують цю тематику мистецтво та література. Підсумовуючи вище сказане, слід підкреслити, що дівицтво дає нездо­ланну силу і міць, які роблять люди­ну здатною боротися за великі речі. Саме дівицтво надає жіночій істоті виняткової внутрішньої краси, яка проявляється також назовні.

Переклад Надії Бушки
За кн.: Ks. Stehlin K., FSSPX Istota, godność i misja kobiety. -
Warszawa: Te Deum, 2009. - 126 s. ISBN 978-83-89345-72-1
Греко-Католицька Традиція 10,жовтень 2014 р.Б. / http://www.saintjosaphat.org



Схожі матеріали:

Категорія: Повчання, настанови | Переглядів: 1140 | Додав: Anatoliі☩UCT☩ | Теги: настанови, покликання жінки, дівицтво, повчання | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Присвячений Святому Йосифу - Обручнику Пресвятої Богородиці

Відправляємо:


Молитовні прохання
500

Підпишіться на оновлення:





Пошук на сайті



Даний сайт синхронізовано під браузери Mozilla Firefox та Opera
2008-2024©Ukrainian Catholic-Traditionalist
Усі права застережено. Повне або часткове використання матерiалiв www.traducionalist.at.ua дозволяється за умови посилання (для iнтернет-видань — гiперпосилання) на www.traducionalist.at.ua. Увесь матеріал, представлений на сайті www.traducionalist.at.ua, взятий з відкритих джерел. Відповідальність за достовірність фактів, цитат, власних імен та інших відомостей несуть автори публікацій.
Яндекс.Метрика